וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע טרי 5: חשיפת ראשונה של עבודות הווידיאו שיוצגו ביריד

חן רוזנק

14.5.2012 / 9:16

מחווה לגודאר ולמחאת האוהלים, טלנובלה ספרדית, תאגיד וירטואלי שמנהל לנו את אוצר המילים ועוד - הצצה בלעדית לחממת הווידיאו ארט ביריד צבע טרי. צפו

יריד צבע טרי לאמנות עכשווית, אחד מאירועי האמנות הבולטים והפופולריים בתל אביב, חוזר זו השנה החמישית. הפעם, היריד שמתקיים בין התאריכים 15-19 במאי, הוא חלק משנת האמנות בעיר ויתקיים במסגרת שבוע אמנות ייחודי לצד אירועי תרבות נוספים כמו "בתים מבפנים" ופסטיבל "תלוי במקום".

השנה ישתתפו בצבע טרי 25 גלריות לאמנות עכשווית לצד עשרות אמנים בתחילת דרכם שנבחרו לחממת האמנים העצמאיים, בה ימכרו עבודות במחירים שינועו בין 500-10,000 שקלים. פרויקט מבטיח נוסף השנה הוא חממת הווידיאו של גראויטי, תחת אוצרותה של עדנה מושנזון, בה יוצגו עבודות של אמני וידיאו ואנימציה עצמאים.

וואלה! תרבות מעניקה לכם הצצה בלעדית לעבודות וידיאו מהחממה, מלוות בהסבר קצר מצד היוצרים. הנה טעימה מטלנובלה ספרדית, תאגיד בלשני וירטואלי, גן קסמים, מחווה לגודאר והפגנות הסטודנטים בפריז ובתל אביב ועוד.

אופיר פלדמן - WordBank

"WordBank הינו תאגיד וירטואלי המנהל עבורנו את אוצר המלים ומקנה גישה לשפות ולמישלבים לשוניים הנמצאים מחוץ להישג ידינו. באמצעות קמפיינים בוידיאו ובאנימציה קורמת עור וגידים ישות זו, המחזיקה במונופול על מילים, שתיקות ומחוות גוף כאחד".

* אופיר פלדמן הוא אמן מושגי בינתחומי, יליד חיפה, 1977. בוגר האקדמיה לאמנות ברומא. יוצר ומתגורר בארץ לאחר עשר שנות פעילות בארה"ב, באיטליה ובגרמניה.

נדב בן-נון - Les amoureux

"זהו פרופיל של זכר ונקבה במהלך סוף שבוע, בהילוך איטי, עד כלות הנשימה. מתנהלים כחבורה נפרדת. מדברים סינית אחד לאחר אך בטוחים שהכל בסדר. בסך הכל רצו לחיות את חייהם. אך זה קשה- הם מלאים בבוז למשמעות החיים. מחווה לגודאר, למאי 1968 ולמחאה החברתית של קיץ 2011".

* נדב בן-נון, יליד 1983, הוא בוגר "המדרשה לאמנות"

רותם בלוה - "הגן"

"העבודה 'הגן' צולמה במהלך 2009, לאחר חזרה משהות של חמש שנים בארה"ב. בכניסה לגינה ותוך כדי שיטוט בתוכה נגלים עץ דקל זקן, שיחי צבר, עצי רימון ושיח ציפור גן העדן עם פריחה לבנה. ביד אחת אוחזת במצלמה, ואת השנייה - משחילה בין ענפים, מנערת ומושכת מתוכם שקיות ניילון ישנות, עטיפות ריקות של ממתקים, פליירים למסיבות מקומיות ופרסומות לבתי זונות, בקבוקי שתייה ריקים, שאריות אוכל, תריס לבן מפלסטיק ואפילו כסף. לרגעים קצרים ולפני שהזרוע ממשיכה בפעולתה מתגלה קסמו של הגן".

אלונה פרידברג - גרון עמוק

"העבודה מורכבת מסדרה של הקרנות וידיאו בעלות תנועה מינורית וללא משך. הדימויים המופיעים לקוחים משיטוטים ברשת: כרזות סרטי אימה, ציורי טבע דומם פלמי, רישומים טכניים, ציורי חובבים, פרסומות מסחריות לצבע ועוד. כמעט ואין דימוי השומר על הקונטקסט המקורי שלו. דימויי המקור (המשועתק) מפורקים, נמחקים, נצבעים או מוגזמים, מצטרפים לדימויים חדשים ומתארגנים שוב בסדר חדש".

* אלונה פרידברג, ילידת ירושלים 1970, היא בוגרת לימודי תואר ראשון במדרשה לאמנות וכיום מסיימת תואר שני באמנות באוניברסיטת חיפה. מאז סיום הלימודים הציגה תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. בנוסף היא מרצה במחלקה לאמנות בבצלאל ומרכזת את התמחות המדיה הדיגיטלית במדרשה.

לוסיאנה קפלון ונתנאל פורגנג – טלנובלה "אלה"

"היא, (ella בספרדית) הינה גיבורת הטלנובלה – משרתת שמגיעה לעבוד אצל משפחה ממעמד גבוה ומערערת את חוקי הבית הבורגניים. אך למרות שהעלילה כולה סובבת סביבה, זוהי דמות חסרת שם, שאיננה מופיעה כלל בסרט בפני עצמה. הסרט צולם ובוים לפי כל חוקי הז'אנר, ובנוי כאוסף ציטטות גנריות. אולם הטלנובלה המבוימת היא רק חלקו האחד של הפרויקט, ולצידה מוקרנים ראיונות עם השחקנים. כך מתגלה שהשחקנים, המגלמים בסרט את בני המשפחה הבורגנית, הם למעשה מהגרי עבודה מאמריקה הלטינית, העובדים כמשרתים בחי היום יום. העדות של השחקנים על חוויותיהם כמהגרי עבודה, לצד המוצר המוגמר של עבודתם המשותפת עם האמנים, יוצרת דיון על המסחר בכוח עבודה אנושי, הן בהקשר הפוליטי והן בהקשר האמנותי".

* העבודה היא יצירה משותפת בין לוסיאנה קפלון ונתנאל פורגנג. קפלון בת 31 ילידת ארגנטינה, עלתה לארץ ב-2002, למדה בבית ספר מנשר במגמת צילום וכעת לומדת בלימודי המשך באמנות במדרשה. הציגה במספר תערוכות קבוצתיות בארץ ובארגנטינה ובתערוכת יחיד בגלריה מנשר בשנה שעברה. נתנאל פורגנג בן 29, יליד פרו, עלה לארץ ב-2003, למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב.

יריד "צבע טרי" יתקיים ב-15-19 במאי, במתחם בית הספר העל-יסודי החדש בקרית החינוך, רח' שושנה פרסיץ 3, תל אביב. דמי כניסה: 40 שקלים. לתושבי תל אביב: 32 שקלים עם הצגת תעודת תושב או כרטיס מקסימום תל אביב. עיריית תל אביב-יפו תפעיל במתחם בית הספר עמדת "תל - אופן" כשירות לקהל.

עוד פרטים באתר יריד "צבע טרי"
"צבע טרי": מחכים לשבוע האמנות של תל אביב? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • צבע טרי 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully