וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "שובר שורות" וינס גיליגן מסביר איך עושים יצירת מופת - ראיון

וינס גיליגן, היוצר המבריק של "שובר שורות", מסביר איזה חומרים צריך לערבב בשביל לייצר את אחת הסדרות הטובות בטלוויזיה ורומז איך זה ייגמר בשביל וולטר ווייט. ראיון

הקיץ האחרון נפתח בטעם מתוק מריר עבור צופי הסדרה "שובר שורות", שזכו להתמוגג על פרקי העונה החמישית כשמעל ראשם מרחפת הידיעה לפיה בקיץ הבא ישודרו שמונת הפרקים האחרונים בהחלט של עלילות וולטר ווייט. "שובר שורות" שימשה, בין היתר, כמקפצה למינוף הקריירה של כוכביה ומעל כולם, ליוצר הסדרה וינס גיליגן, מפיק ותסריטאי בן 45 ממדינת וירג'יניה. עד "שובר שורות" שימש גיליגן כתסריטאי בצוות של "תיקים באפלה" והיה אחראי לפרויקטים זניחים יחסית, דוגמת הסרט "הנקוק" מ-2008 עם וויל סמית.

נכון ל-2012 אתם יכולים להיות בטוחים ש"שובר שורות", חביבת המבקרים, הטקסים והמעריצים, הביאה לכך שהצעות גדולות אטרקטיביות זורמות כעת בקצב מסחרר אל שולחנו של גיליגן. אם זאת מוקדם עדיין לדעת מה יהיה הצעד הבא שלו. בימים אלה, כשהוא עמל במרץ על סופה של הסדרה, הוא מרשה לעצמו לעצור ולחשוב על התהליך שעבר, ביחד עם הדמיות שיצר. "מדובר בעקומת למידה יוצאת דופן שבמהלכה גם עברתי אישית סוג של גילוי עצמי", מספר גיליגן בראיון מיוחד שהתקיים מוקדם יותר הקיץ במסגרת פסטיבל קומיקון בסן דייגו. "אלמנטים מסוימים וחלק מהדמויות נוצרו מבלי שתיכננתי בתחילת הדרך, וזו דרך עבודה שלא הכרתי".

כמו מי למשל?

"גאס פרינג זו דמות שנכנסה לתמונה רק כי הדמות של טוקו חוסלה, למרות שבנינו עליו כנבל של העונה השנייה. לצערנו השחקן שגילם אותו לא יכל להמשיך בגלל התחייבויות קודמות (ריימונד קרוז עזב בשל השתתפותו בדרמה המשטרתית "המפענחת" - ד.כ) וזה חלק מעבודה על סדרה כזו, כל אותם אילוצים לא צפויים שאתה צריך להתמודד איתם. גם עכשיו כשאנחנו מתכננים את הסוף, תמיד אני שומר על מרחב תמרון כדי לספר סיפור בצורה אורגנית. גם כשישנם יעדים ידועים אליהם הדמות אמורה להגיע מבחינה עלילתית, הדרך משתנה וזה מה שעושה את הסדרה. אותם רגעים שהדמות מספרת לנו את הסיפור ולא אנחנו מתסרטים אותה".

אילו דברים נוספים השתנו בך במהלך העבודה על הסדרה?

"באופן כללי לא פשוט להתנהל בחיים כשיש לי את וולטר ווייט בראש. היו לילות שהתהיות לגביו וכמה אפל הוא הפך, הדירו שינה מעיני. אתה מתחיל לחשוב כמוהו וזה שינה את האופן בו אני מפרש את המציאות. לפעמים אני מסתובב ברחוב וחושש שמא מישהו בעקבותי וזו בטח לא דרך מומלצת להעביר את החיים".

וולטר כבר הגיע לקצה גבול הצד האפל?

"קשה לומר, אפילו שיש בסך הכל עוד שמונה פרקים שמתוכננים לשנה הבאה. בפרקים ששודרו הקיץ הוא ללא ספק השלים מהפך מדמות חביבה ועד ל'פני צלקת'. תמיד יש רצון לשמר את הסימפטיה של הצופה אליו. אנחנו נעים על סקאלה שבין טוב לרע ולקראת הסוף כבר יש יותר מושג לגבי איך לסיים את המסע הזה, כך שהוא יהיה פרופורציונלי מבחינת קו העלילה. יותר מזה אני לא יכול לספר".

אתה מרגיש כובד מעוצמת העלילה?

"האמת שבשמונת הפרקים ששודרו הכנסנו יותר הומור מבעבר, מתוך אמונה שלי שכמה שהלכנו יותר אל הצד האפל מבחינת ההתפתחות של וולטר, זה מתאזן באמצעות הומור ברמת התסריט. בעונה הקודמת היה קשה למצוא רגעים כאלו וגם לגבי שמונת הפרקים הבאים לא בטוח שזה יקרה, אבל מה שבטוח זה שיש לנו סט משעשע עם שחקנים מצחיקים בצוות".

לא מעט ביקורות הושמעו כלפי ההחלטה לפצל את הפרקים בעונה הנוכחית כמו גם נגד האצת העלילה. רבים טענו כי היה נכון יותר לפרוש את קו העלילה הנוכחי על גבי פרקים נוספים ולחתום את העונה, ואת הקיץ הבא להגדיר כעונה שישית נפרדת. ההסבר להחלטה השנויה במחלוקת נעוץ במניעים כלכלים היות ומרגע בו גיליגן הודיע לאולפני סוני, מפיקי הסדרה, כי סוף הסדרה קרב, הם בחרו לאגד את כל הפרקים לעונה אחת, ולו רק כדי לחסוך את שלב המו"מ עם השחקנים הקבועים על השתתפות בעונה נוספת, בידיעה שברבות השנים מעמדם עלה ודרישותיהם הכספיות תגדלנה.

לראיה, בטקס האמי הקרוב בריאן קרנסטון מועמד בפעם הרביעית לפרס בקטגורית השחקן הראשי בדרמה, לאחר שזכה בכל אחת מהפעמים בהן היה מועמד על תפקידו בעבר; אהרון פול (ג'סי פינקמן) מועמד פעם שלישית לאחר שב-2010 זכה לראשונה ואנה גאן (סקיילר ווייט) וג'יאנקרלו אספוסיטו (גאס פרינג) מועמדים גם הם השנה. כך שדיוני שכר לעונה נוספת היו מהמורה כלכלית שסוני וערוץ הכבלים AMC, בו משודרת הסדרה, לא רצו בה. "זה קצת מוזר ששני חלקים של עונה אחת משודרים בהפרש של שנה, אבל ככה אני לא אהיה בלחץ ואספיק לכתוב סוף ראוי", מנסה להסביר גיליגן את הפיצול. "זה גם גרם לכך שהפרק השמיני בחלק הראשון מסתיים בקליף האנגר ואמור לסקרן את הצופים עד לחזרה בקיץ הבא, מה שלא היה קורה אלמלא הנסיבות".

וינס גילגאן וקאסט שובר שורות. Frederick M. Brown, GettyImages
"יש לנו סט משעשע". גילגן עם חברי הקאסט של "שןבר שורות"/GettyImages, Frederick M. Brown

יש סיכוי שאחרי קיץ 2013, העלילה תמשיך אל המסך הגדול?

"למדתי מזמן אף פעם לא לומר לעולם לא, אבל באותה נשימה אני כותב את סיום הסדרה בידיעה שאני סוחט כל סיפור עד כדי מיצוי. בתום העונה החמישית לא יהיה עוד מה לספר. אני לא חוזה סרט בעתיד ויודע שזה בריאן קרנסטון עצמו שדאג להפיץ את השמועות בדבר סרט, אבל בזה זה מסתכם למורת רוחם של הרבה מעריצים ששואלים אותי על כך".

כשאתה אומר מיצוי אתה מתכוון לעתידו של וולטר ווייט?

"אני מאוד אזהר במילים ואגיד שכן יהיה עוד מה לספר על עתידו של וולטר ווייט, אבל השאלה היא לא האם הוא יהפוך לאדם אפל ורשע יותר, השאלה המרכזית היא איפה הדמות תישאר בתום הסדרה. אני לא משוכנע שאפשר להציל אותו מהדרך בה הוא הלך. הזמן יגיד איפה על סקאלת המוסר הוא יהיה בפרק האחרון, אבל מה שבטוח, לא נכונה לו גאולה".

אתה מיצית את "שובר שורות"?

"אני נהנה מאוד ורק מאחל לעצמי שההרגשה הזו תימשך לעד. מעונה לעונה אני מקבל הרבה יותר פידבקים ואהבה וזה אדיר. אני משתדל להישאר עניו נוכח כל גילויי ההערצה הללו. כל אדם רוצה להרגיש ככה לנצח, אבל אני מעדיף שהקהל יישאר עם טעם של עוד מאשר שימאס לו. עדיף מוקדם מידי מאשר מאוחר מידי".

"שובר שורות" פותחת עונה חדשה בפרק משובח
"שובר שורות"- ארון פול מתכונן לעונה האחרונה: "זה ייגמר בדם"
מחכים לסוף העונה של "שובר שורות"? ספרו לנו בפייסבוק

הפרק האחרון של "שובר שורות" ישודר הערב (ה') בערוץ yes oh ב-21:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully