וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים 2012: סצנות השכרות הזכורות ביותר

9.3.2012 / 8:50

רוס ורייצ'ל ב"חברים", מקנולטי ב"הסמויה" ואפילו דמבו הפיל המעופף: הסצנות שהפכו את הביטוי "להשתכר עד דלא ידע" לאירוע בלתי נשכח

ג'ימי מקנולטי מסובב את העולם - "הסמויה"

ג'מי מקנולטי הוא כנראה השיכור החכם והכריזמטי ביותר בתולדות הטלוויזיה, האיש שהאלכוהול אמור היה להפוך אותו לדושבאג אדיוט ודוחה, אבל מה לעשות - נשים אהבו את שיער הכבש שלו כשנודף ממנו ריח וויסקי עז. כך, באחד מסיבובי השכרות שלו בבולטימור המוכה, השוטר שהוא הכי לא מודל לחיקוי מצליח לסובב את האותו לתוך עמוד פעמיים, ובסוף גם מוציא מזה סטוץ. אין אלוהים בבולטימור, לטוב ולרע. יש רק ג'ימי מקנולטי.

רוס ורייצ'ל מתחתנים - "חברים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפחות זה לא היה ה"היינו בהפסקה" המנג'ס. "חברים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאגת ה"היינו בהפסקה" שברה כל ישראלי ממוצע במסגרת השידורים האינסופיים של "חברים" ברחבי הלווין הישראלי. הנוגדן הגיע בתום העונה הרביעית של "חברים", כשרייצ'ל ורוס טסו לווגאס כדי להצטרף לחבריהם שם, ומתוך ריב די מטופש ולא ברור הגיעו למצב שבו הם פורצים מתוך כנסייה למראה מוניקה וצ'נדלר ההמומים ומגלים שהם נישאו. לימים, כשניסו לבטל את הנישואים, נזכרה רייצ'ל שהיא האשמה באינסידנט שהוביל את רוס לסטטוס האליזבת טיילור "גרוש שלוש פעמים", אבל בסופו של דבר מי שאשמים הם אנחנו, שנתנו ליוצרי הסדרה לחשוב שזה מעניין מישהו.

לצפייה בקטע

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הטריפ של דמבו וטימותי - "דמבו הפיל המעופף"

אלכוהול כיכב בהוליווד פחות או יותר מאז היווסדות התעשייה, והיה נושא שכיח ברבים מפניני העידן הקלאסי של הקולנוע האמריקאי. שלל שחקנים בעלי שם גילמו דמויות שנופלות לטיפה המרה, אם זה בסצינה אחת או לאורך הסרט כולו. ובכל זאת, קטע השיכרות הטוב מאותה תקופה שייך דווקא ליצירת אנימציה של דיסני – "דמבו" כמובן.

הסרט כולו ידוע כעבודת אמנות ביזארית למדי, לא רק יחסית ליצירה שאמורה היתה לפנות בעיקר לילדים. בין כל הסצנות המשונות שבו, זכורה במיוחד זו הספוגה אלכוהול: גיבורו ארוך האוזניים, דמבו, שותה לשוכרה עם ידידו היחיד בעולם, העכבר טימותי. האפקט של המשקה כה חזק, עד שתודעתם של השניים מתעוותת והם שוקעים בהזיות ומדמים לנגד עיניהם מצעד פסיכדלי וארוך של פילים ורודים ומפחידים למדי. אלה היו כה מבהילים, שעד היום אפילו אנשים בוגרים ולמודי סרטים והנגאוברים נרתעים מהם ומתנזרים מאלכוהול לאחר הצפייה בסצנה המטלטלת.

השנאפס של איליין - "סיינפלד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרק עצום. איליין מ"סיינפלד" ב"הבגידה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

איליין המסטולית מכדורים שאגה "סטלה" ואיליין המסובבת הביאה לעולם את ריקוד האצבעות, אבל השנאפס הוא זה שהוציא מאיליין את הדבר היקר לה מכל - הסודות של החברים שלה, כפי שהתגלה בפרק המבריק "הבגידה", המכונה גם "הפרק ההפוך" שנע מהסוף להתחלה. שם, כשהחבורה מגיעה להודו לנסיעה שהיה ברור שהיא מופרכת מכדי לעבור בשלום, הצליחה איליין לגלות לג'ורג' שג'רי שכב בעבר עם חברתו הנוכחית, נינה. קשה להסביר מה הופך את איליין לשיכורה כל כך מצוינת, אבל אולי הסוד נמצא במהות של הדמות שלה: אישה אמיתית, לא בלתי מושגת, לא אלילת מין וגם לא גאונת הדור: סתם אדם, שכשהוא משתכר הוא עושה שטויות. אה, ולארי דיוויד כתב את זה. כן, כנראה שזה הקטע.

לצפייה בקטע

ההנגאובר שלא נגמר - "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" ובבנגקוק

האלכוהול המשיך לזרום בהוליווד גם עד העידן העכשווי, ובין השאר היה נקודת המוצא של סדרת הקומדיות המצליחה ביותר בימינו: מה שידוע באנגלית כ-"The Hangover" ובעברית הפך ל"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" ואז ל"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". העובדה שהשם המקורי שונה כך שהביטוי הפוסט-אלכוהוליסטי נעלם ממנו, מלמדת שוב עד כמה תרבות השתייה לא באמת מושרשת בישראל. את עלילת הקומדיה אי אפשר היה לשנות. כזכור, היא הציגה בפנינו את סיפורם של ארבעה גברים ילדותיים המבלים עד דלא ידע ערב אחד, ובהתאם לכך וכמתבקש משם הסרט, מוצאים עצמם למחרת בבוקר עם הנגאובר כזה, שאין להם מושג מה עשו אמש ואיפה הם עכשיו.

לכל הפחות בפרק השני, הסרט ניצל את נקודת המוצא הזו לא רק כדי ליצור הומור פרוע במיוחד, אלא גם כדי לתאר בצורה מבריקה ומתוחכמת כיצד ההנגאובר משנה את התודעה והזיכרון. נהוג לזלזל בלהיט הזה ולראות בו שובר קופות אינפנטילי ותו לא, אבל האמת היא שהוא מתבסס על מלאכת כתיבה בהירה וחכמה. אולי בכל זאת אלכוהול גורם לך לראות את הדברים טוב יותר.

התקפת הזעם של כריסטופר - "הסופרנוס"

"בדיוק כשניסיתי לצאת, הם משכו אותי פנימה": הרפליקה הזו מ"הסנדק" היא אחת התמות המובילות של "הסופרנוס"; המאבק הבלתי נגמר של אנשים שאינם בנורמה להתנהג בנורמליות והכישלון שלהם, פעם אחר פעם. כריס מולטיסנטי ניסה להיגמל מאלכוהול, באמת שניסה. גם מסמים, אבל זה פחות הלך.

מה ששבר את מולטיסנטי (מייקל אימפריולי הנפלא) הוא השמועות על הרומן בין טוני ואדריאנה, בת זוגו של כריסטופר. חולשות האנוש הן הדבר היחיד שדיוויד צ'ייס, יוצר "הסופרנוס", באמת האמין בו וכריס הוא כולו חולשות אנוש: מסע ההרס שלו, שכמעט מסתיים במותו מירי אקדח הוא אחד מרגעי השכרות המופלאים בטלוויזיה כי כמו האלכוהול, הוא טריפ כוחני ומוגזם של צדק וטמטום.


פורים 2012: הקטעים הכי מצחיקים בקולנוע ובספרות הישראליים
פורים 2012: המערכונים והסצנות הכי מצחיקים בטלוויזיה הישראלית
פורים 2012: מדריך האירועים השלם
פרויקט השמחה של 2011 בוואלה! תרבות
פרויקט השמחה של 2010 בוואלה! תרבות
פורים 2012: מהן סצנות השכרות האהובות עליכן? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully