וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי האירני: "לעם האירני אכפת מהאוסקר יותר משאתם חושבים"

27.2.2012 / 8:57

אסגר פרהאדי במאי "פרידה" אמר בחדר העיתונאים: "אנשים לא ישנים, הם עוקבים אחרי הפרס"; נשיא אגודת הקולנוע באירן: "התמוטטות הלובי הציוני"

"אנשים באירן עוקבים אחרי האוסקר הרבה יותר ממה שחשבתם", כך אמר הבמאי היום (ראשון, שעון לוס אנג'לס) האירני זוכה האוסקר אסגר פרהאדי, שהתחמק מראיונות עד הזכייה בפרס על סרטו "פרידה". "זה אמצע הלילה שם, אבל אנשים לא ישנים, הם עוקבים אחרי זה", סיפר.

"אני מאוד שמח על הפרס הזה ומאמין שהעם האירני גם מאוד שמח וזה משנה לי מאוד". לדבריו, הוא לא התמקד בתגובה של הממשל האירני לסרטו ולזכייה. "עבורי, מה שמשנה הוא שהעם באירן שמח".

הטלוויזיה האירנית כבר הספיקה לקחת קרדיט על הנצחון ולהכריז כי "אירן גברה על המשטר הציוני", כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות AP. פרהאדי סירב בנאומו להתייחס לדברים ועל פי פרסומים באתרים בארה"ב, אמר כי "הקולנוע אינו מעניין ממשלות".

נשיא אגודת הקולנוע באירן, ג'ואד שמקדרי, בירך את פרהאדי ואמר: "קבלת פרס האוסקר היא דוגמא להתכופפותם של השופטים האמריקאים בפני התרבות האירנית". על פי דיווח סוכנות הידיעות MEHR, הוסיף שמקדרי: "הבחירה של חברי האקדמיה נגד הלובי הציוני שמתופף על תופי המלחמה, היא תחילת ההתמוטטות של הלובי הציוני במוסדות השונים ובחברה האמריקאית כולה".

אוסקר 2012: "פרידה" האירני הוא יצירה נדירה וסוחפת

(השתתף בהכנת הידיעה: משה-חי חגיגת)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully