וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך: סער שיינפיין נגד "האח הגדול"

עינב שיף

15.3.2012 / 15:17

כתב התביעה של שיינפיין נגד הפקת האח הגדול והפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' הוגש לבית המשפט. וואלה! תרבות מביאה קטעים נבחרים ממנו

אחרי סערה תקשורתית שנמשכת מזה שבוע וחצי, הגיש סער שיינפיין את כתב התביעה נגד חברת קופרמן הפקות, מפיקת "האח הגדול" ונגד ד"ר אילן רבינוביץ', ששימש בעבר כפסיכיאטר התוכנית. בתביעה, אותה הגיש באמצעות עורך הדין ערן טורקלטאוב ועורכת הדין דנה פלפול סגל, דורש שיינפיין פיצויים בסך 2,457,600 שקלים, בטענה כי הנתבעים פגעו בו נפשית ופיזית וכי נגרם לו נזק עצום מההשתתפות ב"האח הגדול" ומהטיפול הפסיכיאטרי שקיבל במהלך התוכנית.

כתב התביעה מתפרש על פני 28 עמודים, אליהם צורפה חוות דעת פסיכיאטרית הקובעת כי שיינפיין סובל מנכות נפשית בגובה 30% לפי דרגות הביטוח הלאומי, וכי עליו לקבל טיפול נפשי פסיכיאטרי אחת לשבוע במשך שנתיים.

"ההפרעה ההסתגלותית שבה לקה מר סער שיינפיין כתוצאה משהותו בבית 'האח הגדול' במשולב עם הטיפול הפסיכיאטרי שהוענק לו... מונעת ממנו להמשיך ולעבוד במקצועו כעורך דין פלילי", נכתב בחוות הדעת.

"נסיונות שעשה מר שיינפיין להתמודד עם הלחץ והחרדה, בין היתר באמצעות כלי תקשורת, נכשלו בשל אותה הפרעה", כך קבע הפסיכיאטר שבדק את שיינפיין והגיש את חוות הדעת ששקולה לעדות בשבועה.

"סער יצא מבית האח הגדול אדם שבור ומרוסק"

כתב התביעה נפתח בשני ציטוטים מספרו הקלאסי של ג'ורג' אורוול, "1984", שהפך הביטוי "האח הגדול" לשגור בפי כל: "אבל הכל כשורה, אין עוד כאב", מצוטט אורוול במסמך על מנת להדגים את אכזריותו של הפורמט, "סוף סוף ניצח את עצמו, אוהב הוא את 'האח הגדול'".

לאחר מכן פורשים עורכי הדין את מסכת ההתעללויות שעבר לכאורה שיינפיין במסגרת השתתפותו בתוכנית. על פי כתב האישום, על קופרמן הפקות היה להזהיר את שיינפיין בטרם כניסתו לתוכנית: "התובע נכנס לבית האח הגדול עת היה בן 37, עו"ד נמרץ ופעיל", נכתב בסעיף 30 לכתב התביעה. "כפי שיתברר בתביעה דנן, יצא את בית 'האח הגדול' לאחר 110 ימים כאדם שבור ומרוסק, שאינו יכול לשוב לשגרת חייו, למקצועו ולעשייה הפורה שאפיניה את חייו קודם לכן".

לאחר מכן, קובל שיינפיין על החוזה שחתם עם השתתפותו בתוכנית: כתב התביעה מכנה את החוזה "בעל תניות דרקוניות שאינן עולות בקנה אחד עם תום לב". "אין מדובר בכתב ויתור של חייל קרבי קודם יציאתו למלחמה על מולדתו, חייו ומשפחתו כי אם - רחמנא ליצלן - בכתב ויתור של משתתף בתוכנית בידור בטלוויזיה, שכל מטרתה רווח כספי באמצעות בידור המונים. האם עד כדי כך הגענו?".

"האח הגדול נטלה חלק פעיל, מכוון וזדוני כדי להאדיר את הרייטינג"

המשך כתב התביעה מתאר בפירוט את אשר סיפר שיינפיין בראיון ל-"7 לילות" של ידיעות אחרונות, בכל הקשור לפגישות השונות עם ד"ר אילן רבינוביץ'. שיינפיין טוען כי ד"ר רבינוביץ' פעל מולו באופן מניפולטיבי, דחף אותו לקיים קשר עם הדיירת איילה רשף, לא התריע בפניו על תופעות הלוואי שעלולות להתרחש עם נטילת הכדורים ואף לא הזהיר אותו, למשל, כי ישנה סכנה בשתיית אלכוהול בזמן נטילת כדורים (סעיף 96): "בכוונת תחילת סיפקה לתובע וליתר הדיירים בבית כמויות אדירות של משקאות אלכוהוליים וכדבר שבשגרה היה מצוי בקבוק ויסקי במטבח בבית 'האח הגדול' ממנו שתו המשתתפים, לרבות התובע, תוך שהנתבעים מודעים לכך".

"הנתבע (ד"ר רבינוביץ' - ע.ש) רמס ברגל גסה גם את זכותו של התובע לפרטיות, תוך שהוא מועל בחובת הסודיות המהווה אבן יסוד בכל יחסי מטפל-מטופל", נכתב בסעיף 98 לתביעה. "בידי התובע הוכחות חד משמעיות לפיהן הנתבע סיפר למטופליו השונים אודות התובע, ניתח את אופייו בפניהם, הנחה את המתמודדים כיצד להתנהג עם התובע".

לפי כתב התביעה, "אין ולא יכול להיות ספק כי במעשיו אלו הונחה הנתבע על ידי הנתבעת (הפקת 'האח הגדול' - ע.ש), שנטלה חלק פעיל מכוון וזדוני - כך מסתבר - בבימוי מלא של התנהגות הדיירים בבית 'האח הגדול', מתוך רצון אחד ויחיד - להגדיר ולהאדיר את הרייטינג".

"שיינפיין הרגיש חוסר רצון לחיות"

בחלק הבא, מתאר כתב התביעה את הימים שאחרי צאת שיינפיין את בית "האח הגדול", לאחר שהפסיד בגמר לאלירז שדה: "התובע חווה התקפי חרדה איומים, שנבעו בין היתר מכך שהוא ראה עצמו כמי ששנוא בעיני כל העם כולו - תופעה שניתן ליחס כמובן לפסיכו-טראומות שעברו עליו בבית 'האח הגדול'", נכתב בסעיף 144 בתביעה.

"התובע שקע בדיכאון, התקשה להירדם, הרגיש תחושות של חוסר רצון לחיות, גרר את עצמו מהמיטה והעמיד פנים כלפי סביבתו הקרובה כאילו הכל בסדר", נאמר בתביעה. "התובע פחד פחד אמיתי לספר את האמת שעברה עליו, לאחר הלינץ' שנעשה בשמו הטוב; הוא חשש כי היה ויספר את האמת, יחשבו שהוא משוגע, לא יאמינו לו ורק ישתמשו נגדו".

"התובע לקה ברגשות אשם עצמיים - תופעה המוכרת בקרב מי שנאנסים או עוברים התעללות רגשית או מינית - תוך שהוא האשים את עצמו על כך שנתן לנתבעים להוביל אותו כפי שהובילו אותו...לא היתה לו כל שליטה אמיתית על המתרחש או כח רצון המאפשר להתנגד".

"התובע היה לובש ז'קטים רק כדי להעלים את כתמי הזעה שהיו מתפשטים תחת ידיו כשהיה מול המצלמות", נאמר בסעיף 161. "אך את ההשתנקות ואבדן הביטחון, הפחד והחרדה לא ניתן היה להעלים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

סיכום

לסיכום ולאחר ששיינפיין שוטח את האופן שבו היתה אמורה הנתבעת להתנהג, מחשב כתב התביעה את סכום הפיצויים הנדרש: 602,600 שקלים על מכפלת השנים שחלפו מאז השתתף בתוכנית בשכרו הממוצע לשנה. בצירוף הצמדה וריבית - מדובר ב-674,912 שקלים.

לאחר מכן, דורש שיינפיין 786,000 שקלים עבור הפסד צפוי במהלך תקופת הטיפול שנקבעה לו בחוות הדעת הפסיכיאטרית שצורפה לכתב התביעה וכן תקופת החלמה שאמורה להימשך שלוש שנים. הוצאות הטיפול עומדות על 87 אלף שקלים, פיצויי עוגמת נפש בסך 500 אלף שקלים ופיצויים עונשיים בסך 500 אלף שקלים וכן הוצאות משפט.

כעת, צפויים הצדדים להגיש את כתבי ההגנה שלהם. בקופרמן הפקות קיבלו את כתב התביעה ולא הגיבו ואילו ממשרדו של עו"ד רונאל פישר, המייצג את ד"ר רבינוביץ' נמסר כי כתב התביעה טרם התקבל.

יש לציין, כי עם פרוץ הפרשה הזכיינית קשת האשימה את שיינפיין בהכפשה ובנסיון סחיטה, והיום במקביל להגשת תביעתו של שיינפיין הגישה נגדו קופרמן הפקות תביעה נגדית בדרישה לפיצויים בגובה שלושה מיליון שקלים. החברה המפיקה את "האח הגדול" טענה כי שיינפיין היה "הגורם המניע לפרסומים המהווים הוצאת דיבתה". ייתכן והתיקים יאוחדו.

פרשת סער שיינפיין-"האח הגדול": קשת מאיימת לתבוע את ידיעות אחרונות
פרשת סער שיינפיין-"האח הגדול": קופרמן הפקות דורשת צו מניעה מפרסומי ידיעות אחרונות
פרשת סער שיינפיין-"האח הגדול": מי באמת הרוויח מהסערה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully