וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנות יוצאות הדופן שהופיעו בתרבות

17.9.2012 / 0:46

משרשרת המתנות ב"סיינפלד" דרך השעון של "ספרות זולה" ועד הבתולים של אנדריאה זקרמן ב"בברלי הילס" - הנה הדוגמאות התרבותיות לכך שלא חייבים להיות באנליים בהענקת תשורה

השעון של "ספרות זולה"

מתנה מצמררת מפורסמת היא שעון הזהב מ"ספרות זולה" – בוטץ' הילד (שמגולם בבגרותו על ידי ברוס וויליס, כזכור, וכילד על ידי צ'נדלר לינדאואר) צופה להנאתו בטלוויזיה, כאשר אמו החד הורית פוסעת לחדר ומציגה לו את קפטן קונס (כריסטופר ווקן) שחזר מהשבי הויאטנמי שם הכיר את אביו של בוטץ'. קפטן קונס מציג לילד שעון זהב ומסביר לו שהועבר מסב סבו לאורך הדורות, ממלחמת העולם הראשונה ועד שהגיע לידיו של אביו של בוטץ'; כאשר נתפס בשבי, לא היתה לו ברירה אלא להחביא את שעון הזהב בפי הטבעת משך חמש שנים, וכשגסס (מדיזנטריה, איך לא), ביקש מקונס להחביא אצלו את השעון כדי שיגיע לידי בנו הקטן.

השעון האומלל ומזה החיידקים הוכנס אחר כבוד לפי הטבעת של קונס, שם בילה עוד שנתיים עד שהגיע ליעדו. רגע המסירה המצחיק והמגעיל, והמרגש – הכל גם יחד – של השעון, הוא אחד האייקוניים ביותר בשורה של פאנצ'ים עלילתיים שהפכו את "ספרות זולה" לקאלט מיידי.

אנדריאה זקרמן

בסוף העונה הראשונה של "בוורלי הילס 90210", בימים בהם ברנדון וולש היה בעיני נערות ברחבי העולם לא פחות מריאן גוסלינג, קיבל ג'ים וולש קידום – והתאומים ממינסוטה התבשרו שהם בדרך חזרה הביתה. העזיבה המתוכננת ערערה את תושבי ווסט בוורלי שלא העלו על דעתם חיים ללא ברנדון וברנדה. מי שלקחה את זה צעד אחד (ומיותר) קדימה היתה אנדריאה זקרמן, שהיתה ונשארה הדאונרית מספר אחת בכל אזור המיקוד 90210 וזה בסדר כי כל חבורה צריכה אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קטע מאפיין ביחסי אנדריאה-ברנדון:

זקרמן, שלא הצליחה לרסן את התאהבותה בברנדון הצעיר, הציעה לו כמתנת פרידה, את עצמה. כי מה יכול לאחל לעצמו החתיך הרגיש של התיכון אם לא ללטף בידיים קשוחות את גוש התלתלים הסבוך והיבש של הבחורה שנראית מבוגרת מכפי גילה. על אף הפיתוי, ברנדון הצליח להחזיק את עצמו ולא לבצע בזקרמן 50 גוונים של אפור, ומאיתנו נחסכה בחילה, שהיתה עלולה ללוות אותנו עד עונות הקולג' לפחות.

"גרמלינס"

אם יש אמיתה אחת מוחלטת שלימד "גרמלינס", קלאסיקה קולנועית מודרנית, זה שמתנה שמגיעה עם רשימת חוקים, היא אסון שמחכה לקרות. הימים הם פרה עידן שלטון החתולים וחיות חמודות עדיין לא עבדו בייצור תוכן לאינסטגרם – בילי פלצר, בחור חמוד עם רעמת שיער אייטיזית מקבל מההורים שלו לחג המולד חיית מחמד חמודה להפליא בשם גיזמו.

החמידות עושה את שלה, ובילי מתבלבל ולא מצליח להקפיד על שלושת חוקי הברזל שקיבל: לא לחשוף אותו לאור, לא להרטיב אותו במים ולא להאכיל אותו אחרי חצות. כולם זוכרים איך זה נגמר, והשורה התחתונה היא אחת: כיוון שתמיד צריך להחליף מתנות מההורים – עדיף כסף.

"העץ הנדיב"

"העץ הנדיב" מאת של סילברסטיין הוא אחד מהספרים המקסימים והיפים ביותר, אבל אם לבצע בו לרגע רצח אופי וקריאה חסרת רחמים – הרי שהמתנות השונות שהעץ הנדיב מרעיף על הילד שדורש ודורש בלי שובע, הן גם מעט, איך לומר – פולניות. כאילו בשביל לחזק את התאוריה על המתנות המעט פאסיב אגרסיב שהעץ נותן עד שהוא עצמו הופך לגדם מיובש וכמעט נטול חיים, בגרסתו האנגלית העץ אינו זכר, ואפילו אינו שם הגוף נטול המין "IT". העץ הוא אישה, עצה, וסילברסטיין התעקש על התרגום הנקבי נשי לשם הגוף הזה בכל השפות אליו תורגם הספר בהן התאפשר הדבר.

"העץ הנדיב" בהקראתו של של סילברסטיין:

בעברית כיוון שעץ הוא ממילא זכר, לא ניתן היה לכופף עד כדי כך את השפה והתרגום נותר "העץ הנדיב". אבל זה אינו מקרי – העץ הוא נקבה, והיא נתנה ונתנה לאותו זכר צעיר, עד שהיא נשארה ללא שום דבר. אז זו לא סתם מתנה, זו מתנת ה"אני כבר אנוח בקבר".

הערכה של סת' כהן

"The O.C", אחת מסדרות הנוער הכי טובות של העשור האחרון, הביאה לנו את סת' כהן, נער הפוסטר של ילדי האינדי. כהן, שבתחילת הסדרה היה ביישן, דחוי וחסר בטחון, מצא את עצמו בפרק 13 של העונה הראשונה ("הכריסמוכה הכי טוב אי-פעם") רוקד על שתי חתונות ומתמודד עם הצורך לבחור בין סאמר רוברטס לאנה שטרן, שתי בחורות שאיתן יצא במקביל.

כחלק ממנטרת הכריסמוכה של כהן, בן לאב יהודי ואם נוצריה, הוא בחר שלא לבחור והכין לכל אחת מהן את מה שהגדיר כ"ערכת סת' כהן למתחילים", שכללה אלבומים של דת' קאב פור קיוטי, השינז וברייט אייז, עותק של הספר "ההרפתקאות המדהימות של קוואליר וקליי" מאת מייקל שייבון ודיוידי של הקומדיה "הגוניס". את המתנות, אגב, הבנות החזירו לכהן אחרי שלא היה מוכן להכריע ולבצע בחירה. מי שלא בוחר בסאמר, מגיע לו להישאר בודד בחג.

לרכישת ערכת סת' כהן למתחילים

שרשרת המתנות הגרועות ב"סיינפלד"

"סיינפלד" הצליחה כל כך בעיקר מפני שהשכילה להביא לידי ביטוי את חרדותיו של האדם המודרני, ולהראות כיצד כל אותם דברים שלפי התפיסה המקובלת בחברה העכשווית אמורים לגרום לו לשמחה ולששון - בעצם ממיטים עליו אסון. כאלה, למשל, הן מתנות, שהן בהענקתן והן בקבלתן, מוצגות בסדרה כשורש כל רע.

למעשה, כל תשורה שאי פעם ניתנה באחד מפרקי הסדרה הובילה לתסבוכת מיותרת שהצדיקה את הקלישאה "לא הייתם צריכים": בין השאר, ניסיון של רביעיית הגיבורים לרכוש עוגה ויין למארחיהם הסתיים בלילה רצוף הרפתקאות מסויטות; השעון שדוד ליאו הביא לג'רי גרם לשרשרת מבוכות משפחתיות; מדביק התוויות שאיליין קנתה לטים התגלגל לג'רי ומשם לג'ורג' ומשם לבחורה שיצא איתה ומשם לשותף שלה והוליד תקלה הרת גורל; וגם הקדילק שג'רי רכש בטוב לבו להוריו הוכיח כי כוונות טובות אכן מובילות לגיהנום, ועלה לו באובדן של עשרות אלפי דולרים.

ג'רי זורק את השעון של ליאו:

בכלל, אם נחשב את סך ההפסדים שהסבו המתנות הכושלות לגיבורי הסדרה לאורך השנים, נגיע לסכום המשתווה למשכורות שהכוכבים שלה קיבלו בשיאה. לאור זאת, אפשר להבין מדוע ג'רי אומר למנקה הבריכה שמתעלק עליו כי לא יוכל להיות חבר שלו מפני ש"יש לו כבר שלושה חברים וזה די והותר". אחרי הכל, ככל שאתה רוכש לעצמך יותר חברים אתה גם צריך לקנות יותר מתנות, ולכן עדיף שמלכתחילה יהיו לך כמה שפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully