וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "ג'ון קרטר" התרסק, "הלורקס" עדיין ראשון

11.3.2012 / 17:18

כצפוי, מערבון המד"ב עתיר התקציב לא הצליח לכסות את ההשקעה, ואיפשר לסרט האנימציה לשמור על הבכורה. לעומת זאת, "הערת שוליים" רשם פתיחה מוצלחת

לאחר שורה של הצלחות כלכליות, רובן גדולות מהצפוי, התכבדה 2012 בסוף השבוע האחרון בשורה של מפחי נפש קופתיים.

הראשון שבהם הוא כמובן "ג'ון קרטר", מערבון המדע בדיוני שעלה לדיסני בסביבות 300 מיליון דולר, אבל בסוף השבוע הראשון להפצתו הכניס בקופות ארצות הברית כ-30.6 מיליון דולר לפי ההערכות, מה שהספיק לו למקום השני בלבד. כתבי התעשייה חגגו במשך שבועות על התקציב המנופח של הסרט ועל מסע השיווק הכושל שלו וניבאו כי יסתכם בהפסד. מובן כי ברגע שהתברר כי זהו אכן גורלו, אלה לא פספסו את ההזדמנות לרקוד על הדם ולעשות כותרות מתבוסתו.

עם זאת, צריך לשים לכך שהוא קיבל תגובות טובות מן הקהל וגם צבר מומנטום יחסי בין יום ההקרנה הראשון לשני שלו. הקמפיין הקופתי שלו עוד לא נגמר באמריקה, ובטח שלא בעולם – ברוסיה, למשל, הוא זכה להצלחה אדירה בסוף השבוע ואף שבר שיאים. לאור תקציבו העצום כל זה כבר לא ימנע ממנו להפסיד המון כסף, ועדיין אין להיחפז ולצרף אותו לפנתיאון המפואר של האסונות ההוליוודיים הגדולים בכל הזמנים.

Silent House. imdb
הקהל אמור היה לזעוק "בו" אבל שרק בוז. מתוך "Silent House"/imdb

בשעה ש"ג'ון קרטר" עוד יכול לקוות לצמצם נזקים בשבועות הקרובים, שני הסרטים הכושלים החדשים האחרים יתנדפו במהרה מן האולמות. הראשון הוא "Silent House", עיבוד מחודש אמריקאי למותחן אימה אורוגוואי בשם זהה. הזוועתון הכניס רק שבעה מיליון דולרים, מה שהספיק לו למקום החמישי בלבד. חמור מכך, רישומי האולפנים מעידים כי שביעות הרצון של הקהל היתה כה נמוכה, עד שהם כיבדו אותו בסקרים שלאחר ההקרנות בציון שלילי באופן נדיר – F. אגב, דירוג שכזה היה מנת חלקו של "השטן שבפנים" לפני כמה שבועות, מה שמלמד כי הציבור לא מהסס כיום להביע שאט נפש מגימיקי אימה שכאלה.

A Thousand Words. imdb
אדי מרפי שוב קיבל כתף קרה מהקהל. "A Thousand Words"/imdb

הכישלון השני הוא "A Thousand Words", קומדיה עם אדי מרפי שצולמה כבר ב-2008. לאחר שהעלתה אבק על המדף, הוחלט לפני כמה חודשים לתזמן את הפצתה למועד זה כדי לרכוב על המומנטום של הנחיית הכוכב את האוסקר. כזכור, בסופו של דבר הוא לא עשה זאת, והמוצר המפוקפק מלכתחילה איבד את הקלף המנצח שלו.

כתוצאה מכך, כמו כל הפרויקטים האחרונים של מי שהיה פעם האיש החזק בהוליווד, גם "A Thousand Words" קיבל כתף קרה מהקהל. במקרה שלו, זה הספיק לספתח בסך 6.3 מיליון דולרים ולמקום השישי בלבד.

החולשה של כל המוצרים הטריים הללו איפשרה לסרט האנימציה "הלורקס" לשמור על הבכורה שבוע שני ברציפות. הפעם הוא הכניס 39.1 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-121.9 מיליון דולר. מדובר בהצלחה מטורפת. לארץ היא תגיע ב-29.3, ולמרבה הצער בגרסה מדובבת בלבד.

סרט נוסף שעשה השבוע חיל הוא "הערת שוליים". הדרמה של יוסף סידר הגיעה בסוף השבוע האחרון לאקרנים בארצות הברית, ואמנם הופצה בשני אולמות בלבד, אך השכילה לאגור בהם כמעט 50 אלף דולר. כלומר, היא מתכבדת בממוצע הכנסות של כ-24 אלף דולר לאולם: יותר מכל מוצר קולנועי אחר כרגע באמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully