וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"The Voice" נצחה גם את "ארץ נהדרת": חמש הערות על הטלוויזיה

עינב שיף ולילך וולך

26.1.2012 / 2:16

האם "ארץ נהדרת" חיכתה בפינה ל-"The Voice", מה קורה לפורנו בתרגום ואנחת הרווחה של ערוץ 10; חמש הערות על הטלוויזיה של השבוע

איך "The Voice" ניצחה גם ב"ארץ נהדרת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים לעשות איתי כינורות בטבלת הרייטינג השבועית? אלי פיני בתפקיד אביב גפן ב-"The Voice"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך העונה הראשונה של "הישרדות", גורמים בקשת זעמו על כמות החיקויים לה זכתה התוכנית ב"ארץ נהדרת", בטענה כי התוכנית מתחרה בהם גם ככה, ואין צורך לקדמה בתוכנית הכי נצפית של היריבה המרה. מערכת "ארץ נהדרת" אכן נהנית מעצמאות מערכתית כמעט דמיונית בתוך סד הטלוויזיה המסחרית, אבל ההשקה בין תוכניות הטלוויזיה השונות תמיד היו נקודת תורפה עבורה: כל חיקוי של דמות מ"האח הגדול" או של אירי ריקין מ"מחפשים אהבה" נראה כמו קידום בכוח, ואילו כל חיקוי של דמות בולטת מהמתחרים נראה כמו ניגוח מצד אחד ופרומו שהוא גול עצמי מצד שני.

החיקוי המדויק להדהים שביצעו שחקני "ארץ נהדרת" ל-"The Voice" עורר את סערת הביצה, בדיוק בגלל הנקודות שאוזכרו לעיל: מצד אחד, קשת מנסה בכל כוחה לזנב ב-"The Voice" ו-40% הרייטינג שלה, מצד שני אי אפשר להתעלם ממנה. "ארץ נהדרת" הלכה בין הטיפות ממש עם חיקוי שהראה עד כמה הם חיכו לה בפינה, באופן שהוא גם מחבק וגם עוקצני, גם מעריך את גודל ההישג שלה, וגם מזנב במה שנדמה להם כמגלומניה של אביב גפן. אם "The Voice" היו צריכים הוכחה לכך שהם מלחיצים את כל המערכות, כולל זו של קשת, הם קיבלו אותה ברגע ששני כהן הוציאה מהפה שלה את "אפילו מאוד" של שרית חדד, מבלי שאפשר היה להבין מי זו מי.

"ארץ נהדרת" חזרה: ימותו הקנאים, היא עדיין מצחיקה

מי הפך אישה לזונה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך הוא היה מגיב אם היו קוראים לאשתו "זונה"? מתוך "שדרג את אשתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רצועת המבוגרים בלבד של ערוץ אגו היא דרכם של רבים לסיים את היום, בוודאי אם ראו כל פרק של סיינפלד 95 פעם, או שפרק "ההתערבות" (ששודר השבוע, אגב – עדיין קורע) מעורר אותם. אין כל כך מה להרחיב על הרצועה עצמה, כמו על האופן הביזארי שבו עובד עולם תרגום הסרטים למבוגרים.

לכאורה, דיאלוגים הם לא בדיוק החלק הארי של החומר הטלוויזיוני מהסוג הזה, אך אם כבר משדרים תכני ריאליטי כמו "שדרג את אשתי", שכוללים שיחות על דא והא עם בני זוג שבחרו להעביר את האישה התנסות מינית מחוץ לקופסה, עדיף להעביר אותם בצורה הגיונית: כך, עובר המושג "Pimp My Wife" כ"שדרג את אשתי" במדריך השידורים, אבל בתוכנית עצמה נהפך ל"עשה את אשתי זונה". תכונה זו עוברת לאורך שאר התוכניות ברצועה (באחת מהן תורגמה המילה Hot כ-"כוסית אש") ונותנת את ההרגשה שסרטים למבוגרים הם לא רק עסק מלוכלך, אלא גם עילג.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

סדרות ללא תרגום/ הדר טורוביץ'

קלסי גרמר בסדרה "Boss". imdb
עם תרגום לקמטים האלו יש הרבה יותר מה להגיד. קלסי גרמר ב"בוס"/imdb

אנחנו בוואלה! תרבות מאמינים גדולים בלצפות בסדרות הטובות בעולם כשהן משודרות, ולא חצי שנה אחרי שהסתיימו. בעידן הנוכחי, אין צורך להתגאות בעובדה שאתם מביאים סדרה מדוברת לארץ שלושה ימים אחרי ששודרה בארה"ב, כיוון שזה צריך להיות הסטנדרט. לכן, כשעלתה "בוס" המצוינת לאוויר, צפינו בה וכמובן שגם כתבנו עליה. עכשיו, עם השקתו של ערוץ yes oh, ניצבה בפנינו ההזדמנות לצפות בה שוב, והפעם עם תרגום מקצועי ומסודר (אנחנו לא מקלים ראש ביזמים החרוצים של אתרי התרגום הישראלים, אבל לפעמים, מה לעשות, אין תחליף לאיש שזה מקצועו).

"בוס" היא מסוג הסדרות שהשפה בה גבוהה, הפוליטיקה בה מורכבת והתסריט בה שייקספירי, וככזו יש לצפייה השנייה ערך מוסף. רבדים חדשים שמובנים רק כעת, ניואנסים עדינים שהתפספסו והערכה חדשה שנוספת לזו שנמלאנו בה בצפייה הראשונה. קצת כמו "הסמויה", יש סדרות, שדוברי אנגלית ככל שנהיה, שוות שיצפו בהם פעם נוספת, עם גלגלי עזר.

"בוס", "הומלנד" וכל הטוב של ערוץ yes oh

"בובה של לילה" עדיין מצחיקה, אבל

ירון ברלד השלים הקפת נצחון מדהימה השבוע: זה לא רק שני התפקידים המעולים שגילם ב"ארץ נהדרת" (רני רהב חייב להיות ראנינג-גג בעונה הזו), אלא גם היציבות שהוא מקנה ל"בובה של לילה". אבל הוא לא לבד: אסי ישראלוף ממשיך להפליא בדמותו של פרוספר אזגי ונראה שהוא, ישראלוף, משלב בגופו את התיעוב והתשוקה לכדורגל ישראלי. אבל תמיד יש אבל.

רגע לפני - המונולוג הנהדר של ישראלוף:

כפי שהעיר נכון עורך וואלה! ספורט, "בובה של לילה" חשובה אבל ההומור חשוב יותר, וכרגע נראה ש"בובה של לילה" נישאת על דלק ישן שחייב להתחדש ולהתרענן, הן בקאסט והן בגיוון הכתיבה. נכון, האנרגיה המתפרצת וההנאה הגדולה של אנשי התוכנית מדבקת, אבל "בובה של לילה" חייבת לפרוץ את תקרת הזכוכית של עצמה, אחרת היא לא תשרוד עוד יותר מעונה אחת, ואנחנו נישאר עם הכדורגל הישראלי, עונש שלא מגיע לאיש.

אנחת הרווחה מערוץ 10 מורגשת על המסך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה רק אנחנו או שגם לכם הם נדמים זקופים יותר? לונדון וקירשנבאום/מערכת וואלה!, צילום מסך

החרב שהיטלטלה בחודשים האחרונים מעל צווארו של ערוץ 10 הוסרה, או לפחות נלקחה הצידה לשנה לשם השחזה והמתנה כדי לראות האם הערוץ מצליח לעמוד בחובותיו. את אנחת הרווחה מבניין הורד בגבעתיים היה אפשר לשמוע מהדהדת עד למשכן הכנסת, אבל היא לא נעצרה שם.

בימים האחרונים נדמה שמגישי ערוץ 10 בתוכניות השונות, הם מצליחים לישון טוב יותר בלילה – מהדורות החדשות עדיין מדכדכות בגלל התוכן הלא אופטימי הרגיל, אבל ההלצות הקטנות עם החזאים נראות משכנעות יותר; לונדון וקירשנבאום הזדקפו בשניים שלושה סנטימטרים, (לא שהם זעופים פחות, אבל בהחלט חינניים מתמיד); והסומק חזר ללחייו של גיא פינס שמתבדח עם לירון וויצמן בלי הלשון בלחי שהחזיק בתוכניות האחרונות לקראת התאריך שהיה אמור להיות יום החשכת הערוץ.

עם כל הויכוחים בעד ונגד החזקת עסק כלכלי שאינו מקיים הבטחותיו, נעים לראות שהאנשים שאנו פוגשים יותר פעמים בשבוע מאת המשפחה המורחבת האמיתית שלנו, שמחים להגיע לעבודה.

גם לכם יש הערות על הטלוויזיה של השבוע? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully