וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקה קרני מוציאה אלבום חדש: "גם מוזיקה זו דת"

13.2.2012 / 7:34

ההשתתפות ב"מחוברות 2" החזירה את מיקה קרני למרכז הארץ, וההתקרבות לדת הביאה אותה לאלבום המבוסס כולו על שיר השירים, רק אל תקראו לה דתייה. ראיון והשמעה

יח"צ - חד פעמי

זה די מדהים, אבל הזמרת מיקה קרני תוציא השנה את אלבומה העשירי. משהו בהוויה של קרני רענן כל כך, עד שנדמה כאילו היא עדיין זמרת צעירה בתחילת דרכה - אלא שמאחורי קרני, שתחגוג השנה יום הולדת 40, יש כבר רזומה מוזיקלי עשיר. אמנם, עברו שנים ארוכות בהן היא נעדרה ממצעדי הלהיטים, אך קרני מעולם לא הפסיקה ליצור ובמקביל התקרבה לדת – תהליך שנגלה לפתע כשחזרה לתודעה הציבורית דווקא בעקבות השתתפותה בעונה השנייה של "מחוברות".

"זאת היתה חוויה מטלטלת ואני מאוד שמחה שעברתי אותה”, היא מספרת לוואלה! תרבות על השתתפותה בסדרה. "זה נתן לי אפשרות להסתכל על החיים מהצד, שלא כל אדם מקבל. היה טוב לראות את החיים שלי מבחוץ, אבל זה היה מזמן. אני בעצם גמרתי את זה כשהצילומים הפסיקו". קרני מעידה על כך שהתוכנית לא השפיעה על חייה באופן קיצוני, אך לפחות מן הבחינה הגיאוגרפית היא היתה טריגר לשינוי. "עברנו למרכז מהר בגליל. אני חושבת שפשוט אני עברתי תהליך של חזרה למרכז, אז אני עושה המון דברים אחרת”.

כחלק מהחזרה שלה למרכז הגאוגרפי ולמרכז העניינים, קרני תוציא בקרוב את האלבום החדש שלה, שייקרא "שירי שבשירים". האלבום מבוסס – כפי שאפשר היה לנחש - על פסוקים מתוך מגילת שיר השירים, שעובדו לטקסטים בידי המשורר האלמוני למדי אשי, והולחנו בידי קרני עצמה. סינגל הבכורה מהאלבום, "פתח לי אהובי", יוצא היום (שני) ומתפרסם באופן בלעדי בוואלה! תרבות.

מיקה קרני.
"קיבלתי את השירים במייל ועף לי המוח". קרני

“ממש לא הייתי בדרך לעשות אלבום", היא מספרת. “אשי העביר לי טקסטים שכולם מבוססים על שיר השירים במייל וזה פשוט פרץ החוצה מתוכי. שיתפתי פעולה עם מפיק צעיר ומוכשר, אורי וינוקור (שהפיק בין היתר את אסף אבידן והמוג'וז: נ.מ.), וביחד חשבנו איך להשמיע את המילים האלה הכי נכון – אז אספנו אנסמבל נגנים, 12 איש. יש חמש בנות שהן תלמידות שלו והן שרות את התפקיד של 'בנות ישראל' מהמגילה שכל הזמן עונות לי. זה ממש תענוג לשמוע אותן, זה ממש כלי בפני עצמו”.

באלבום קרני חוזרת לסגנון המאפיין את שיריה המוקדמים יותר – רוק רך, אקוסטי ברובו, שונה מאוד מהפופ האלקטרוני שאפיין את להיטה הגדול "מגדלור". "זה נחמד לחזור פתאום מעבודה על מחשב באולפן כמו שעשינו בשלושת האלבומים האחרונים ופתאום לצאת ולעשות משהו יותר לייב עם המון אנשים והמון נגנים. שום דבר לא ממוחשב, זה ממש פינוק”.

מה מקור החיבור שלך לשיר השירים?

"האמת שזה מדהים, כי ממש היה לי קשר מיוחד לזה, פשוט קיבלתי את השירים במייל ועף לי המוח. אפשר להסתכל על שיר השירים במלא דרכים: זה גם יחסי גבר ואשה וגם אדם ואלוהיו והייתי בנקודה בחיי שזה דיבר אלי. יש גם כל הזמן אווירת מרדף כזאת, תחושה של התאהבות. ממש נכנסתי למסע כזה. זה גם הוציא ממני לחנים מאוד אחרים: המנעד של הלחנים הוא נורא רחב - וגם העוצמות של הרגש”.

התקרבת למסורת היהודית בשנים האחרונות, איפה את עומדת בנוגע לסוגיית שירת הנשים?

"תראה, אני לא שמה. מאוד התקרבתי למסורת ולשורשים ול-DNA הנשמתי שלי, בוא נגיד - אבל אני לא בנאדם דתי. הכנסתי המון מסורת הביתה, ואני בן אדם מאמין מאז שנולדתי וזה אולי גם התחזק בשנים האחרונות, אבל אני לא בן אדם שמנהל אורח חיים דתי. בסוגיה של שירת נשים - בעיני גם מוזיקה זו דת, ואני מקיימת את הדת הזאת בכל מקום בעולם”.

מיקה קרני: אהבתם את השיר החדש? שתפו אותנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מיקה קרני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully