וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הכס" חוזרת לעונה שנייה - מה צפוי לנו?

חגית גינזבורג

14.3.2012 / 9:50

"משחקי הכס" הצליחה להפתיע ולסחוף אחריה מיליוני צופים בעונה הראשונה. האם העונה שנייה תצליח לחזור על הקסם, ואלו אתגרים שעומדים בפניה?

אתה יודע שהצטרפת לליגה של הגדולים כש"משפחת סימפסון" מקדישים לך את הפתיח שלהם. וזה בדיוק מה שקרה בשבוע שעבר ל"משחקי הכס", אחת ההצלחות הגדולות של המסך הקטן ב-2011. רגע אחד בארט היה בארט, שנייה אחר כך הוא הפך לאדוארד סטארק צהבהב במדי אביר וסייקטבורד מרחף, כשהמוזיקה המוכרת של סדרת המופת מתנגנת ברקע.

לצד מבול הטיזרים והטריילרים ששוטף כרגע את הרשת, אפשר להניח את המחווה הסימפסונית הזו בקצה ערימת הציפורניים הכסוסות מציפייה לקראת ה-1 באפריל, אז תעלה ברשת HBO העונה השנייה של "משחקי הכס" (וארבעה ימים לאחר מכן אצלנו, ב-yes). כן, חברים. למרות שרק הולך ומתחמם בחוץ, החורף מגיע.

העונה הראשונה של "משחקי הכס", שהתבססה בנאמנות מרשימה על הספר הראשון בסדרת ספרי הפנטזיה המצליחה של הסופר האמריקאי ג'ורג' ר.ר. מרטין, "שיר של אש ושל קרח", עם אלמנטים מהספר השני, סחפה את הצופים לעולם קסום, עתיר אלימות, סקס ומסתורין. עולם דומה מאוד לימי הביניים, אלא שבו עונות השנה נמשכות עשרות שנים ולכל מיני תופעות מאגיות משונות יש נטייה להגיח מפעם לפעם. העלילה מתחלקת בין שבע המדינות של יבשת ווסטרוז הבדיונית, שם מתנהלת מלחמת חורמה בין שלושה בתי אצולה הנאבקים על הכתר - סטארק, לאניסטר וטארגריין, על שלל חיכוכיהם, בגידותיהם ומאבקיהם.

ממוצע הרייטינג של העונה הראשונה עמד על 2.5 מיליון צופים (עם שיא של 3.9 מיליון בפרק הסיום). לצד ביקורות מהללות וכמה פרסי אמי וגלובוס הזהב (שאת רובם גרף השחקן נמוך הקומה פיטר דינקלג', שמגלם את טיריון לאניסטר), היא בעיקר הפכה לאחד הנושאים הלוהטים והמדוברים של קיץ 2011.
השאלה העיקרית שטורדת את מנוחתם של מעריצי הסדרה ומבקרי הטלוויזיה האמריקאים בימים אלה, היא האם העונה השנייה תעמוד בציפיות ותצליח להמשיך את ההצלחה של העונה הראשונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הראה למועמדי האמי מי עשוי מחומר של מלכים. פיטר דינקלג' מ"משחקי הכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מדובר כאן בקללת העונה השנייה הקלאסית, אלא באתגר טכני של ממש: גם אם נתעלם מהעובדה שכל מי שקרא את הספרים עלול לסבול ממכת ספוילרים חמורה, הספר השני בסדרה, "Clash of kings", מסבך את העניינים לא מעט עבור ההפקה – הדמויות מתפזרות לכל אורך היבשת ונפרדות זו מזו, עשרות דמויות חדשות מצטרפות ואם בעונה הראשונה אפשר היה לומר שבמידה מסוימת, דמותו של אדוארד "נד" סטארק (שון בין) היא הדמות הראשית, לצד מלכת הדרקונים דיאנריז טארגאריין (השחקנית אמיליה קלארק) ובני לאניסטר השונים, הפעם זה כבר לא יהיה אפשרי.

ג'ורג' ר.ר. מרטין אמר בעצמו בראיון לאתר io9.com ביולי האחרון: "זו אחת הבעיות עם הספרים. הסיפור מתחיל סגור למדי, כשכל הדמויות נמצאות פחות או יותר באותו המקום. אבל ככל שהספרים מתקדמים, הדמויות מתפזרות לקבוצות קטנות יותר ויותר, ולבסוף נפרדות זו מזו. יש יותר ויותר לוקיישנים, דמויות משניות וזה פחות או יותר נעשה בלאגן. לבסוף הדמויות יתחברו מחדש, אבל אנחנו עדיין לא בנקודה הזו. זה משהו שהסדרה תצטרך להתמודד איתו, וזה יהיה אתגר".

HBO, כהרגלה, לא נרתעת מאתגרים. היא הכריזה על הפקת העונה השנייה באפריל 2011, יומיים בלבד לאחר ששודר הפרק הראשון. על פי ההערכות, גם הפעם היא השקיעה סכום אסטרונומי של 60 מיליון דולר בעשרה פרקים בלבד, כפי שעשתה בעונה הראשונה, אלא שבעונה השנייה היריעה כאמור נעשית רחבה, עבה ומורכבת יותר, עם רשימה ארוכה של שחקנים חדשים ולוקיישנים רבים. צילומי העונה, שהסתיימו בדצמבר האחרון, נערכו בקרואטיה, איסלנד וצפון אירלנד (לעומת הראשונה, שצולמה ברובה במאלטה) עם לא פחות מ-400 איש ששהו על הסט בכל רגע נתון. תוסיפו לכך את השימוש התדיר באפקטים ויזואליים וההשקעה המאסיבית במחלקת ההלבשה - כך שאפשר להבין מדוע השמועות נוטות יותר לעבר ה-80 עד 100 מיליון דולר.

קצת לפני תחילת הצילומים, ביוני 2011, הרשת נאלצה לפצוח במסע ליהוקים נרחב לקראת העונה החדשה, משום שהעלילה כאמור נעשית פתלתלה וצפופה בהרבה מהעונה הראשונה (שבעצמה היתה סבוכה למדי), בהתאמה ישירה לספרים. אפשר להצביע על כמה פרצופים מוכרים שמסתדרים נהדר בתוך בגדי ימי הביניים ומבטא אירופאי כבד – נטלי דרומר, שמוכרת לנו כאן בולין מ"שושלת טיודור"; אונה צ'פלין, נכדתו של צ'רלי צ'פלין; השחקן הבריטי סטיבן דיליין ("ג'ון אדאמס"); ליאם קאנינגהם ("קמלוט"); פטריק מאלהייד ("בילי אליוט") ועוד רבים, רבים אחרים.

לצד הר הציפיות ההולך ונבנה, אווירת הבלבול השורה על מעריצי הסדרה, הטיזרים שצפים ברשת בממוצע של אחד לשבוע (וגם מהם, לא באמת אפשר להבין מה עומד להתרחש, למעט העובדה שיהיו שם הרבה דרקונים) ושינוי הסלוגן מ"winter is coming" ל-"war is coming" כפי שניתן לראות בטיזר-פוסטר של הסדרה שפורסם לאחרונה, כוכבי הסדרה ויוצריה קיבלו הנחיה ברורה לשדר גאוות יחידה. כולם מבהירים לכלי התקשורת שמדובר בעונה אפית, מרתקת וסוחפת, שתתעלה אפילו על הראשונה.

"הגישה שלנו תמיד היתה להיצמד לספרים ככל האפשר, אבל השינויים שאנחנו עושים – לקחת משהו מאחד הספרים ולשים אותו באמצע האירועים שמתרחשים בכלל בספר אחר – רק נועדו לשרת את הסדרה והצופים", אמרו דיוויד בניוף, יוצר הסדרה, וד.ב. ווייס, המפיק הראשי של הסדרה, בראיון ל"אינטרטיינמנט וויקלי" בשבוע שעבר. "השנה בהחלט יהיו אלמנטים מהספר השלישי, שנלקחו לעונה השניה. ויש דברים שלא נכנסו, כי לצערנו אין מקום להכל. למזלנו, ג'ורג' הוא לא רק סופר, אלא גם כותב טלוויזיה שמבין את הצרכים של המסך הקטן ואת ההקרבות שצריך לעשות לפעמים... אבל יהיו לנו דרקונים, קרבות מאסיביים וזאבים. אין לנו ספק שגם הוא וגם הקהל יהיו מרוצים מאוד מהתוצאה הסופית".

העונה החמה: הסצנות הכי חזקות של "משחקי הכס"
מיהי הדמות האהובה עליכם ב"משחקי הכס"?
המלכה: שיר הלל לאישה הכי שווה של "משחקי הכס"

"משחקי הכס" - עקבתם באדיקות או נשברתם האמצע? שתפו אותנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully