וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתיו 2012: סיכום הסדרות החדשות בארה"ב

חגית גינזבורג

7.10.2012 / 1:17

עונת הסתיו בטלוויזיה האמריקאית יצאה לדרך והסדרות החדשות החלו את המירוץ ולחיים או למוות - מי הכי שווה, למי יש עתיד מבטיח, ומי נקטלה על ידי המבקרים?

פגישה מקרוב עם עונת הסתיו של לוח השידורים האמריקאי מרגישה לפעמים כמו שיטוט בלתי נגמר בלונה פארק עצום; אבל לקחי העבר לימדו אותנו שגם סדרות מדוברות ומושקעות במיוחד, כאלה שנוצרו על ידי השמות הגדולים ביותר בתעשייה – גם הן יכולות להתגלות כאכזבה מרה. ראינו את זה קורה בשנה שעברה עם "פלייבוי קלאב" ו"פאן אם" שהתיימרו להתחרות ב"מד מן" אבל בוטלו תוך פרקים ספורים. לעומת זאת, סדרות כמו "הנערה החדשה" ו"מרוששות" עלו לאוויר בלי יותר מדי ציפיות והפכו להצלחות מסחררות. לרשתות הטלוויזיה האמריקאיות, אגב, אין יותר מדי סנטימנטים כשזה נוגע לסדרות חדשות, ומי שמסתמנת מהרגע הראשון כאכזבה, יכולה למצוא עצמה תחת הגיליוטינה.

אז שנייה אחרי שגל סדרות חדשות שטף את המסך האמריקאי, אנחנו כאן כדי לזהות מי מהן באמת עומדת בהבטחה, ומי תיעלם מהר יותר משתוכלו לומר "Winter is coming".

"Animal Practice"

מה הולך שם? ג'סטין קירק המעולה ("העשב של השכן") לא מוותר על הכישורים הקומיים שלו ומפציע בסיטקום החדש הזה של רשת NBC, מעין הכלאה בין "הלוחש לכלבים" ל"סקראבס" – קירק מגלם וטרינר שמסתדר מצוין עם חיות וקצת פחות עם בני אנוש, ומנהל בית חולים וטרינרי משוגע למדי.

מה חשבו המבקרים? בינתיים מצער לגלות שמבקרי הטלוויזיה האמריקאים לא משתגעים על הסדרה הזו. באתר Zap2it כתבו שהיא תגרום לאוהבי בעלי החיים להתכווץ בכיסא, אבל ששאר הקהל יכול דווקא ליהנות ממנה. ב-USA Today קטלו את הסדרה לגמרי: "מה שמביש כאן באמת הוא של'אנימל פרקטיס' יש קאסט אנושי מצוין, אבל קירק והקולגות שלו נקברים על ידי ערימות הדביליות שהסדרה שולחת לעברם".

מה אנחנו חושבים? שאנחנו מאוד אוהבים את קירק ושכל גיס של ננסי בוטווין הוא גיסנו, אבל שממש לא מתחשק לנו לראות חתולים צונחים מהקומה העשרים וכלבים מעוותים, וסיטקומים שמנסים להסתמך על בעלי חיים באופן כזה או אחר די מביאים לנו את הסעיף. חוץ מזה שההומור שם מרגיש קצת כמו סלפסטיק מיושן, אפילו אם בסוף אמור לצאת מזה פאנץ' ממש מוצלח. מה שכן, יש שם קופיף תפקיד ראשי (שמגולם על ידיד קופיפה) מבריק. מגיע לו אמי.

מה העתיד שלה? אנחנו לא חוזים ל"אנימל פרקטיס" גדולות, וגם נתוני הרייטינג אינם אופטימיים: בפרק הפתיחה צפו אמנם 12.8 מיליון איש, אבל בפרק השלישי הנתון הזה צנח ל-4.56 מיליון, וזה פחות או יותר אומר הכל.

"The New Normal"

מה הולך שם? בית החרושת של ריאן מרפי ממשיך לנפק למסך האמריקאי את ליטרת הגייז השנתית. הפעם, במקום שירי אייטיז ומחזות זמר (Glee) הוא הלך על בטוח, עם סיפור על זוג גאה, בריאן ודיוויד (אנדרו רנלס וג'סטין בראטה, ששיחק ב"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק") שחושקים בצאצא, ולשם כך מצרפים לחייהם את הפונדקאית גולדי (השחקנית הסקוטית ג'ורג'יה קינג), אם חד הורית שעוברת לאל.איי עם בתה בת השמונה ועם סבתה, מה שיוצר שלל סיטואציות בעלות פוטנציאל בידורי.

מה המבקרים חשבו? הביקורות עד כה חיוביות בסך הכל. ב-USA today כתבו שמדובר ב"קומדיה נוגעת ללב, באופן מפתיע, שמרגישה כמו סרט של וודי אלן". בניו יורק פוסט נכתב שהסדרה "ממש לא רעה... היא מצחיקה בלי להתאמץ והיא מתוקה כשהיא צריכה להיות. לפעמים היא כל כך נוגעת, שאולי תמצאו את עצמכם שולפים טישיו. או חיתול". ב"ניו יורק דיילי ניוז" אהבו פחות: "הסדרה רוצה את מה שיש ל'משפחה מודרנית', אבל אם אנחנו גולשים מ'סאות' פארק' לסרט של הולמרק, כדאי שזה יעבור בנסיעה חלקה יותר".

מה אנחנו חשבנו? בסך הכל, מדובר בצעד טלוויזיוני מתבקש ועיסוק בנושא אקטואלי מתמיד. למרות ההשוואה הבלתי נמנעת ל"משפחה מודרנית", כדאי לזכור שריאן מרפי מסוגל אמנם להיות שנון, אבל אינו חריף כמו יוצרי מגנט האמי הנ"ל, לכן כדאי להנמיך ציפיות ולתת ל-"The new normal" פשוט לעמוד בזכות עצמה ולהודות לאל הטוב שלפחות הפעם הדמויות של מרפי לא פוצחות בשירה או מסתובבות שותתות דם על המסך.

מה העתיד שלה? רשת NBC חידשה את הסדרה לעונה מלאה בתחילת אוקטובר ונתוני הרייטינג נראים מבטיחים, עם 6.68 מיליון צופים בפרק הראשון (למרות שהם צנחו ב-2 מיליון מאז). אנחנו צופים שתי עונות מינימום, אבל זו לא עומדת להיות הצלחה פנומנאלית. בכל זאת, מי מתרגש עדיין מזוג הומואים עם תינוק?

"Go On"

מה הולך שם? מוכרחים להוריד את הכובע בפני מתיו פרי, שמסרב בעקשנות לוותר על שובו למסך הקטן, למרות שהסדרות שלו חוזרות ומתבטלות בזו אחר זו. ב-"Go On", דרמה קומית בה הוא מגלם שדרן ספורט מושחז שמדחיק את הרגשות שלו לאחר אובדן אשתו ונשלח על ידי הבוס לטיפול קבוצתי. אגב פיזור בדיחות, הוא ממציא את עצמו מחדש ומוצא מלא חברים חדשים. בקיצור – זה מה שהיה קורה לצ'נדלר אם מוניקה היתה מתה רגע אחרי שהזריק מלא בוטוקס.

מה המבקרים חשבו? התלהבות כוללת, בסך הכל. בניוז דיי נתנו לסדרה חמישה כוכבים ושייכו את ההבטחה המגולמת שבה לפרי, בוושינגטון פוסט היללו את הבימוי והשוו אותה ל"מזל סרטן" ("The big C") ו"מוארת" המצוינות.

מה אנחנו חשבנו? שבהחלט מדובר כאן בסדרה שיכולה להתחבב עלינו. טרנד הדרמות הקומיות שמעבירות את גיבוריהן התעוררות רוחנית כלשהי ומפזרות משפטי מפתח ששווה לדבוק בהן (למשל "מוות של חתול לוקח מוות של בנאדם"), בהחלט תופס גם כאן בארץ, ואין ספק שנחמד לראות את פרי בתפקיד עומק.

מה העתיד שלה? הרייטינג לא עושה רושם טוב מדי. פרק הפתיחה, ששודר עוד בתחילת אוגוסט, רשם יותר מ-16 מיליון צופים, אבל בפרק החמישי עמד רק על קצת יותר מ-5 מיליון. אך רשת NBC יודע שלדרמות קומיות אין יותר מדי סיכויים להפוך ללהיטים סוחפים ומכתיבי מגמות - אלה בדרך כלל זוכות להערכת המבקרים ולקהל איכותי, מצומצם ונאמן שצועד איתן את הדרך – וזו נעה בדרך כלל בין שלוש לחמש עונות. NBC כבר הזמינה עונה שלמה מהסדרה והיא כנראה תישאר איתנו בזמן הקרוב.

"Revolution"

מה הולך שם? באווירת "מראה שחורה", יוצר הטלוויזיה אוהבים להתעסק השנה בשאלה הרת הגורל – מה בדיוק מעוללת לנו הטכנולוגיה, ומי אם לא ג'יי ג'יי. אברהמס ישמח להתגייס למשימה (הפעם רק על תקן מפיק בפועל). "Revolution" לקחה את זה לכיוון מעט שונה: העלילה מתרחשת בעידן פוסט אפוקליפטי, 15 שנה לאחר שכלל הטכנולוגיה התלויה בחשמל הפסיקה לעבוד מסיבה בלתי ידועה. כצפוי, כאוס ורשע שולטים בעולם ובמרכז הסדרה, משפחת מת'סון, שאוחזת במכשיר מסתורי כלשהו, אשר יכול אולי לפענח את מה שאירע ולהשיב את הטכנולוגיה לעולם.

מה חשבו המבקרים? רוב המבקרים מצאו לנכון להשוות את "Revolution" ל"משחקי הרעב" וכמובן ל"אבודים", בזכות המראה (דמיינו לעצמכם את גורדי השחקים של ניו יורק מכוסים בטחב וצמחייה) והאווירה הכללית. השבחים התמקדו בהפקה המושקעת, ב"וול סטריט ג'ורנל" כתבו ש"גם אם הסדרה תיכשל מלהוכיח את עצמה בהמשך, ההפקה המצוינת, שאי אפשר לעמוד בפניה, לפחות סיפקה לנו שעה אחת של בידור משובח". ב"ניוז דיי" לעומת זאת, התלהבו פחות וסיכמו ש"Been there, done that".

מה אנחנו חשבנו? כמו חלק מהמבקרים האמריקאים, גם אנחנו מרגישים, על אף האהבה העזה למדע בדיוני, שסדרות העולם האפוקליפטי ושלל תרחישי אחרית הימים כבר מיצו את עצמם אי שם בעונה האחרונה של "אבודים". אין ספק שמעניין לבדוק איך ייראה העולם ללא הטכנולוגיה היקרה שלנו, אבל מצד שני – גם ב"המתים המהלכים" בקושי יש חשמל, ושם לפחות יש זומבים.

מה העתיד שלה? הרייטינג עומד בינתיים על ממוצע של כ-9 מיליון צופים לפרק ורשת NBC אמנם הזמינה עונה מלאה של הסדרה, אבל אם מביטים על השנה האחרונה, סדרות דומות כמו "טרה נובה" ו"השמיים נופלים" לא עמדו בציפיות וזכו להצלחה מצומצמת. סביר להניח ש-"Revolution" תיתקל בגורל דומה.

הסדרה החדשה של ג'יי ג'יי אברהמס מאכזבת

"The Mindy Project"

מה הולך שם? בוגרת "המשרד" מינדי קלינג הולכת בדרך איימי פוהלר עם סיטקום שנכתב בהשראת אמה הגניקולוגית. קלינג מגלמת גניקולוגית שנעצרת בערב החתונה של האקס שלה ומקבלת החלטה לאמץ גישה בוגרת יותר לחיים ולמערכות היחסים שלה, אבל כמובן שזה לא פשוט כמו שנדמה לה. קלינג, שמגלמת את התפקיד הראשי, גם מככבת בה, מה שהופך אותה לשחקנית הראשונה ממוצא מזרח אסיאתי שמובילה סדרה אמריקאית.

מה המבקרים חשבו? בניו יורק טיימס לא נפלו מהכיסא וציינו ש"הסדרה לא מצחיקה כמו שמינדי עצמה יכולה להיות כשהיא בשיאה, אבל יש שם רגעים משעשעים ופוטנציאל טוב להמשך". בהאפינגטון פוסט התלהבו מעט יותר וכתבו ש"מה שהופך את הסדרה לנהדרת כל כך הוא הדיאלוג השנון על הסף הגזעני שיורה לכל הכיוונים ומעליב את כולם" (לדוגמא: "מפגש במעלית? השיער שלי מעט סתור? אתה צוחק עליי? אני פשוט סנדרה בולוק").

מה אנחנו חשבנו? אנחנו מאוד בעד קומיקאיות שלוקחות את העניינים לידיהן ויוצרות לעצמן סדרות, ובמיוחד אם הן משתייכות למיעוט אתני כלשהו (כי זה גורם לנו להאמין שגם לנו יש סיכוי), ומינדי נסחפת על גל טינה פיי הזה, שמאפשר לנשים לדבר בפריים טיים על הנושאים הכי מביכים, שהם מטבעם גם הכי מצחיקים. הפיילוט של הסדרה נראה חביב, לא מפיל אבל גם לא סתמי, ואפילו גיחכנו לפרקים. אפשר לחיות עם מינדי ואפשר גם לחיות בלעדיה.

מה העתיד שלה? רשת FOX טרם הכריזה על אילו מהסדרות החדשות בלוח השידורים שלה היא מחליטה להמר לעונה הקרובה, אבל אנחנו מנחשים ש"הפרויקט של מינדי" יזכה לפחות לעונה שלמה אחת, על אף הרייטינג היחסית נמוך שלו (כ-4 מיליון צופים) ואולי אפילו לעונה שנייה.

"Elementary"

מה הולך שם? כמו כל דבר ששואב השראה, במובן כזה או אחר, מסדרה בריטית (ע"ע "המשרד", "ניצבים"), או אפילו סתם מערב שחקנים ויוצרים בריטים בדרך כלשהי (ע"ע "אפיזודס"), הוא לכל הפחות יהיה מעניין. כאן מדובר בטייק אוף של רשת CBS ל"שרלוק" המשובחת של רשת BBC. על אף שהאמריקאים מכחישים כל קשר לסדרה הבריטית המהוללת, הדימיון ניכר. זהו שרלוק הולמס מודרני ואף חתיך (ג'וני לי מילר), שנון, חד וחריף, בעל מבטא בריטי מתבקש, שנפלט מהסקוטלנד יארד, מגיע לניו יורק כדי להתאשפז במכון גמילה ולבסוף עובר לגור בדירה של אבא בברוקלין (כמו אחרון ההיפסטרים) ומתחיל לפענח פשעים. ההפתעה של הסדרה היא ד"ר ווטסון, שכאן הפך להיות אישה ומגולם על ידי לוסי לו ("אלי מקביל").

מה אומרים המבקרים? אתר zap2it הכריזו עליה כעל הכלאה בין "האוס" ל"המנטליסט" ובישרו שמדובר בגרסה אמריקאית מוצלחת לסיפורו של הבלש המפורסם בהיסטוריה. בניו יורק דיילי ניוז התלהבו בעיקר מהמשחק של ג'וני לי מילר ולוסי לו ומבניית הדמויות המודרניות של הולמס וד"ר ווטסון. בסך הכל, ביקורות חיוביות.

מה אנחנו אומרים? יהיה להם קשה להתחרות ב"שרלוק", ומדובר בהשוואה צפויה ומתבקשת, אך אם משתדלים לבחון את "אלמנטרי" באובייקטיביות, ברור שיש כאן הבטחה לסדרה ממכרת ופוטנציאל התאהבות רציני בשתי הדמויות הראשיות. הקהל האמריקאי גם מסכים איתנו: פרק הפתיחה משך יותר מ-13 מיליון צופים והנתון הזה צנח רק במיליון וחצי בפרק השני.

מה העתיד שלה? רשת CBS טרם הודיעה אם בכוונתה להזמין פרקים נוספים של הסדרה, אבל בהתחשב בכך שהיא כבר נרכשה על ידי רשתות שידור בניו זילנד, קנדה ובריטניה – אנחנו מהמרים שהיא תגיע רחוק.

"Last Resort"

מה הולך שם? התקווה הגדולה של רשת ABC לעונה הנוכחית חוזרת לאותו קונספט מוכר של קבוצת גיבורים נגד העולם. שון ריאן ("המגן") יצר סדרה שעוסקת מכמה חיילים של הצי הימי האמריקאי. אחרי שהם מסרבים להוראות לשגר מתוך הצוללת שלהם טילים גרעיני לעבר פקיסטן הם מוגדרים כאויבי ארה"ב, מוצאים אי נטוש ומכריזים על עצמם כעל אוטונומיה - עכשיו הם צריכים לשרוד, שיהיה בהצלחה עם זה. בסדרה מככבים, בין היתר, אנדרה ברואר ("גלורי") וסקוט ספידמן (הלוהט מ"פליסיטי").

מה אומרים המבקרים? מדובר בסדרה שעוסקת בכמה מהנושאים הרגישים ביותר בימינו – טילים גרעיניים, מלחמת ארה"ב וארצות ערב וכיו"ב, כך שהיא מן הסתם עוררה את סקרנותם של המבקרים יותר מסדרות רבות אחרות. במגזין טיים אהבו את הסדרה וכינו אותה כ"אחת הסדרות המעניינות יותר של העונה", אך סייגו את דבריהם בכך שיש לא מעט חורים בעלילה ושרק הזמן יגיד אם היא עומדת בציפיות. ב-Zap2it הכתירו אותה לאחת הסדרות הטובות ביותר של הסתיו.

מה אנחנו אומרים? שאין דרך טובה יותר לתהות על משמעות האיום האירני ושאר מצוקות העולם כמו בדרמת מתח אנטי פטריוטית ורוויית קונפליקטים.

מה העתיד שלה? לאור הביקורות החיוביות בעיקרן, ונתוני הרייטינג המרשימים (בין 8 ל-9 מיליון בשני הפרקים הראשונים), סביר להניח שהיא תשרוד איזו תקופה. לא היינו ממהרים להגדיר אותה כ"אבודים" הבאה, אבל אף פעם אי אפשר לדעת.

לוח סדרות הסתיו האמריקאיות

לאיזו סדרה אתם הכי מחכים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully