וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלו חוזר: "לעולם לא אשכח את התקלוט הראשון שלי בישראל"

5.9.2012 / 16:33

דיפלו, די.ג'יי ומפיק עם רשימת שיתופי פעולה אינסופית שכוללת את ביונסה, ג'סטין ביבר ו-M.I.A, חוזר לתקלוט בישראל בפעם הרביעית, וגם הפעם יש לו מה לחדש לקהל המקומי

במדינה מוכת קונפליקטים כמו ישראל, נדיר להיתקל באמנים שמגיעים לישראל על בסיס קבוע. במקרה הזה, מדובר בדיפלו, שיגיע לתקלוט בארץ בפעם הרביעית. קשה לנחש למה דווקא מפיק ודי.ג'יי אקלקטי בציר המוזיקלי הנע בין היפ הופ, רגאיי, אלקטרו וגריים, זוכה למעמד אוהד כל כך בקרב הבליינים בארץ, אך מידת אהבתנו אליו באופן חריג כמעט משתווה למידת אהבתו לישראל בחזרה.

מאז הפציע לראשונה לתודעה הישראלית עם אלבומו "Florida", זה שהציג לעולם את צליל הביילה פאנק, דיפלו גדל והתעצם עם כל ביקור שלו כאן. בתור האדם הנכון בזמן הנכון דיפלו לקח חלק בלתי נפרד בהתפשטות הדאבסטפ שכבש כיום את ארה"ב והיה לדמות חשובה לא פחות במיזוג הדאנס והאלקטרוניקה עם ההיפ הופ המסחרי. הוא עבד עם בריטני ספירס, ביונסה, ג'סטין ביבר, באסטה ריימס, דיזי ראסקל וכמובן M.I.A, אשר היתה זוגתו במשך שנים. כיום הוא חולק את את במות פסטיבלי הדאנס הגדולים של ארה"ב עם חבריו המיליונרים סקרליקס וסטיב אאוקי, בין סשן אולפן עם סנופ דוג לתקלוט עם פול אוקנפולד ודייוויד גואטה, תפסנו לשיחה את דיפלו – אחד הדי.ג'ייז והמפיקים העסוקים בעולם, רגע לפני שהוא מגיע למסיבה של התדר והמרגוזה, יחד עם ג'קמאסטר.

נולדת במיסיסיפי, פרט ידוע לגביך, ובכל זאת – מפתיע כל פעם מחדש.
"מה לעשות, לא בוחרים איפה להיוולד. אבל גם בחור כמו מיסיסיפי יש סצנה אלטרנטיבית, מועדונים, לייבלים וקהילת מוזיקה אלטרנטיבית לא קטנה".

כמובן שאתה כבר לא גר שם.
"ברור, מה אני מטורף?".

מכיוון שרשימת האמנים שעבדת איתם היא אינסופית, ספר עם מי עוד לא עבדת.
"זה בהחלט דבר נדיר ונפלא לעבוד עם כוכבים כמו אשר או כריס בראון ועדיין להיות מוערך ואהוב גם באנדרגראונד. יש המון אמנים שהייתירוצה לשתף איתם פעולה. בכלל, אני פתוח לכל הצעה. אם הייתי יכול לבחור, הייתי רוצה לשתף פעולה עם ברוס ספרינגסטין, קייט בוש ו-TV On The Radio".

הפיזוז בין המיינסטרים לאנדרגראונד הוא שמאפשר לך, כלכלית, להציע את המוזיקה של הלייבל שלך בחינם?
"לאו דווקא. הסיבה שאנחנו מעניקים את כל קטלוג הלייבל Jeffrees בחינם היא שיש יותר מדי מוזיקה מגניבה שאנחנו רוצים להוציא, מוזיקה שקשה לקטלג אותה ז'אנרית עבור הפצה מסחרית, וזאת דרך מעולה להתבדל ולהיחשף לקהל גדול יותר. זה קטע פאנקיסטי כזה".

היית מורה בתיכון, לא הדבר הכי פאנקיסטי בעולם.
"זה נכון. הייתי מלמד תלמידים מופרעים שהיו צריכים להישאר בריתוק, עשיתי את זה במשך שנתיים אבל זה היה כל כך מדכא שהייתי חייב לעוף משם. במידה רבה זו הסיבה שבחרתי ללכת עם תקלוט עד הסוף".

למה שלא תלמד הפקת מוזיקה?
"אלוהים אדירים, לא! איך אני אלמד משהו שאני בעצמי לא בטוח איך עושים כמו שצריך? כל מה שאני עושה מוזיקלית הוא נגד החוקים, זאת הדרך היחידה בעיניי ליצור משהו ייחודי ומעניין. אם אתה רוצה להפיק משהו מיוחד, אתה חייב לעשות את זה ההפך מהדרך המקובלת. אז עזבו אתכם מלימודים ולכו על ניסוי וטעיה, זאת הדרך היחידה שאני מכיר בה אפשר לעשות משהו באמת איכותי".

אתה בא לפה די הרבה, אולי פשוט תשכור דירה וזהו?
"תשמע, אני לעולם לא אשכח את התקלוט הראשון שלי בישראל, הוא ללא ספק אחד מהטובים שהיו לי בחיי. אז, הרבה לפני הולדת הדאבסטפ הגשתי סט מופרע של רגאיי, האוס ואלקטרו ממוקסס בסגנון היפ הופ. הקהל היה בעננים וממש הבין את הראש שלי, היו שם בחורות מהממות, אנשים שהבינו מוזיקה ונוף טרופי מדהים. אני ממש אוהב את המדינה שלכם".

אתה יודע שגם ידידך טייסטו החל את הקריירה הבינלאומית שלו כאן.
"באמת? גדול! טוב, אני לא מופתע".

התדר ומרגוזה בר מציגים: דיפלו וג'קמאסטר במועדון הבלוק, תל אביב. חמישי, 23:30, 100-120 ש"ח

האזינו למיטב התוכניות של התדר

מה הטראק האהוב עליכם של דיפלו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully