וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדו את זה: MTV בטקס משמים וחסר מעוף

בשונה מקודמיו, טקס פרסי הוידאו הנוכחי של MTV היה נטול ברק, שערוריות או הופעות יוצאות דופן. מה כן היה? המון ילדות צווחניות. וואלה! תרבות בדיווח בלעדי מלוס אנג'לס

MTV

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

מארגני ועידת המפלגה הדמוקרטית בצפון קרולינה יכולים לנשום לרווחה, האירוע המפואר של תעשיית המוזיקה בקצה האחר של ארה"ב היה רחוק מלגנוב את ההצגה מברק אובמה. בשבועות שקדמו לוועידה, דווח בכלי התקשורת כי אנשיו של הנשיא חוששים שלא יצליחו להתחרות בתאריך המשותף עם טקס הווידאו השנתי של MTV, לרבות בגיוס שמות גדולים שיביעו תמיכה באובמה, שידוע כחביב על כוכבי הוליווד. רשת MTV אף הודיעה כי היא מקצרת את הטקס בשעה כדי שהקהל לא יפספס את נאומו של הנשיא. ובדיעבד, טוב שכך עשו.

ההחלטה של MTV לזרז את הטקס הנחשב בשנתו ה-29 שהיה נידון מראש להיות תמציתי ומשעמם, חסכה שעה משמימה נוספת מהאנושות. חרף שמועות שריהאנה תפתח את הערב בהופעה יוצאת מגדר הרגיל ואולי אף תעלה באופן מפתיע עם האקס המכה כריס בראון, נסיכת הפופ מברבדוס לא היממה. כוח העזר היחידי שגייסה לצידה היה הראפר A$ap Rocky. ריהאנה ירדה אל הקהל וביצעה שני להיטים בפתיחה יבשה ופשוטה מידי לטקס, בדיוק כמו השמלה הלבנה והתספורת הקצרה נטולת התוספות עמן הופיעה לטקס, שהתקיים הלילה בהיכל הסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס.

ריהאנה הגיחה שוב בסוף הטקס, כולה שעה וארבעים דקות מאוחר יותר, כשקיבלה את הפרס לקליפ השנה על הלהיט הענק "We Found Love". זהו היה פסלון איש הירח היחידי שלה, למרות שהייתה מועמדת בארבע קטגוריות אחרות, כמו גם הראפר היהודי-קנדי דרייק, שהסתפק גם הוא בזכייה אחת לקליפ ההיפ הופ על "Hell Yeah Fuckin’ Right", בו הוא משחזר את הבר מצווה שלו. הצלע הנוספת במשולש האהבים, כריס בראון, זכה בשני פרסים, על הקליפ “Turn Up The Music” שהוא היה שותף בבימויו, בקטגוריות הכוריאוגרפיה והקליפ הטוב ביותר של זמר.

ריהאנה. GettyImages
איכזבה והתאכזבה. ריהאנה/GettyImages

מי שציפה לעימות נוסף בין דרייק ובראון, הופעת בכורה של המניה החמה של MTV, האמא הטריה סנוקי מ"חוף ג'רזי" או אורחים לא צפויים, בוודאי התאכזב. הרגע הקומי הבודד היה כשהשחקנית עבת הבשר מאוסטרליה רב?ל ווילסון ("מסיבת רווקות") עלתה להגיש פרס, כשהיא עוטה על עצמה חולצה עם ציור של גוף חטוב וחלק תחתון פרוע, שנחשף מאחורי שקית של חטיף צ'יפס. זה היה הרגע המצחיק היחידי בכל הערב, כולל המונולוג הנוראי וכל קטעי הקישור של מנחה הטקס, הקומיקאי קווין הארט, ששאג בהתלהבות כשריהאנה זכתה, וזאת בצדק חטפה מידו את המיקרופון ולו רק שישתוק.

קווין הארט. GettyImages
אכל ת'ראש. קווין הארט/GettyImages

ריהאנה, קייטי פרי ושאר השמות היותר כבדים בתעשיית המוסיקה לא טרחו להתראיין סביב הטקס, בעיקר סימנו וי על תמונת יחסי ציבור ואולי ראיון מתחנף עם מגיש MTV, שנקבע מראש כתנאי להשתתפותן. אחד הבודדים שכן ירד לחדר העיתונאים במהלך הטקס היה דרייק שסיפר כי הוא מתקנא בפרויקט החדש של המפיק הצמוד שלו נוח 'Forty' שאביב שעובד עם שאדיי הבריטית. "פורטי זכה לכבוד גדול כשהחל להפיק עבור שאדיי, אבל אני רוצה לחבור אליה לשיר של שנינו", הוא סיפר בנוגע לשיתופי פעולה עתידיים, "ויותר מכל אני מאוד רוצה לשתף פעולה עם ג'סטין טימברלייק".

"כרגע אני עובד על פרויקט חדש, עברתי רשמית לגור בלוס אנג'לס ובניתי לעצמי אולפן שכבר מתחיל לפעול, אבל בנוסף אני גם במסע חזרה אל עולם המשחק, משם למעשה הגעתי", הוסיף דרייק בן ה-25 שכיכב בסדרת ההמשך לדרמת התיכון הפופולרית "דגרסי" בימי נעוריו בקנדה.

Drake. David Livingston, GettyImages
חוזר למשחק. דרייק/GettyImages, David Livingston

הנעורים הם אלו ששלטו בסופו של דבר בטקס השנה. להקת One Direction יצאה עם שלושה פסלונים בסך הכל, קליפ הפופ, קליפ של אמן חדש והקליפ שהכי ראוי להיות ויראלי. ההגעה שלהם אל מתחם השטיח האדום מחוץ לסטייפלס סנטר כוונה להיות המקבילה המודרנית של הפלישה הבריטית של הביטלס משנות ה-60. אלפי נערות, בגיל ממוצע 13 לכל היותר, הציפו את האזור וצווחו ללא הרף, גם כשהבנים במרחק מאה מטרים מהן. מצידה, MTV במודע הלכה עם המעריצות, כך שהתימה המרכזית של הטקס יועדה לכיוון אחד.

עוד לפני שהטקס יצא לדרך, המפיקים דאגו ליידע את העיתונאים כי הדיבור המקוון, לרבות בטוויטר, נמצא בשיא כשהתיוג VMA טרנדי במיוחד עם למעלה מ-4 מיליון אזכורים. מי שלבטח אחראיות להצפה המצויצת הן אותן נערות שנאלצו להסתפק בצווחות מהבית אל מול הטלוויזיה בכל פעם ש-One Direction היו בפריים. מאחורי הקלעים סיפרו חברי להקת הבנים כי להיות בטקס זו חוויה שרק העזו לחלום עליה עד כה. "זה היה פשוט בלתי ייאמן", אמר חבר ההרכב הארי סטיילס בראיון. "זו הייתה ההופעה שהכי אהבתי שלנו אי פעם, ועבורנו רק להיות פה זה מדהים בפני עצמו, כך שבנוסף להופיע ולזכות זה בכלל אדיר".

להקת one direction. Kevin Winter, GettyImages
יותר גדולים מישו, לפחות ללילה אחד. One Direction/GettyImages, Kevin Winter

שלא במפתיע, האנרגיות הצעירות האפילו בקלות על הכוכבים המבוססים שהופיעו בטקס. פינק נדחסה לבגד צמוד וחושפני, כנראה במטרה להוכיח שהיא נראית נהדרת גם אחרי לידת בנה, וביצעה את השיר החדש שלה, כי אם כבר להיות זקנת השבט של MTV לפחות להרוויח מזה קידום חינם לאלבום הבא. היא נעזרה בפירוטכניקה של נדנדה אווירית מרשימה, אותה ספק הוסיפה בהשראה מהופעתו האווירית הפנומנלית של כריס בראון רק בשנה שעברה, ספק העתיקה מעצמה מטקס הגראמי לפני שלוש שנים.

פינק. GettyImages
מעתיקה מעצמה? פינק/GettyImages

אלישיה קיז גם היא הפציעה בהופעה עם הסינגל החדש שלה, בו היא משתפת פעולה עם ניקי מינאז', שהתלוותה אליה על הבמה ומחוץ לטקס זכתה בפרס לקליפ של זמרת על “Starships”. עבור קיז היה זה עסק משפחתי, כשבעלה, המפיק והראפר סוויז-ביטס, הריע מהקהל עם בנם התינוק. הגימיק של קיז היה בדמותה של גבי דאגלס, הגיבורה הלאומית הטרייה בת ה-16 של האמריקאים, שחזרה מאוליפיאדת לונדון עם שתי מדליות זהב בהתעמלות קרקע, וביצעה פליק פלאקים עבור קיז, שהריעה לה כמו המורה שלה להתעמלות מתיכון עירוני וירג'יניה.

אלישיה קיז. Kevin Winter, GettyImages
צ'ירלידר. אלישיה קיז/GettyImages, Kevin Winter

למרות שהמפעל המהולל של MTV מתקרב לעשור השלישי, הוא עדיין מצליח להביא רייטינג, גם כשהמוצר לא מצליח להבריק במיוחד. הטאלנטים הצעירים שהתראיינו על השטיח האדום ידעו להיזכר ברגעי עבר בלתי נשכחים, כמו ליידי גאגא בדראג גברי או מחווה לבריטני ספירס, שניהם בסך הכל מהשנה שעברה. אח, נוסטלגיה לשנת 2011. שמועות אומרות כי בסופו של דבר הטיימינג של נאום אובמה הקל על מארגני הטקס בדחיסת האירוע לכדי שעתיים בלבד, צמצמה את כמות האמנים המופיעים ובעיקר פתרה להם סוגיות כמו להביא שמות גדולים או מחוות מיוחדות, כי בשעתיים איך נספיק להצדיע למפעל החיים של ג'סטין ביבר. פלא שהוא הבריז?

אבל מצד שני אפשר גם להעלים עין מהטקס הבלתי זכיר בעליל של 2012, כמהמורה בדרך לקראת הטקס שיבוא בשנה הבאה ויציין חגיגות 30 להיווסדו. בינתיים אספה לה השנה רשת MTV, שמזמן לא משדרת קליפים כלל אלא תכניות ריאליטי, קהל צעיר שמביא לה רייטינג גבוה ומחזיק ממנה תחנת עצירה מבורכת על השלט. אולי היא בולעת בשקט את הגלולה המרה ומחבקת את הדור הבא, כדי שבסופו של דבר כן יתחבר גם לדברים שאינם להקות בנים חתיכים או ביבר-מאניה.

לרשימת כל הזוכים בטקס ה-VMA של MTV

צפו ברגעים הגדולים של טקסי ה-VMA

אהבתם את הטקס למרות הכל? ספרו לנו בפייסבוק

הטקס ישודר ערוך ומתורגם ב-MTV ישראל (ערוץ 25 בהוט ו-75 ב-yes) ביום שישי בשעה 21:00 וביום שבת בשעות 13:30, 19:20, 24:30, ולאורך כל השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully