וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2012: מה אומרות סוכנויות ההימורים?

26.2.2012 / 7:30

מי יזכה בפרס הסרט הזר, מה תלבש מיס פיגי ומי יעשה את פדיחת הערב? כמיטב המסורת, אפשר להמר על כל זה - ואפילו להתעשר

לאף אחד באי הבריטי ובארצות הברית אין מושג מה יקרה עם תוכנית הגרעין האיראנית, אבל בדבר אחד אין לסוכנויות ההימורים המקומיות שום ספק: "פרידה", הנציג הלאומי לאוסקר, יזכה הלילה (ראשון) בפרס לסרט הזר הטוב ביותר.

בהתאם לזאת, בשקלול הנתונים בסוכנויות המובילות, יחס הזכייה של "פרידה" עומד על 1 ל-1.18: כלומר, הניצחון שלו כה ודאי בעיני הגורמים הרלוונטיים, שהם לא נותנים כמעט שום תגמול למי שמהמר עליו. בפער גדול אחריו ניצב "באפילה", סרט השואה הפולני, המתכבד ביחס זכייה של 1 ל-8.2. גם הסרט הקנדי "מר לזאר" מקדים את "הערת שוליים", והוא ניצב שלישי עם יחס זכייה של 1 ל-17.5.

באשר ל"הערת שוליים", הוא במקום הרביעי בסיכויי הזכייה עם יחס של 1 ל-28. כך שבמידה ותשימו עליו מיליון דולר ותפגעו בול, תוכלו לקבל מספיק כסף כדי לעשות לפחות 28 סרטים ישראליים חדשים. הנחמה מבחינת "הערת שוליים" היא שלפחות לפי הסוכנויות, יש מועמד עם סיכויים נמוכים עוד יותר משלו – "בולהאד" הבלגי, שניצב עם יחס זכייה לא סביר של 1 ל-42, והמהמר עליו באמת יכול לגרוף בסוף הלילה קופה מטורפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההימור הבטוח. "פרידה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בקטגוריות רבות אחרות, העסק סגור מבחינת הסוכנויות: בין השאר, מדובר בקטגוריות הסרט והמוזיקה המקורית ("הארטיסט"), הבמאי (מישל הזנוויציוס, יוצר "הארטיסט"), שחקן ושחקנית המשנה (כריסטופר פלאמר מ"בגינרס" ואוקטביה ספנסר מ"העזרה", בהתאמה) וסרט האנימציה הארוך ("רנגו").

עם זאת, יש גם כמה מירוצים מרכזיים ופתוחים יותר. בין השאר, בקטגוריית השחקנית הראשית, ויולה דיוויס ("העזרה") מובילה עם יחס של 1 ל-1.58, אבל מריל סטריפ ("אשת הברזל") נושפת בעורפה עם יחס של 2.72, וזה באמת לא הבדל כזה גדול. בקטגוריית השחקן הראשי הקרב צמוד עוד יותר: ז'אן דוז'רדן ("הארטיסט") מוביל עם יחס של 1 ל-1.65, אבל ג'ורג' קלוני ("היורשים") דולק מאחוריו עם יחס של 1 ל-2.54.

המתח קיים גם בגזרת התסריטאות: בקטגוריית התסריט המקורי, "חצות בפריז" אמנם נהנה מיחס זכייה גבוה של 1 ל-1.26, אבל "הארטיסט" שומר על סיכויים סבירים עם יחס של 1 ל-4.4. בקטגוריית התסריט המעובד הפערים גדולים יותר, ועדיין המירוץ פתוח: "היורשים" מוביל עם יחס של 1 ל-1.2, אבל גם ל"מאניבול" יש תקווה מסוימת לפי הסוכנויות, וזאת עם יחס של 1 ל-7.6.

הסוכנויות מציבות עוד כמה קרבות צמודים, בעיקר בקטגוריות הצילום ("עץ החיים", "הארטיסט" ו"הוגו"), עריכה, תלבושות ועיצוב אמנותי (בכולם זה או "הארטיסט" או "הוגו"), האיפור ("אלברט נובס" או "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'") והאפקטים המיוחדים ("כוכב הקופים: המרד", "הוגו" או "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'").

כמו בשנה שעברה, הקטגורייה הפתוחה ביותר לפי הסוכנויות היא זו של סרט התעודה הארוך, וגם הפעם היא היחידה שבה לכל המועמדים יש סיכוי ריאלי. מהם, "גן העדן האבוד: הסוף" פייבוריט עם יחס של 1 ל-2.42. "פינה" (1 ל-3.5) ו-"בלתי מנוצחים" (1 ל-3.8) ניצבים כמתחריו העיקריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חושבים שהחיוך הזה שווה את הכסף? ג'ורג' קלוני ב"היורשים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם כן כמדי שנה, הסוכניות מאפשרות לנו לשים את כספנו גם על הימורי אוסקר שלא ממש קשורים לקולנוע: בין השאר, אפשר להמר של איזה מעצב או מעצבת תהיה השמלה היפה ביותר באירוע. סטלה מקרטני מובילה כאן ביחס של 1 ל-5, ומיד אחריה דולק ולנטינו עם יחס של 1 ל-6.

בהקשר זה, אפשר גם להמר מה יהיה צבע השמלה של אחת מן האושיות הנוצצות ביותר שצפויות להגיש פרס במהלך הערב – מיס פיגי, כמובן. הסיכוי שתלבש ורוד עומד על 1 ל-2.25, ויש גם סבירות לא רעה שתעטה על עצמה לבן – 1 ל-2.75. האם ייתכן שתהיה ירוקה כמו קרמיט? אם מישהו ישים על כך 200 דולר ויגלה כי נבואתו התגשמה, הוא יקבל מספיק כסף כדי לקנות כרטיס טיסה מלוס אנג'לס לישראל.

כמו כן, אפשר גם להמר מי יהיה האח"ם הראשון שהמנחה בילי קריסטל יזכיר בנאומו. שני הראשונים בתור הם כאלה שהאוסקר הוא מבחינתם זיכרון כואב: אדי מרפי, שאמור היה להנחות השנה את הטקס אך נאלץ לפרוש יחד עם מפיקו המיועד ברט רטנר, עומד על יחס זכייה של 1 ל-4; חברת קודאק פושטת הרגל, שבשמה עדיין נקרא האולם בו מתקיימת החגיגה, נהנית מיחס של 1 ל-5.

בצד כל כוכבי הקולנוע הרגילים, אפשר למצוא עוד שמות מעניינים ברשימה: הנשיא ברק אובמה (1 ל-6), אוגי, הכלב המככב ב"הארטיסט" (1 ל-8.50), הכדורסלן ג'רמי לין (1 ל-9), דמות הדיקטטור של סשה ברון-כהן (1 ל-15), וגם המועמדים הרפובליקאים מיט רומני, ניוט גרינגריץ' וריק סנטורום (יחסים של 1 ל-8.5, 9 ו-11, בהתאמה).

לסיכום, כמיטב הרשעות אפשר להמר גם האם אחד מן הזוכים הלילה יפיל את הפסלון, יזיל דמעה על הבמה, יאריך יתר על המידה בדבריו ואולי גם יקלל. באף סוכנות לא מהמרים מי יהיה הפוליטיקאי הראשון שירים ליוסף סידר טלפון במידה ויזכה, אבל את זה אתם כבר יכולים לנחש בעצמכם.

יוסף סידר כבר יודע: "אנחנו לא הולכים לנצח"
הימורי האוסקר של אבנר שביט - מיוחד
מהם הימורי האוסקר שלכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully