וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מפלצת של מלון" מציל את ספטמבר

30.9.2012 / 14:19

החודש החלש קיבל זריקת עידוד עם שבירת שיא קטנה של סרט האנימציה של יוצר "המעבדה של דקסטר". וגם: "לופר" כובש את הסינים

אחרי כמה שבועות שנעו בין רגועים לאיומים, השבוע האחרון בקופות ארצות הברית הביא משהו שלא ראינו כבר הרבה זמן: שיא חדש. ואפילו שבירת שיא שהחזיק מעמד כבר עשר שנים. לא משהו עצום בקנה המידה של ה-200 מיליון של "הנוקמים", כמובן, אבל בכל זאת שיא.

"מלון טרנסילבניה", או "מפלצת של מלון" בגרסה העברית, הוא סרט אנימציה בכיכובן של מפלצות כמו דרקולה, איש הזאב, המומיה וכדומה, ובדיבוב קולותיהם של אדם סנדלר, אנדי סמברג, סלינה גומז ועוד. את הסרט ביים גנדי טרטקובסקי ("סמוראי ג'ק", "המעבדה של דקסטר"), במאי אנימציה שיש לו מעריצים רבים, וחשוב מזה, הסרט הגיע אחרי תקופה ארוכה שבה היצע הסרטים מהז'אנר בארצות הברית היה נמוך למדי: למעשה, מאז "עידן הקרח 4" בתחילת יולי שום סרט אנימציה/ילדים לא היה להיט ממש. צירוף הנסיבות האלה הביא את "מפלצת של מלון" להצלחה גדולה מהצפוי: לפי ההערכות, הכנסותיו בסוף השבוע היו כ-42 מיליון דולר. זה אמנם אינו סכום עתק בסטנדרטים של שוברי הקופות של הקיץ, אבל זו למעשה הפתיחה הטובה ביותר אי פעם לחודש ספטמבר: בעשר השנים האחרונות החזיקה בשיא הקומדיה הרומנטית הנשכחת "אין כמו אלבמה" (36 מיליון דולר). זאת יופי של פתיחה לסרט ולטרטקובסקי, ואפשר כבר לבנות על סרט המשך אחד לפחות.

מפלצת של מלון.
הצילו את ספטמבר בערך. "מפלצת של מלון"

"לופר", מותחן המסע בזמן המשובח של ריאן ג'ונסון עם ברוס וויליס וג'וזף גורדון-לוויט, השיג הרבה ביקורות משבחות, והכניס כ-21 מיליון דולר בסוף השבוע. התוצאה המכובדת היא מעודדת למדי עבור גורדון-לוויט, שהסרט הקודם בכיכובו, "Premiujm Rush" שיצא באוגוסט כשל עד כדי כך שהפצתו בארץ בוטלה. בינתיים, הבלוג Deadline.com מדווח על מה שעשוי להיות נקודה ייחודית: בין השאר, "לופר" הופץ השבוע גם בסין, וההערכות הן שהוא הכניס במדינה בין 23 ל-25 מיליון דולר – יותר מהכנסותיו בארצות הברית. שוק הקולנוע בסין – שהיה ועודו מוכה פיראטיות – הולך וגדל בשנים האחרונות, אבל זו הפעם הראשונה שבה סרט אמריקאי מכניס בסין יותר מכפי שהכניס בארצות הברית. אם מדובר בטרנד, ולא בתופעה חד פעמית, זה עשוי להאיץ את השינוי שכבר מתרחש בהליכי המחשבה בהוליווד – שהולכת ומתחשבת יותר ויותר בטעמו של הקהל הבינלאומי בכלל, והסיני בפרט, במקום לכוון בראש ובראשונה אל הקהל האמריקאי.

”לופר”: ברוס וויליס נוסע בזמן וחוזר עם תובנות מעוררות מחשבה. ביקורת

לופר.
הסינים התלהבו. "לופר"

הפתעה נוספת השבוע היא הסרט "פיץ' פרפקט", קומדיה על מקהלת אקפלה בקולג' שנראית כמו מעין "Glee" קולנועי. הסרט הופץ באופן מוגבל למדי (כ-300 בתי קולנוע) לפני התרחבות להפצה מלאה בשבוע הבא, אבל גם בהפצה המוגבלת הזאת הוא הצליח להיכנס לעשיריה הגדולה עם כ-5 מיליון דולר, וממוצע ההכנסות לאולם הגבוה ביותר בעשיריה. זאת הצלחה יוצאת דופן עבור הפצה בגודל כזה, ועל פיה אפשר לנחש שהסרט יזנק במעלה הטבלה ויהפוך ללהיט של ממש בשבועות הבאים.

ביטוי נוסף למידת ההצלחה של "פיץ' פרפקט" הוא בכך שהביס סרט חדש אחר, שהופץ במספר גדול כמעט פי שמונה של בתי קולנוע. "לא מוכנות לוותר" עם ויולה דייוויס (המועמדת לאוסקר על "העזרה") ומגי ג'ילנהול, הוא לכאורה דרמה על אימהות שנלחמות עבור בתי ספר טובים יותר, אבל יש שמאשימים אותו בהיותו פרופגנדה גלויה בנושא רפורמת החינוך בבתי הספר האמריקאיים, נושא חם לקראת הבחירות המתקרבות. כך או כך, הסרט כשל בביקורות וגם בקופות, והכניס פחות מ-3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully