וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה יצא לדרך

עופר סקר

29.9.2012 / 22:18

אחד מפסטיבלי הקולנוע החשובים בישראל נפתח בהענקת אות הוקרה לבמאי הרוסי אלכסנדר סוקורוב ובהכרזה על קרן ניו מדיה חדשה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, שמתקיים זו השנה ה-28, יצא הערב (שבת) לדרך. הטקס, שנפתח במעמד ראש העיר יונה יהב, ראש העיר לשעבר עמרם מצנע, וחברי הכנסת שאול מופז ורחל אדטו, לווה על ידי התזמורת הסימפונית של חיפה, שניגנה קטעים מאת אלני קריאנדרו, אורחת הפסטיבל שהלחינה את רוב סרטיו של הבמאי היווני תיאו אנגלופולוס, שנהרג בתאונת דרכים מוקדם יותר השנה.

יהב הכריז בפתיחת הפסטיבל על צאתה לדרך של קרן חדשה לניו מדיה בחיפה, אליה התייחס בברכת וידאו מוקלטת שר התמ"ת שלום שמחון: "אני מברך את באי הפסטיבל. יש לי הזדמנות לשתף פעולה עם חברי יונה יהב ולהגשים את החזון המשותף - לראות את עיר הסרטים קמה בחיפה. בשנה שעברה הבטחנו קרן שתאפשר ליוצרים להגשים את חזון הניו מדיה בישראל. בימים הקרובים נוציא קול קורא שיציע ליוצרים להגיש הצעות קונקרטיות".

לדברים אלו הוסיף יהב ש"לפני שלושים שנה, כשהקמנו את הפסטיבל, אמרנו שחיפה תהיה בירת הקולנוע של המדינה. אז זה נשמע הזוי, אבל לפני שנה ביטאון הקולנוע וראייטי הכתיר אותנו כאחד מחמישים הפסטיבלים החשובים בעולם, ואנחנו בדרך להגשים את החזון. הכרזנו היום על דרך מקבילה שבה חיפה תהיה עיר שבה יוסרטו סרטים. המפיק של 'נאום המלך' צילם כאן סרט בשם 'זייתון' שיצא בחודש הבא, והמטרה הבאה היא להפוך את חיפה ללוקיישן. המטרה היא שיוקמו כאן אולפנים, והנוער שמתחנך כאן וירצה להיות חלק מהתעשייה הזאת יוכל להגשים את החזון בתוך העיר". כמו כן, פנה לקהל מעולם ואמר ש"חיפה היא המקום היחיד בארץ שבו כל שכבות האוכלוסיה חיות בשלום, ואם זה אפשרי כאן, זה אפשרי בכל מדינת ישראל".

את אות ההוקרה מטעם הפסטיבל קיבל השנה הבמאי הרוסי הנודע אלכסנדר סוקורוב, שחמישה מסרטיו יוקרנו במסגרת האירוע. "אני מודה על הכבוד הגדול בקבלת הפרס, אני מודה לפסטיבל ולכל מי שקשור לפיתוח הקולנוע במדינה הנפלאה הזאת", אמר סוקורוב בנאום התודה, שתורגם מרוסית על ידי השחקנית אסיה נייפלד. "אני מבין שיש לפעמים בעיות במדינה, ולא תמיד יש זמן לעסוק בקולנוע, אבל אם לחברה עדיין יש כוחות לחזק את הקולנוע ולהשקיע בו, כנראה שיש תקווה. זאת הפעם הראשונה שאני בישראל – מסתובב ברחוב ושומע רוסית בכל מקום. כנראה שלמרות שהטיסה אורכת ארבע שעות, אנחנו לא כל כך רחוקים. אני מוריד את הכובע בפני התזמורת הנהדרת שניגנה מוזיקה נפלאה, כי אני יודע שיש כאן מוזיקאים שיש להם פעמיים מולדת – רוסיה וישראל".

הסרטו שפתח את הפסטיבל הוא "המאסטר", סרטו החדש והמדובר של פול תומאס אנדרסון. הסרט, ששובץ לפתיחת הפסטיבל ברגע האחרון, זכה לפרסום לא מבוטל עוד בטרם צאתו לאקרנים, בין היתר בשל ההשראה הישירה שהוא שואב מסיפורה האמיתי של כת הסיינטולוגיה. לפני כשבועיים זכה הסרט בפרס חבר השופטים בפסטיבל ונציה, והשחקנים חואקין פיניקס ופיליפ סימור הופמן זכו במשותף בפרס השחקן הטוב ביותר. בהמשך הפסטיבל יוקרנו זוכים בולטים נוספים מפסטיבל ונציה האחרון: "רחמים" של קים קי-דוק הדרום קוריאני, שקטף את אריה הזהב, וכן "למלא את החלל" הישראלי, שהדס ירון הצעירה קטפה את פרס השחקנית בפסטיבל ונציה על משחקה בו, והיה גם הזוכה הגדול בטקס פרסי אופיר האחרון ויתמודד על מקום בקטגוריות הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר הקרוב.

פסטיבל חיפה יימשך עשרה ימים ויכלול הקרנה של עשרות סרטים מישראל ומהעולם, אירוע פיצ'ינג לסרטים חדשים, וכן מחוות לבמאים תיאו אנגלופולוס וקאנטו שינדו שהלכו לעולמם השנה.

פסטיבל חיפה 2012: הסרטים שאתם חייבים לראות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully