וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי "אהבה בשחקים" טוני סקוט שם קץ לחייו

20.8.2012 / 19:58

סקוט, אחיו של הבמאי רידלי סקוט, ביים סרטי פעולה רבים נוספים כמו "אויב המדינה", "השוטר מבברלי הילס 2" ועוד. הוא התאבד בקפיצה מגשר בלוס אנג'לס

הבמאי הבריטי טוני סקוט, שהתפרסם בסרטיו "אהבה בשחקים", "אויב המדינה", "השוטר מבברלי הילס 2" ועוד, שם קץ לחייו בקפיצה מגשר בלוס אנג'לס והוא בן 68. מהרשויות נמסר כי מכתב התאבדות נמצא במכוניתו של סקוט אותה החנה בקרבת הגשר. סקוט הותיר אחריו אשה ושני ילדים.

סקוט הוא אחיו הקטן של הבמאי והמפיק המפורסם גם כן רידלי סקוט ("הנוסע השמיני", "בלייד ראנר", "פרומתיאוס" ועוד). האחים ניהלו יחדיו את חברת ההפקות Scott Free והפיקו דרכה את הסדרה "האשה הטובה", בין השאר.

טוני סקוט פרץ לעולם הקולנוע דווקא כשחקן. בגיל 21 הוא שיחק בסרט קצר בשם "Boy and Bicycle" שביים אחיו הגדול. סקוט למד אמנות ולאחר הצלחת רידלי בחברת הפקות לפרסומות בטלוויזיה, הצטרף אליו. בתחילת שנות השמונים גם הוא החליט לעבור למסך הגדול וביים את סרטו הראשון, "הרעב", שבו דייוויד בואי, קתרין דנב, סוזן סרנדון ואחרים גילמו ערפדים רעבים, גם למין. הסרט נכשל מסחרית, אבל עם הזמן היה לפולחן.

הלהיט הגדול ביותר של סקוט:

ב-1985 המפיקים דון סימפסון וג'רי ברוקהיימר החתימו את סקוט לביים את "אהבה בשחקים" והסרט, בכיכובו של טום קרוז, היה לאחד הלהיטים הגדולים של העשור, עם הצלחה בקופות, ארבע מועמדויות לפרס האוסקר ושלל מעריצים נצחיים. בהמשך לכך, ביים סקוט את הפרק השני בסדרת "השוטר מבוורלי הילס" (1987), שזכה אף הוא להצלחה אדירה. הוא חזר לשתף פעולה עם טום קרוז בסרט המרוצים "ימי הרעם" (1990), ובהמשך ביים ב-1993 את "רומן על אמת", על פי התסריט של קוונטין טרנטינו (שלא היה מרוצה מהתוצאה).

בסרט הצוללות המופתי "בכוננות מיידית" מ-1995 החל סקוט את שיתוף הפעולה שלו עם דנזל וושינגטון, איתו עבד לאחר מכן גם ב"נקמה בוערת", "דז'ה וו", "חטיפת הרכבת התחתית 1 2 3" והסרט האחרון שביים, "לא ניתנת לעצירה" (2000). סקוט עבד גם עם וויל סמית ב"אויב המדינה" (1998) המצליח ועם רוברט רדפורד ובראד פיט ב"משחקי ריגול" (2001). ברשימת הקרדיטים שלו אפשר למצוא גם סרטים רבים כמפיק - האחרון שבהם "פרומתיאוס" של אחיו רידלי.

במאים, שחקנים ומעריצים רבים הביעו את תדהמתם ממותו של סקוט. רון הווארד הגיב לידיעה המפתיעה וכתב בחשבון הטוויטר שלו, "לא יהיו יותר סרטי טוני סקוט. זהו יום טראגי". פיטר פונדה צייץ גם הוא "וואו. איזה עצב. טוני סקוט, במאי הקולנוע המבריק מת". סטיבן פריי, דילן מקדרמונט, רוב שניידר, דיוויד בוריאנז וג'ושוע מלינה היו גם הם בין המספידים.

טוני סקוט שם קץ לחייו: פרידה מבמאי הפעולה ומעידן הוליוודי
מה היה הסרט האהוב עליכם של טוני סקוט? שתפו אותנו בפייסבוק

(הידיעה עודכנה לראשונה ב-7:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully