וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון תל אביב: סוזן לנדאו נבחרה לתפקיד המנכ"לית

רוני אפרת

26.2.2012 / 19:07

סוף לסאגה: לנדאו, האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל, נבחרה לאחד התפקידים החזקים בעולם האמנות. גדעון עפרת: "בחירה מבריקה ומעולה"

סוזן לנדאו, אוצרת ראשית לאמנויות ואמנות עכשווית במוזיאון ישראל בירושלים מזה 34 שנים, תמונה למנכ"לית ולאוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב החל מספטמבר 2012. ועדת האיתור של מוזיאון תל אביב לאמנות המליצה על לנדאו, והדירקטוריון אישר היום (ראשון) את ההמלצה פה אחד.

כיום, משמשת שולי כסלו כמנכ"לית מוזיאון תל אביב והיא ממלאת את מקומו של פרופ' מרדכי עומר שנפטר ביוני 2011. בראש ועדת האיתור עמד עו"ד חיים סאמט, וחבריה היו עירית רפפורט, דורון סבג, ד"ר רון פונדק, אלן בהרב ועופר ללוש. ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר מועצת המנהלים של המוזיאון, רון חולדאי, בירך על הבחירה ואמר כי הוא "בטוח בכך שלנדאו תוביל את המוזיאון לכיוונים חדשים ותנצל באופן מרבי את הבניין החדש". דירקטוריון מוזיאון תל אביב לאמנות בירך על הבחירה והביע ביטחון כי "לנדאו תצעיד את המוזיאון להישגים חדשים ותעניק ביטוי הולם גם לאוספים הקבועים".

לסוזן לנדאו ניסיון מוזיאלי רב, אותו צברה במהלך שנותיה במוזיאון ישראל. בכהונתה כאוצרת הראשית של אמנות עכשווית במוזיאון, אף הרחיבה את אוסף האמנות הבינלאומית שברשותו. "זהו מינוי מסעיר, המצריך חשיבה מחודשת של תפקיד המוזיאון לא רק במכלול העיר תל אביב, אלא גם בקונטקסט כלל-ארצי ובינלאומי", אומרת לנדאו, "אני רואה חשיבות רבה ביצירת תיאום פעילויות המוזיאון בשלושת בנייניו, ומקווה לגבש, עם צוות המוזיאון, תכנית תערוכות דינמית, עכשווית ומעוררת השראה".

תהליך בחירת מחליף לפרופ' עומר לווה בביקורת רבה מצד קבוצת אמנים ואמניות שמחו נגד הרכב ועדת האיתור למנכ"ל חדש. בשיאה של המחאה כמה עשרות אמנים אף פרצו למוזיאון במחאה על התנהלותו מולם ובדרישה לשיתוף ושקיפות ההליך.

"זו בחירה מבריקה ומעולה"

מבקר האמנות גדעון עפרת העיד על עצמו כי הוא נלהב מאוד, מוריד את הכובע וקד קידה בפני הוועדה: "זו בחירה מבריקה ומעולה", אמר, "אני חייב להודות שעם כל הניחושים לא העליתי על דעתי שסוזן תעזוב את מוזיאון ישראל. היא בעלת חוש ריח מעולה בבחירת אמנים בינלאומיים בראשית דרכם, לפני שהתגלו על-ידי המוסדות המובילים בעולם, וגם הוכיחה פתיחות לאמנות ישראלית עכשווית. יתרה מזאת, היא הצליחה לשמור על נקיון זהות, ללא חוגים ומקורבים, ותביא למוזיאון תנופה בין לאומית גדולה שלא הייתה בו בהיבט הזה.

גליה יהב, אוצרת בעצמה, אמנית ועיתונאית ב"הארץ", התרשה מהעובדה שזוהי "המשרה הכי בכירה בעולם האמנות, שנמצאת בידי אשה". אפילו יהושע סיימון, ממובילי מחאת האמנים נגד מוזיאון תל אביב, נראה שמח מן המינוי: "אין לי מושג מי היו המועמדים האחרים, אבל ברמה המקצועית זה מינוי מעולה, אין עוררין על כך", אומר, "אני מקווה שזו התחלה חדשה למוזיאון. המרד לא קשור לסוזן לנדאו, אלא להתנהלות המוזיאון ככללותה, ולעובדה שראש העיר של תל-אביב לא מסוגל לחזור בו. אני חושב שהיא מעולה גם ביחסים שלה עם קהילת האמנות המקומית, על כן הצלחה שלה היא הצלחה של כולנו".

(עדכון ראשון: 14:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully