וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדינגב 2012: ההופעות שאסור להחמיץ

15.10.2012 / 1:01

מהאיחוד של הבילויים ועד ימן בלוז – כל ההופעות הכי מסקרנות באינדינגב, הפסטיבל המוביל למוזיקה עצמאית בישראל, שיתקיים בסוף השבוע זו השנה השישית

הסלוגן של פסטיבל המוזיקה אינדינגב, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב (18-20 באוקטובר) בפעם השישית, הוא "מפריחים את הדממה" – אבל הפרחת הדממה היא רק אחד מהישגים רבים של הפסטיבל, ביניהם חשיפת עשרות הרכבים חדשים ושונים לקהל עצום, משיכת 5,000 איש למדבר מדי שנה וחיזוק תעשיית המוזיקה הישראלית, שאירועים כאלה הם בבחינת אוויר לנשימה עבורה. כבכל שנה, רשימת המשתתפים בפסטיבל מגוונת וענפה וכוללת כמעט כל ז'אנר בנמצא: הופעת חזנות של דודו פישר לא תהיה כאן, אבל חוץ מזה - הכל הולך.

רוקנ'רול, אלקטרוניקה, פופ והיפ הופ - אינדינגב הוא הפסקול של המוזיקה הישראלית העכשווית, וכל מי שמגיע אליו מוזמן לצפות בלהקות האהובות עליו לצד להקות שהוא מעולם לא שמע את שמן - ועשוי להתאהב בהן. ההיצע הפסיכי של הפסטיבל לא מאפשר לסכם באמת את כל ההרכבים החשובים וההופעות המומלצות, ועדיין, ישנם כמה מאורעות בפסטיבל שפשוט אסור לפספס. הרי הם לפניכם.

הבילויים

לאחר שני אלבומים מצוינים שהותירו חותם בלתי מעורער על תולדות המוזיקה הישראלית, מעריצי הבילויים כבר תולשים שערות וכוססים ציפורניים מרוב ציפייה לגיבורים שלהם, ויש לצפות שנעם ענבר וימי ויסלר לא יאכזבו. כחמש שנים לאחר פירוקו, מתאחד ההרכב כדי להגשים את הפנטזיות הכי רטובות של שוחרי האינדי. במהלך השנה הבאה ייצא אלבומם השלישי, ואם עדיין לא שמעתם את החברים, הגיע הזמן לערוך היכרות. כדאי להצטייד במיתרי קול חדשים כדי לצרוח את השיר "שאול מופז", שהפך באופן טראגי מקוריוז לקטע טראגי ורלוונטי מאי פעם.

הבילויים יופיעו על במת הקוף ביום שישי בשעה 23:15

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

רותם אור מארחת את עדי אולמנסקי

רותם אור הוציאה לפני מספר חודשים את אלבום הבכורה שלה, "Hard Magic", וקול הפעמונים שלה נישא בו היטב על אקוסטיקה אלקטרונית חולמנית וקצבית. אבל אל תטעו, הפופ המסונתז של אור אינו שטחי או קליל, ואפילו להיפך – אור מסמפלת הרצאות של TED וקטעים של ת'יאו פאריש, יקיר המועדונים ואנשי הדאנס. על הבמה תצטרף אליה עדי אולמנסקי, סולנית להקת לורנה בי, שעובדת בימים אלה על אלבום אי.פי שלה תחת השם "A.D.I". שתי הלוהטות הללו כבר יראו לכם כוח נשי מהו, ויש לצפות להפצצה נשית מהזן האיכותי ביותר.

צפו: עדי אולמנסקי ורותם אור בחזרה

רותם אור ועדי אולמנסקי יופיעו על במת הקוף ביום שישי בשעה 18:20

רם אוריון

נדמה כאילו אין ציון דרך במוזיקת האינדי הישראלית בו רם אוריון לא נעץ את דגלו. נושאי המגבעת, הפה והטלפיים, הדה בושס, בתריי זוזיי - יו ניים איט. גיבור הגיטרה הוציא את אלבום הסולו השני שלו, "האחרון", ממש לאחרונה, ועושה רושם שהוא חזר בענק. כשאוריון מחזיק גיטרה, שערי שמיים נפתחים ומאזינים לתפילת כל הנשמות, שרק מבקשות שהיופי הזה לא ייגמר – ואנחנו לא מגזימים. ריפים גאוניים, אווירה רקידה וטקסטים מעולים – בקיצור, חייבים לדגום את אוריון על הבמה.

צפו: רם אוריון בסינגל "לא משנה"

רם אוריון יופיע על במת הקוף ביום שבת בשעה 14:20

קין והבל 90210 מארחים את קוואמי ואייל תלמודי

קין והבל 90210 מחזירים את המופרעות למוזיקה הישראלית. בעמוד הפייסבוק של הלהקה נכתב ש"אנחנו אינדי כי אנחנו עושים מוזיקה בעצמנו, לא כי אנחנו מנגנים ז'אנר ושמו אינדי. זין על קרן יער, עוגב, גדי חורף, זמרת מזייפת, גיטרה לא מכוונת ורגשות שלא מתכוונים אליהם. תנו לנגן". כל מילה נוספת מיותרת. רוקנ'רול לפנים, בואו וקחו אותו. המחשבה על הפסיכוזה של ההרכב הזה יחד עם קוואמי השובב ואייל תלמודי המבריק, עושה לנו צמרמורות.

האלבום של קין והבל להאזנה והורדה חינמית

קין והבל יופיעו בבמת הפיל ביום שישי בשעה 20:20

Raw Tapes Taking Over

באטרינג טריו הם אחד מההרכבים היותר מסקרנים הפועלים כיום בארץ. בהרכב חברים קרן דוניץ (אחות של מאיה), בנו הנדלר ויובל רג'ויסר. אפשר להתפייט רבות על המוזיקה של בטרינג טריו, אבל מספיק לציין שאחד מהסינגלים שלהם, "Tired Love", עורר התלהבות אפילו בקרב סנופ דוג, שמצא לנכון להגיב ללהקה בעמוד הסאונדקלאוד שלה. מאז, הסינגל כבר נחטף לאוסף מיוחד שהוציאה יצרנית הרכב מרצדס. בקיצור, מדובר בהרכב שעתיד להתפוצץ על העולם. לכו לראות אותם לפני שהם נהיים גדולים מידי. מייד לאחריהם יעלו על הבמה כוכבים מלייבל הבית המעולה רו טייפס, ביניהם די.ג'יי גאלו, די.ג'יי מש שיארח את הראפר נצ'י נץ' והמפיק דאבז.

הלייבל רו טייפס ישתלט על במת הפיל ביום שישי החל מהשעה 00:30

ימן בלוז

רביד כחלני הוא האיש ששם את תימן בחזרה על המפה, ולא רק בספורט, אלא בהכל. הטל ברודי של הז'אנר התחיל בפרוייקט של עידן רייכל, והפך מאז לנפש עצמאית החולשת על מקצבים שאחראים לניענוע אלפי ישבנים ברחבי הארץ, כולל שת"פ עם ריף כהן המעולה. יחד עם עומר אביטל, מבכירי סצינת הג'אז של ניו-יורק, הם מרכיבים על הבמה אנסמבל של חצוצרה, ויולה, טרומבון, חליל, צ'לו, חליל ועוד כלי נשיפה רבים, והופכים את המושג "מוזיקת עולם" למשהו שגם לכם יבוא לשמוע.

ימן בלוז יופיעו בבמת הקוף ביום שישי בשעה 21:45

לואיזה

הרבה תקוות מונחות על כתפי להקת הרוק לואיזה, שהוציאה השנה את אלבום הבכורה שלה, "קצת שקט". בניגוד לשמו הענוג של האלבום, הופעות הלהקה מספקות המון רעש, וזה נאמר כדבר חיובי כמובן. חברי הלהקה עושים רוקנקרול. בלי נגיעות של, בלי סימפולים מתוך, בלי הפקה גרנדיוזית. פשוט רוקנ'רול. בימים אלה הלהקה חורשת את הארץ ומגייסת עוד ועוד מאזינים לגרעין האוהדים שלה. כל שנותר הוא לראות האם איתי סחרוף ילך בדרכו של אביו (סליחה מראש, אנחנו יודעים שהוא ממש שונא שמזכירים לו את זה) ויהפוך ליורש כס המלכות של הרוק הישראלי.

לואיזה יופיעו בבמת הפיל בשבת בשעה 12:25

Layerz מארחים את קותימאן

Layerz הם טריו של שלושה נגנים מוכשרים בטירוף: אביב כהן בתופים, יונתן אלבלק בגיטרה וגלעד אברו בבאס. ביחד, הם לוקחים את כל מה שטוב בג'אז ואת כל מה שטוב באלקטרוניקה, מוסיפים להם את האווירה המיוחדת שלהם ויוצרים שעטנז מדויק ונכון. במקרה, הם גם הנגנים של מרינה מקסימיליאן בלומין, ומדי פעם היא נוהגת להגיח מן הקהל לבמה ולתת איתם נאמבר. הפעם, את מקומה של בלומין יתפוס קותימאן, הגאון המוזיקלי והקולנועי שיצירתו התפשטה ברחבי העולם כמו גיליונות של ספורטס אילוסטרייטד במוסכים. אחד מהשילובים המעניינים בפסטיבל.

Layerz יופיעו עם קותימאן בבמת הקוף ביום שישי בשעה 00:20

Malox

מאלוקס הוא הרכב בו חברים שניים מהמוזיקאים המופרעים ביותר שידעה ארצנו - אייל תלמודי בכלי הנשיפה ואביב בונן בתופים (תלמודי עושה לסקסופון מה שהליום עושה לבלון). אלבום הבכורה של ההרכב יצא לפני ארבע שנים עם חגי פרשטמן האדיר כמתופף, והיווה שילוב ייחודי בין קלרינט פסיכי, Pאנק צורח ופסטיבל הכלייזמרים של צפת על אסיד. אין סיבה לא להניח שהאלבום השני של ההרכב - "Polka For Punks" שהוקלט ומוקסס ע"י תמיר מוסקט מבלקן ביט בוקס ויושק באינדינגב בבכורה - לא יהפוך לשיגעון בזכות עצמו. כדאי להביא את נעלי הריקוד.

מאלוקס יופיעו בבמת הקוף ביום חמישי בשעה 00:15

מה ההופעה שאתם הכי מצפים לה באינדינגב 2012? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully