וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימה אמריקאית": המוות מחרמן את יוצר הסדרה, ריאן מרפי

ריאן מרפי דילג מ-"glee" ל"אימה אמריקאית", ומסביר למה הסדרות דומות, ולמה באמת הראה את התחת של דילן מקדרמוט בפרק הראשון

עשור מוצלח במיוחד עומד לסכם השנה התסריטאי ובמאי הטלוויזיה ריאן מרפי. אחרי שב-2001 ירדה מהאוויר דרמת הנעורים מלאת הצבע ונטולת הרייטינג "צעירים לנצח" אחרי שתי עונות בלבד, הוא כבר היה בדרכו לפרויקט שהקפיץ לו הקריירה - "ניפ טאק". כאשר סדרת המנתחים הסנסציונית היתה בערוב ימיה כבר היה לו ביד את שלאגר הפופ "glee", שעם המוזיקה, הקצב והחד מיניות בין כותלי תיכון מקינלי הכניסו את מרפי לסטטוס של אחד מיוצרי הטלוויזיה המבוקשים בהוליווד. אה, וגם יש לו שותף ליצירה בשם בראד פלצ'וק.

לפני מספר חודשים עלתה בארה"ב סדרת הכבלים החדשה של מרפי "אימה אמריקאית", ששמה לעצמה לשלב את השערורייתיות של "ניפ טאק" עם הבאזז ומעמד הקאלט של "glee" כדי להביא אל המסך הקטן את עולם סרטי האימה, מלא רוחות, תעלומות לא ברורות ואווירה מתיימרת להזכיר את סדרת הערפדים של HBO "דם אמיתי", כולל עירום חלקי. "אני לא מוצא את עולם התוכן של הסדרה רחוק מזה של תיכון מקינלי", הוא טוען בראיון מיוחד לוואלה! תרבות שהתקיים באולפני פרמאונט שבהוליווד, בין שני אולפני הצילום של שתי הסדרות, "גם "glee" זה לא העולם האמיתי, אלא יקום מקביל שהיינו רק חולמים לחיות בו".

אז "אימה אמריקאית" היא בעצם הסיוט שלנו?

"שתיהן משדרות לי את אותה האנרגיות, אני לא יודע איך זה אצל הצופה. כל מה שאני עושה הוא תמיד מאוד טעון רגשית. ההבדל מבחינתי הוא שבסדרה החדשה רוב התסריטאים בני 40 ומעלה. האווירה היא יותר אפלה ברמת הרעיונות שנשאבים מחוויות שהם עברו בחיים, זה סוג של טיהור. ב-"glee" יש כותבים צעירים, הם הרבה יותר אופטימים. הם עוד לא חוו גירושין ראשונים או תאונה קשה או אפילו חובות כספיים".

חוויות מעצבות הן תנאי כדי להיות תסריטאי בסדרה החדשה?

"הסדרה החדשה היא בעצם רעיון שהתגלגל הרבה לפני "glee". שם אנחנו מתמקדים בפעם הראשונה של הדמויות בכל מיני אספקטים, גם מיניים. "אימה אמריקאית" היא על הפעמים האחרונות, פשוט תראו מפרק לפרק כמה מקרי המוות מצטברים".

והאופי הזה הוא זה שהכתיב שהסדרה הזו תשודר בכבלים, שם יש יותר חופש לסקס ואלימות?

"כבר בפרק הראשון רואים את הישבן של דילן מקדרמוט ובהתחלה הצופים לא הבינו את הקטע. הרעיון היה לרמוז שמדובר באדם שמכור למין. הדמות שלו היא למעשה גבר שמסוגל לאונן ולבכות באותו זמן. זה לא היה כדי להראות איזה גוף שווה יש לו. כל הרעיון של אימה מבחינתי הוא סביב מין ומוות. קראתי ראיון עם מישהו מפורסם שאמר שכל אורגזמה היא למעשה צעד נוסף המקרב אותך לקבר. זה משפט שנתקע לי בראש. כמה שזה מוזר זה פנטסטי בעיניי".

American Horror Story. imdb
כשהמוזר פגש את הבנאליה. מתוך "אימה אמריקאית"/imdb

המוזרות והבנאליות הם אלמנטים מאוד סותרים אך בולטים ב"אימה אמריקאית", כשבמרכז העלילה בן הרמון (דילן מקדרמוט, "הפרקליטים") ואשתו ויויאן (קוני בריטון, "אורות ליל שישי") אשר עוברים לגור בלוס אנג'לס עם ביתם המתבגרת ומשתכנים בבית רדוף רוחות ורציחות שמהר מאוד גם נעשות השגרה של המשפחה. אחד הליהוקים היותר מרתקים הוא זה של זוכת האוסקר ג'סיקה לאנג, שמגלמת שכנה שמעורבת מאוד בחייהם של בני המשפחה. "באופן אישי הייתי אובססיבי לגבי ג'סיקה עוד מגיל צעיר", מרפי משתף, "כשצפיתי בתור ילד ב"קינג קונג" לא התעניינתי בכלל במפלצת אלא רק בה".

הליהוק שלה היה ממוקד?

"כשהתחלנו לכתוב את הדמות שלה, חשבתי שאני מעוניין מאוד לפתות אותה להשתתף. התחננתי בפניה במשך שבועות ללכת על זה, והיא לא היתה בעניין כיוון שהיא מעולם לא עשתה טלוויזיה והיתה די בררנית. למזלי היא מאוד אהבה את התפקיד. כשבסופו של דבר היא החליטה ללכת על זה, הייתי נורא מאושר. העבודה איתה וכל התהליך שלה להכיר את הדמות היה פשוט נהדר".

שחקנית אחרת, גווינית פאלטרו, היא גם סוג של מוזה שלך. היא היתה ב-"glee" בשתי הופעות אורח נפרדות, יש סיכוי שנראה אותה גם ב"אימה אמריקאית"?

"ממש לא. אבל היא חברה מאוד קרובה שלי ואפילו שלחתי לה את התסריט לפיילוט והיא הרימה לי טלפון ופשוט אמרה "אני לא מאמינה מה קרה עם איש הגומי הזה, אני חייבת לדעת מה הולך לקרות" וממנה הבנתי שכל העניין של איש הגומי הולך להיות קטע רציני אצל מי שיצפה בסדרה. גווינית צופה קבועה".

American Horror Story. imdb
"אני מאוד מחפש לגוון". מתוך "אימה אמריקאית"/imdb

אתה עובד גם על סרט מוזיקלי שהרבה שמות נקשרו בו כבר, מביונסה לעד לריס וויתרספון. מה עם גווינית?

"אנחנו עדיין מגבשים את הכיוון שם אבל בהחלט יש דיבור איתה. היא, בראד ואני מאוד רוצים לעשות פרויקט משותף. אני מאוד אוהב אותה, מוכשרת להפליא".

בצעד לא רגיל בהוליווד, בשבועות הקרובים מרפי והצוות יגישו את מועמדותה של "אימה אמריקאית" לטקס האמי בקטגורית המיני סדרה הנבחרת ולא בתור סדרת דרמה. הצעד הזה מתאפשר טכנית היות וישנם רק 12 פרקים והעלילה מגיעה לסיום עד תום העונה הראשונה, אף כי הסדרה חודשה לשנה נוספת עוד במהלך שידורה המקורי בארה"ב. אולם כרגע מרפי עסוק בפיתוח קומדיה חדשה לרשת NBC, מה שאומר שאם הכל ילך קשורה, כולל עונה רביעית של "glee" הוא יככב עם שלוש סדרות בטלוויזיה. "האמת שיש לנו ארבע", הוא מתקן, "יש לנו גם עונה נוספת של תכנית הריאליטי למציאת הכוכב הבא של "glee" שמשודרת בכבלים באמריקה".

ומה אתה יכול לספר על הפרויקט החדש?

"זה סיפור שקרוב מאוד לחיים האישיים שלי. כך שאני לחלוטין מרגיש מחובר מאוד לעלילה. אני מאוד מחפש לגוון. זה כמו במערכות יחסים. אחרי שאתה מסיים קשר ורוצה להתאהב מחדש, אתה צריך קצת לשנות דברים בעצמך כדי לאתגר את עצמך מחדש. אני לא אכנס לפרטים אבל זה גם המצב שלי בחיים בו אני נמצא. אני צריך שינוי".

גווינית' פלטרו בסדרה "glee". imdb
"אני מאוד אוהב את גווינית, היא מוכשרת להפליא". גווינית פלטרו מתוך ""glee"/imdb

ומפרויקט אחד לשני אתה מתחדש?

"בסוף העונה הראשונה של "glee" הרגשתי צורך לשינוי. וגם הפעם רציתי לצאת מהאפלה של כל האימה. לכן הפרויקט הבא הוא משהו פשוט, מתוק וקומי".

העבודה על "אימה אמריקאית" היתה עד כדי כך קודרת?

"הסט היה מאוד קר, ועוד יש מלא מזגנים כדי לצנן את הפרוטזות. האימה לא עוזבת אותך, אבל זה מה שצריך. באחד התסריטים הופיע הטקסט ש"להיות מת זה מחרמן" ואני חושב שזאת תמצית הסדרה הזאת".

*"אימה אמריקאית" משודרת בכל שבת בערוץ yes Oh בשעה 22:45

"אימה אמריקאית" - מצפים כבר להגעת הסדרה? ספרו לנו בפייסבוק

"אימה אמריקאית": ראיון עם כוכב הסדרה דילן מקדרמוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully