וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל אייקון 2012: כל הסרטים שאסור לפספס

30.9.2012 / 11:08

פסטיבל אייקון TLV למדע בדיוני ופנטזיה יוצא לדרך השבוע - וואלה! תרבות מגישה את כל הסרטים המסקרנים, הלוהטים והמדוברים שאתם חייבים לראות

ז'אנר המדע הבדיוני בקולנוע נמצא במצב מוזר. את רובם הגדול של הסרטים המצליחים בעולם ניתן לסווג כך: מה זה "אווטאר" אם לא מדע בידיוני? מהם "הארי פוטר" ו"שר הטבעות" אם לא פנטזיה? ומה עם "ספיידרמן", "הנוקמים", "שודדי הקאריביים", "רובוטריקים" u"מלחמת הכוכבים" – זה הז'אנר המצליח ביותר בעולם, בלי תחרות. הבעיה היא שהקישור בין מדע בדיוני לבין שוברי קופות בתקציב ענק, נעשה אוטומטי; הרבה אנשים שוכחים שבכלל יכול להיות אחרת. ויכול.

בשנים האחרונות אפשר לראות את זה יותר ויותר: יוצרים עצמאיים בכל העולם מגישים סרטים עתידניים ופנטסטיים בתקציבים מצומצמים, שמתמקדים בתסריט יותר מאשר באפקטים. אלא שבבתי הקולנוע המסחריים כמעט שאי אפשר למצוא את הסרטים הללו; אם הם בכלל יוצאים לאקרנים בחו"ל הם נוטים להיעלם מיד. פסטיבל אייקון TLV הפך למאגר השנתי של סרטי מד"ב ופנטזיה קטנים ואינטליגנטיים מכל העולם שלא תוכלו למצוא בבתי הקולנוע, והשנה אינה יוצאת דופן. תמצאו פה מעט מאוד אפקטים מפוצצים, אבל הרבה רעיונות מעניינים. לפניכם רשימה לגמרי לא מלאה של כמה מהסרטים המסקרנים ביותר שיוקרנו בפסטיבל השנה.

רובוט ופרנק (‏Robot & Frank‏)‏

בעתיד הקרוב, את תפקידן של מטפלות פיליפיניות יחליפו רובוטים קטנים וחביבים. קשיש מקבל מבנו ‏רובוט כזה, שיסייע לו במטלות היומיום; אלא שהקשיש הספציפי הזה (פרנק לנגלה) הוא גנב יהלומים ‏לשעבר,והוא נעזר בסייען החדש כדי לשחזר את הרגלי העבר. סרט הפתיחה של הפסטיבל מתהדר ‏בצוות שחקנים מכובד ביותר: סוזן סרנדון, פיטר סקארסגארד, ליב טיילר וג'יימס מרסדן. ‏

מועד הקרנה: שני (1.10) ב-20:30. וגם בפסטיבל חיפה ביום שלישי (3.10) ב-17:00

על אחריותכם בלבד (Safety Not Guaranteed)

אולי כבר ראיתם את זה בפייסבוק או ב-9Gag: מודעה שהתפרסמה (באמת) במדור הדרושים בעיתון מקומי קטן בארה"ב, שמחפשת "מישהו שיחזור איתי בזמן", ומזהיר "על אחריותכם בלבד! עשיתי את זה רק פעם אחת עד היום". הסרט לא מתעניין בסיפור האמיתי שמאחורי המודעה, אלא ממציא סיפור חדש: שלושה עיתונאים צעירים (בינהם אוברי פלאזה מ"מחלקת גנים ונוף") יוצאים לחקור את מקור המודעה הזאת, ומוצאים פרנואיד תמוה שמשוכנע ביכולתו לחזור בזמן. קראוד-פליזר שסחף את המבקרים בארה"ב, ובכל זאת בקושי הוקרן, "על אחריותכם בלבד" נראה כמו אחד מהסרטים שפסטיבל אייקון נוצר עבורם.

מועד הקרנה: חמישי (4.10) בשעה 21:15

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חילוץ (Extracted)

איפשהו בין "התחלה" לבין "שמש נצחית בראש צלול" יושב "חילוץ". סיפורו של מדען שממציא מכונה שמאפשרת לשוטט בתוך זכרונותיהם של אנשים – אבל תקלה במכונה גורמת לו למצוא עצמו תקוע בתוך מוחו של אסיר המואשם ברצח, בלתי נראה, משוטט הלוך ושוב בזכרונותיו של אדם אחר. כבר ראינו בזמן האחרונות כמה סרטים על סיורים בתוך המח של אדם – "התחלה", כמובן, הוא הדוגמה הטובה ביותר – אבל בשבריר התקציב, "חילוץ" יוצר סיפור מורכב ואינטליגנטי לא פחות.

מועד הקרנה: רביעי (3.10) בשעה 13:00, חמישי (4.10) בשעה 12:30

בלפלאוור (Bellflower)

בשנה שעברה זה היה "צמיג", הסרט הביזארי על הצמיג האינטליגנטי שמפוצץ לאנשים את הראש; הפעם "בלפלאוור" ממלא את תפקיד הסרט המוזר, המאתגר והשנוי במחלוקת של הפסטיבל. הסרט, שהיה מהלהיטים של פסטיבל סאנדנס, גרר תגובות קיצוניות – מתשבוחות ועד תיעוב. שני חברים משוכנעים שסוף העולם עומד להגיע, ולכן יש להתכונן – והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להכין מיני גאדג'טים קטלניים, להביורים ומכונית משוריינת שתוכל לשרת אותם בימי "מקס הזועם" שעוד יבואו. אבל בתוך כך, זה גם סיפור קטן על פרידה – והשאלה האם מדובר בכלל במד"ב נשארת כנושא לדיון.

מועד הקרנה: שבת (6.10) בשעה 18:45

מעורבב (Shuffle)

קורט קואן הוא במאי שזכה לתהילה כמעט בטעות: לאחר שחברו נרצח, הוא יצא לפגוש קרובים וידידים כדי ליצור ספר זכרונות מצולם – שהפך ל"זכארי היקר", אחד הסרטים התיעודיים המטלטלים והמדהימים של השנים האחרונות. אלא שקואן רואה את עצמו דווקא כבמאי סרטים עלילתיים, וסרטו הראשון מסוג זה מבוסס על רעיון מסקרן במיוחד: אדם שמגלה שמישהו לחץ על כפתור ה-Shuffle בחייו – הוא חי בכל פעם יום אחד מתקופה אחרת בחייו. יום אחד הוא ילד קטן, אחריו - בן 30. הוא, והקהל, מנסים להבין מה קרה פה בדיוק, ואיך יוצאים מזה.

מועד הקרנה: שלישי (2.10) בשעה 12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully