וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם אוריון חוזר: "כל יוצר מפחד לאבד את זה"

19.2.2012 / 7:22

רם אוריון חוזר עם "אהובתי בת החלוף", סינגל ראשון מתוך אלבום סולו שני שבדרך. בראיון, הוא מדבר על הפחד מלהיתקע ושולל איחוד של נושאי המגבעת

דייב שחר

בעולם של מוזיקאים שצצים לפתע ונעלמים, המפיק וגיבור הגיטרה הישראלי הוותיק והמוערך רם אוריון (נושאי המגבעת, הפה והטלפיים, בתריי זוזיי, הדה בושס ונוודי האוכף) הוא מעין מוסד רוקנרול מקומי. אוריון נמצא בשטח כבר יותר מעשרים שנה, מנגן (בין היתר יחד עם ערן צור ו-The Walking Man), מפיק (שילה פרבר, דפנה והעוגיות, ביר 7, דיה רז, רוצי בובה) ומופיע ללא הפסקה. "יש משהו קיומי בהווייה של יוצר שמפחד יום אחד 'לאבד את זה', שכתבת את השיר הטוב האחרון שלך ואתה האחרון שיודע שזה קרה – גם כי אתה רואה כאלה שזה בדיוק מה שקרה להם", מספר אוריון בראיון לוואלה! תרבות. "אני חושב שכל זמן שאתה לא נתקע ולא הולך אחורה, אז אתה מרגיש שאתה מחוץ לסכנה הזו".

אוריון בהחלט לא עומד במקום ומפתיע כתמיד: השיר החדש מתוך אלבום הסולו השני שלו, "אהובתי בת החלוף" שיוצא היום (ראשון) וניתן כאן להאזנת בכורה, נכתב על ידי לא אחרת מאשר הסופרת דורית רביניאן ("סמטת השקדיות בעומריג'אן”). מה שמפתיע לא פחות הם צלילי הפסנתר שפותחים אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיבור הגיטרה נכנס גם לפסנתר. רם אוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה בעצם השיר הראשון שנכתב לאלבום החדש”, הוא מספר. "דורית רביניאן פנתה אלי ואמרה שיש לה מילים שמחפשות לחן, ומאוד מהר אחרי שקיבלתי את הטקסט הוא כבר התלבש לי טוב מאוד ומהר מאוד הוא נכנס להופעות - אני מנגן אותו כבר ארבע שנים. האופי של הלחן באמת שונה מאוד מהחומרים שבדרך כלל עשיתי, ויצא בו משהו קלאסי. דפנה קינן (מנהיגת דפנה והעוגיות לשעבר, נ.מ.) שניגנה איתי אז אמרה שיש לה חזון לאיך היא היתה רוצה לשמוע אותו מוקלט, אז ביקשתי ממנה שתפיק. היא גם מנגנת בתופים, וכיוון שהיא רצתה גם שהשיר יהיה מבוסס פסנתר אז גם קוסטה קפלן מחיה מילר מנגן שם".

באלבום הקודם שלך, "כן", אתה כתבת כמעט את כל השירים. החיבור לטקסט "ספרותי" היה טבעי מבחינתך?

"זאת לא הפעם הראשונה שאני עובד עם טקסטים של כותבים חיצוניים, ובאלבום החדש עשיתי את זה ביתר שאת – רוב השירים בו לא שלי. שלושה מהם באמת של משוררים 'אמיתיים' – דורי מנור, אנה הרמן ושמעון אדף (שגם ישיר את השיר שלו), והשאר של כותבים נוספים, כמו רועי פרייליך (נערות ריינס) או אסף גברון (חברו של אוריון בלהקת “הפה והטלפיים” ובעיקר סופר ומתרגם, נ.מ.) ובאמת דורית רביניאן. כשאני נפגש בטקסט שאני אוהב אני מאוד נהנה מזה, ובעצם גם מעדיף את הגיוון, בטח כשמדובר בטקסטים שמגיעים מאנשים שלטעמי יותר טובים במילים ממני. הטקסט של השיר הזה כתוב לתפארת מכל כיוון שלא מסתכלים עליו”.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רם אוריון. יותם רונן
לא בענייני השחזורים. רם אוריון/יותם רונן

הקריירה המגוונת והחשובה של אוריון במוזיקה הישראלית תמיד מתחילה וחוזרת לאותו מקום - הרגעים הנפלאים שלו כגיטריסט נושאי המגבעת. באחרונה, הוציאו אוהד פישוף וישי אדר, שניים ממייסדי הלהקה, אלבום משותף ומעולה תחת השם בני המה. פישוף נמצא ביחסים מעולים עם אוריון לאורך השנים ומכאן השמועות על איחוד אפשרי נזרקות לאוויר. "התשובה היא לא, לא יהיה איחוד", חותך אוריון. האלבום של בני המה הוא אדיר ומאוד נהניתי בהופעות שלהם, וכל מי שחסרה לו הנוכחות של נושאי המגבעת או המהות המגבעתית - אני ממליץ לו בחום לראות אותם. זה גם כיף כי זה חדש וטוב וגם כיף כי יש שם את התמצית של נושאי המגבעת, שזה אוהד וישי שהתחילו את זה. אני לא מרגיש שאני בענייני השחזורים. יש לי את כל הכבוד והאהבה לדברים שעשינו, וחלק מהכבוד והאהבה זה גם להשאיר את זה שם”.

רם אוריון ישיק מחר (שני) בשעה 22:00 במועדון האוזןבר בתל אביב את השיר החדש "אהובתי בת החלוף" עם הרכב נגנים חדש: קוסטה קפלן (חיה מילר) על גיטרה וקלידים, שחף ינון 1,2 Many), שי ברוך על התופים ועונגי ציזלינג על סקסופון וקלידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully