וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות הבוגרים 2012: בית הספר לאמנות שנקר

רוני אפרת

18.7.2012 / 12:39

וואלה! תרבות מלווה את פתיחת תערוכות הבוגרים של בתי הספר לאמנות, והפעם שנקר שמציגים משחק לאייפון המבוסס על תעשיית הבשר, ספר כלכלה מאויר לילדים ועוד

עונת המלפפונים היא גם העונה החמה בשלל תערוכות הבוגרים שנפתחת בימים אלה בבתי הספר השונים לאמנויות בישראל. אחרי ההצצה לתערוכה בבית הספר מוסררה בירושלים, הפעם וואלה! תרבות מתמקדת בתערוכה של בית הספר לאמנות שנקר ברמת גן שנפתחת הערב (רביעי).

למעלה מ-200 סטודנטים יציגו את עבודת הגמר שלהם בשש המחלקות השונות, בתערוכה שמתפרסת על בניין מיטשל ובבניין עלית ברמת-גן. "השנה יש יותר ויותר עבודות באינטראקציה ובתנועה: סרטונים, אפליקציות, דברים שהם לא על דף", מספר איציק רנרט, ראש המחלקה לתקשורת חזותית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצלב" של מטר שאדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיאה לתערוכות הגמר, גם הפוליטיקה לא נשארת מחוץ למוצגים. "יש הרבה עבודות שעוסקות בנושאים אישיים, כמו גם בנושאים חברתיים", מוסיף רנרט, "למשל, ספר לכלכלה מאויר לילדים. אחרי המחאה בשנה שעברה, הבינה הסטודנטית שהשיטה והשלטון מנצחים אותנו כי אנחנו לא מבינים דבר בכלכלה. היא עשתה מחקר על כל מושגי היסוד, איירה אותם לכדי ספר, ואני מקווה שמישהו יוציא אותו כי הוא מעלה את המודעות ואת ההבנה שלנו במשהו שאנחנו לא מבינים בו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מטבח אורבני" של שטייף שרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבודה אחרת, שבולטת ברמת המסר, היא משחק לאייפון המבוסס על תעשיית הבשר. "הכוונה היא שאחרי שתגמור לשחק כנראה תהפוך לצמחוני. המשחק יורה בעולם הצרכני הקפיטליסטי מבפנים ומנצל באופן חתרני את המיינסטרים. אתה מתחיל לשחק, זה נראה כמו אנגרי בירדס, אתה נגנב, אבל בשלב מסוים גם מתחיל להיחרד ממה שאתה עושה". רנרט מדגיש כי גם העבודות העוסקות בנושאים אישיים הן רבות ומגוונות, "יש סרט אנימציה קצר של אחד הסטודנטים על החוויה של מעבר לעיר הגדולה כהומו צעיר, וספר ילדים מקסים על המקורות ההיסטוריים של שוקולד וכל שימושיו".

"לפני שנתיים, כשנה לפני המחאה, פתאום היו הרבה עבודות חברתיות, כאילו הסטודנטים ניבאו את המחאה. השנה כל סטודנט עשה מה שהתאים לו ועניין אותו. אותי זה משמח, כי זה מחייב אותנו להיות גמישים ומסוגלים להגיב על סוגים שונים של נושאים, ולפעמים אף ללמוד הרבה דברים חדשים כדי להיות מסוגל להבין באיזה שדה פועל הסטודנט, ולעזור בהתאם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריקשה של יקי מזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם במחלקת עיצוב תעשייתי, בה מסיים השנה מספר גדול מהרגיל של סטודנטים (40 במקום 30), מסיימת כיתה של אינדיבידואליסטים. "יש מישהי שבאה משכונת מצוקה באשקלון והגיעה למסקנה שהריהוט לא מתייחס לאיכות החיים שלהם אז היא עיצבה מחדש ספסלי רחוב", מספר ראש המחלקה אלכס פדואה, "סטודנטית אחרת התייחסה דווקא לקיפול בגדים ובנתה מערכת שבנויה מהתקרה ובאמצעות קערה של מטר וחצי מושכת את הבגדים בחדר והכל עולה למעלה. יש גם תלת אופן לתל אביב, מעין ריקשה, לאנשים הפוחדים מחוסר שיווי משקל, גם מכוניות מאוד יפות, שמציעות סוג אחר של ייצור. בוגרת אחרת בנתה מערכת שמע לכבדי שמיעה באמצעות רמקולים יפהייפיים שזזים וממלאים בוויברציות, מה שמעביר את החוויה ברטט אל הגוף גם למי שאינו שומע".

לדבריו, "עם כל הכבוד לנו, ישראל היא לא מעצמת עיצוב, היא מקום מכוער. יש פה מדבר תרבותי, וכאן יש הרבה מים ואנחנו משקים. חשוב לנו שדברים יהיו יפים בכל מיני דרכים, יש אינספור צורות של טיפול ויזואלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העבודה של רותם בנשלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, השנה מסיים את לימודיו גם המחזור הראשון במחלקה לאמנות רב-תחומית. 27 תלמידים יציגו בתערוכה במגוון רחב של מדיה - ציור, פיסול, צילום ומיצבים. פרופ' לארי אברמסון, עילית אזולאי וגלעד אפרת, אוצרי תערוכת המחלקה, מסרו כי מה שעומד בבסיסה הוא "הרגישות לאיזונים העדינים שבין ההתפתחות האישית של כל תלמיד ותלמידה ובין הדינמיקה של קהילת לומדים ביקורתית ומעורבת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המבודד" של ליאת איתן/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שנקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully