וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריסי משווה בין האולימפיאדה לגרמניה הנאצית

רוני אפרת

6.8.2012 / 14:41

הזמר בעל הפה הגדול טען כי "רוחה של גרמניה משנת 1939 מתפשטת בכל רחבי התקשורת הממותגת של אנגליה", זאת בכל הנוגע לסיקור המשחקים האולימפים

להגיד "הפה הגדול מכה שנית" על מוריסי זו כבר קלישאה, אבל כזאת שזוכה כל העת בעוד ועוד חומר בערה. אחרי שהתבטא בחריפות כלפי תאגידים וממסדים, יצא נגד ראש ממשלת בריטניה והשווה בין מדיניות הטרור לתאגיד מקדונלד'ס, הפעם הזמר משווה בין המשחקים האולימפיים בלונדון 2012 לבין הרוח הנאצית של 1939.

מוריסי פרסם באתר True To You מכתב ארוך בו הוא משווה את אנגליה המודרנית לגרמניה הנאצית, בעקבות המשחקים האולימפיים כמו גם החתונה המלכותית שנערכה במדינה באביב האחרון.

"איני מסוגל לצפות במשחקים בשל הלאומנות הסוערת שמטנפת את האירוע כולו", כתב מוריסי, "האם אנגליה הייתה מאז ומעולם נוראה כל כך בפטריוטיות?". עוד טוען הזמר כי בעוד לונדון הפכה למעין מותג-על בעקבות האירוע, הפרברים סובלים מעוני מחפיר, מקיצוצים ומאסונות כלכליים. "בינתיים, בתקשורת מסקרים 24 שעות ביממה את המלוכה המסנוורת. שום אופוזיציה לא נשמעת בעיתונות החופשית, זו עדות קטלנית".

ההשוואה לגרמניה הנאצית הגיעה דווקא בהקשר נוכחותם של דיוויד וויקטוריה בקהאם במשחקים האולימפיים. "למרות שרוחה של גרמניה משנת 1939 מתפשטת בכל רחבי התקשורת הממותגת של אנגליה, נוכחותם הגרוטסקית והבלתי נמנעת של לורד וליידי בקהאם היא, האמינו לי, גורל גרוע בהרבה". מוריסי, כידוע, לא מאמין בקריאות התעוררות לממלכה, מתוך נקודת הנחה שדבר לא יועיל לה. "בשנת 2012, מתעקש הציבור הבריטי להתכווץ למימדים מזעריים", הוא כותב, "ללא כל יכולת לגבש עצמו מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully