וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: מאחורי הקלעים של הקולנוע הישראלי

30.9.2012 / 1:01

יוני המנחם נכח בכל רגע משמעותי של הקולנוע הישראלי, וצילם. קבלו הצצה יוצאת דופן לתערוכה שמתעדת 40 שנה של רגעים איקוניים מסרטים ישראלים

חגיגה בסנוקר

"קלטתי כן פוטנציאל תמונה של שני כוכבי הסרט עם הבמאי בסיטואציה שנראתה לי נחמדה לצלם. לראיה, יש שם את המצלמה בצד ואת דוד גורפינקל, הצלם. אין לה שום כותרת, זו פשוט תמונה שנראתה לי כייצוג טוב לאווירה על הסט".

אסקימו לימון

"כששלושת החבר'ה הגיע על האופנועים, נראה לי הכי הגיוני וטבעי לצלם, כשברקע רואים את המקום בו אפשר לאכול אסקימו לימון, מונטנה. אגב, הם לא באמת נסעו באופנועים, בסרט הם נסעו מקסימום באופניים".

הלהקה

"את הסרט הזה לא אני צילמתי. אחרי שגמרו לצלם פשוט פגשתי את אבי נשר באולפני הרצליה לסדרה של תמונות יח"צ שהיו מיועדות לידיעות אחרונות. שם צילמתי את התמונה של לירון נירגד וגידי גוב".

המגילה

"המקדחה שגרמה לבראבא להתעלות נפש. התמונה צולמה ביפו, באחת הסמטאות לא רחוק מנווה צדק. זה היה מן משהו הזוי, סרט הזוי. כמו שבראבא אמר, זה היה כל כך מבולבל וכל כך לא זה, שבסוף זה אכן לא היה זה. אבל קרו שם דברים מצחיקים, כמו תמונות שרואים את בראבא בתוך אוטו פתוח עם פרצוף של אדם רציני, עם מקדחה, ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הבית ברחוב שלוש

"גילה אלמגור ושייקה אופיר המנוח, מהסרט הראשון שצילמתי בשנת 1972. ליד החלון עומדים יוסף שילוח ועופר שלחי שהיה אז נער בן 16. התמונה צולמה בשבזי. אני לא זוכר מה הייתה הסיטואציה, סביר שרק גילה ושייקה יידעו".

אסקימו לימון

"זה היה הנסיון של בועז דוידזון, לפני שהתחלנו לצלם, לראות מה תהיה תגובת הקהל אם הוא ילביש את שלושת הכוכבים בבגדי נשים ויצא להסתובב איתם ברחוב. זה צולם במוגרבי, בשביל לראות האם זה יצחיק, ועובדה, כן. כולם עצרו, צחקו והסתכלו".

מתנה משמיים

"ליאור אשכנזי ומוני מושונוב, פשוט שניים שהיו על הסט - שני ראשים יחד שלכל אחד עוצמה שלו בפנים, וחשבתי שיכולה לצאת מזה תמונה טובה. אני חושב שזה הצליח".

מחץ הדלתא

"אני מאוד מתקשה להיזכר היכן התמונה הזו צולמה. היכנשהו ליד יפו באחת הירידות לים, כל האקשן והפיצוצים של הסרט היו שם. בסנצה הנוכחית הגעתי למנחם גולן ואמרתי שחשוב להראות את שני כוכבי הסרט יורים טילים בתוך בית הספר כי אולי יש סיכוי שזה יהיה הפוסטר. זה מה שקרה בסוף".

על התערוכה

מתוך "הכוכבים של שלומי", הצילום הראשון של יוני המנחם במצלמה דיגיטלית.

התערוכה "40 שנות קולנוע ישראלי דרך תמונות הסטילס" שצילם יוני המנחם ואצר כתריאל שחורי תוצג במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי השני - "מכל הזוויות שבעולם" - שייערך בנמל יפו בחוה"מ סוכות, 2-8 באוקטובר

עוד מהפסטיבל:
ראיון עם צלם הרוק'נרול האגדי הנרי דילטס
ראיון עם צלמי האופנה והעירום גיא כושי ויריב פיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully