וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברים מוזיקאים נזכרים ומספרים על ענת דמון

28.2.2012 / 9:30

במלאת שלוש שנים למותה של ענת דמון המוזיקאית וממקימי הלייבל אנובה, החברים מאיזבו, רוקפור ועוד מספרים על דמותה

מועדון האוזןבר בתל אביב יערוך הערב (שלישי) בשעה 21:00 מחווה מיוחדת לענת דמון: מוזיקאית, מפיקה ומנהלת מיוחדת שהלכה לעולמה בינואר 2009 לאחר מאבק במחלת הסרטן. דמון היתה דמות באמת יוצאת דופן בנוף האינדי הישראלי, שלהקות כמו רוקפור ואיזבו זוכרות היטב, שכן היה לה חלק גדול בהתבססותן ובפעילותן בישראל ובעולם. דמון גם הוציאה אלבום סולו נפלא, "Falling". לזכרה, וואלה! תרבות מביאה דברים של משתתפי הערב.

"ענת אהבה לחלום"/ שי נובלמן

"ענת היתה בת הזוג של ברוך בן יצחק מרוקפור בקיץ 1997, ואז הכרתי אותה, כשבאתי לביקור מולדת. היא היתה אדם חם, אינטילגנטי ועם דרייב לעשייה. מצד אחד היתה ממוקדת בעבודתה, מצד שני אהבה לחלום. והחלומות הדריכו אותה בחיים: לעשות אלבום משלה, להופיע בחו"ל והחלום הגדול מכולם- לפגוש יום אחד את המוזיקאי ג'ף לין (מלהקות ELO ,The Move ומפיק מוזיקלי מוערך), שהיה, כך היתה מספרת לי בשעתו, הבן אדם הקרוב ביותר אליה, למרות שמעולם לא פגשה בו במציאות. את החלום האחרון, היא לא הספיקה להגשים בחייה.

בשנת 2003 היא נעלמה לי. אני חושב שהיא התבאסה כשלכנס ייסוד מועדון מעריצי ג'ף לין בישראל הגיעו שלושה אנשים (היא, אני, והקלידן והאיש היקר נועם רפפורט. וסליחה אם שכחתי עוד מישהו). היא הכינה מיקסטייפ לכולם, כרטיס חבר רשמי מודפס, קטעי וידאו נדירים לצפייה ואפילו נשאה נאום בשבחו. כשניסיתי לברר מתי הכנס השנתי הבא נודע לי שהיא חלתה. יהי זכרה ברוך".

שי נובלמן

"טוב הלב והחום שפיזרה באופן טבעי"/ מארק לזר, רוקפור

"הספיקה שיחה של שתי דקות עם ענת כדי להבין את אישיותה המיוחדת: מחשבתה האנליטית, האינטליגנציה הרגשית הגבוהה שלה, וטוב הלב והחום שהיא פיזרה באופן טבעי לכל עבר בכמויות סיטונאיות. לענת היתה היכולת הנדירה לגרום לכל חלום שנראה על פניו בלתי אפשרי להפוך לדבר הגיוני לבר השגה, בר הגשמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"מתגעגעת לחלום איתה"/ שירי הדר, איזבו

"ענת אהבה אירוויזיון. זה היה הצד הטראשי שלה. היא גם אהבה את ג'ף לין מ-ELO, זה היה הצד האיכותי שלה. וככה זה היה - היא היתה סטטיסטיקאית ופסיכולוגית אירגונית ומוזיקאית רוקיסטית. היא היתה האמן בהתגלמותו והקימה וניהלה חברת תקליטים. רצינית מאד ושטותניקית. מעשית מאוד - מפיקה ממש ודרימרית אמיתית. כמה ניגודים.

אני כל כך מתגעגעת אליה. הכי אני מתגעגעת לחלום איתה. היא הפרטנרית המושלמת לחלימה בגדול. יהי זכרה ברוך".

"בלי ענת, לא היתה רוקפור"/ ברוך בן יצחק, רוקפור

"אם לא ענת בתקופה ההיא, כשהיא רק הקימה את "אנובה", לא היתה רוקפור היום. היא נורא אהבה מוזיקה ולקחה אותה מאוד רחוק, לא רק במחשבה. ככה בעצם התחברנו, ג'ף לין מ-ELO היה אהבה משותפת שלנו.

היא לימדה אותי כשאני מתעצבן, תמיד לחשוב על הצד השני. ידעה להסביר לי מאיפה הוא פועל ואיך זה בוודאי מרגיש לו, לימדה אותי אורך רוח. היא אהבה מוזיקה באופן מאוד אמוציונלי, דבר שהיה מקסים בעיניי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקחה את המוזיקה הכי רחוק שאפשר. ענת דמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חושבת מהר על מיליון דברים, מדברת מהר על מיליון דברים"/ עמוס פאנק

ענת ידעה הכל, ומה שלא ידעה, היתה מוצאת באינטרנט. לכל דבר היתה תוכנית, גם לתוכנית עצמה היה מצורף קובץ אקסל או קובץ וורד עם היי לייטים. אפילו נופש בחו"ל היה מתחיל בטבלת אקסל ודפים מודפסים מהאינטרנט וקלסר. ענת ידעה מה תלבש לטקס פרסי הגראמי ומה תגיד בראיון אצל קונאן אובריאן ולאיזה מצלמה.

מצד אחר ובאותה נשימה היא היתה מסוגלת לקום בבוקר לנסוע לשדה ולעלות על טיסה לאנשהו. או להקים לייבל כי היא הוציאה דיסק. לכל שאלה היתה יותר מתשובה אחת ואם לא הבנתם היא היתה אומרת "לא משנה" ועושה תנועה עם היד".
חושבת מהר על מיליון דברים, מדברת מהר על מיליון דברים, ואף פעם לא מתביישת לומר את מה שהיא רוצה, אפילו אם זה היה יוצא בסופו של דבר בקול שקט וחנוק.

ענת פחדה פחד גדול מכל דבר שהעיזה לעשות ולא הסתירה את זה - להופיע מול קהל, לעשות דברים אחרת, ללכת למחוזות חדשים ולעשות חניה ברברס.

ענת השאירה לי הרבה אהבה, אין סוף מוזיקה ומשפחה מאמצת.

והיא חסרה לי מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully