וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאליטי חדש בבריטניה: האמא היהודייה של השנה

11.10.2012 / 18:14

"Jewish Mum of the Year" היא תוכנית ריאליטי בריטית שיוצאת לחפש אחר אם יהודייה מושלמת – ופוגשת, בינתיים, בעיקר ביקורות קטלניות

לא ברור אם זו החיבה המובנית של הבריטים ליהודים באשר הם, או פשוט העובדה שלרשתות הטלוויזיה הולכים ונגמרים הרעיונות, אבל האידישע מאמע היא הכוכבת החדשה של הריאליטי בבריטניה: "Jewish Mum of the Year", תוכנית מציאות חדשה המשודרת ב-Channel 4 הבריטי, יוצאת במטרה המוצהרת למצוא את האם היהודייה המושלמת. במסגרת התוכנית, שמונה אמהות שנבחרו בקפידה מתחרות ביניהן במגוון משימות הלקוחות מתוך עולמה של האישה היהודייה.

הריאליטי החדש אולי נשמע כמו סוג של בדיחה אנטישמית, אבל מסתבר שהוא יוזמה כשרה למהדרין, שהגיעה מבית מדרשו של העיתון היהודי הבריטי The Jewish News, שאף מציע לזוכה במקום הראשון את הפרס הגדול בתחרות: טור עצות משלה בעיתון, בו היא מאצילה מחוכמתה על כל מי שרוצה להיות אם טובה כמוה. עורך העיתון השבועי טען בראיונות שהמטרה היא למצוא אישה אחת שתציב סטנדרטים גבוהים לכולן, בכך שתצליח לשלב את המסורות היהודיות העתיקות עם גישות מודרניות יותר למוסד האמהות. במסגרת התוכנית מתחרות האמהות במשימות כמו ארגון בר מצווה לנער בן 13 שעולה לתורה, או מציאת שידוך לנערה יהודייה צעירה – כל מה שלמדנו להכיר כסימני ההיכר של יהדות קלישאתית בקולנוע.

אולי בגלל זה, ועל אף הטענה שמדובר במחווה אוהבת למסורת ולדת היהודית, הביקורות הראשונות על הסדרה טוענות שהנשים המככבות בה בעיקר מושמות ללעג, באורח שיכול להתפרש כאנטישמי. בביקורת בגרדיאן נכתב ש"לא ברור איך נבחרו כוכבות התוכנית, אך נראה כאילו המפיקים יצאו מגדרם כדי למצוא דוגמאות קיצונית לכל סטריאוטיפ יהודי"; ואילו ב-Metro נטען כי "ברור שהנשים הללו נבחרו במיוחד על פי מידת הנלעגות שלהן". אבל בין אם מדובר בניצול ציני ובין שזו המתנה הגדולה של הטלוויזיה המסחרית לקהילה – נשים יהודיות מבוגרות לא זכו לכל כך הרבה זמן מסך בפריים טיים מאז דוקטור רות, ואחרי תוכניות קיצוניות כמו "The Valleys", כל ריאליטי בריטי אחר נראה כמו בידור שמרני ומהוגן לכל המשפחה.

מחווה אוהבת או בדיחה אנטישמית? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully