וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי מנטל זכתה בפרס בוקר בפעם השנייה

17.10.2012 / 8:57

מנטל היא האישה הראשונה שזוכה בפרס פעמיים, הפעם על החלק השני בטרילוגיה על המדינאי הבריטי תומאס קרומוול

הסופרת הבריטית הילרי מנטל זכתה אמש (שלישי) בפרס מאן בוקר היוקרתי לספרות המוענק מידי שנה לסופרים בריטים. זוהי הפעם השנייה בה זוכה מנטל בפרס, לאחר שכבר זכתה בו על ספרה "Wolf Hall" (יצא לאור בעברית בהוצאת בבל) בשנת 2009. ספרה הנוכחי, "Bring Up The Bodies", ספר ההמשך לסאגה ההיסטורית הוא ספר ההמשך הראשון אשר זוכה בפרס וכמו כן, מנטל הינה האישה הראשונה לזכות בפרס פעמיים.

"אתה מחכה 20 שנה לפרס הבוקר, ואז הפעמיים שאתה זוכה בו מגיעות ברצף", התבדחה מנטל בנאום התודה שלה. "אני לא יכולה להיות יותר מופתעת יותר מזה, אני מתייחסת לזכייה הזאת כאל אקט של הבעת אמון וביטחון בי".

מנטל הבטיחה לקהל שהיא עובדת על ספר המשך שלישי, המתארת את עלילת חייו של תומאס קרומוול, מדינאי אנגלי ואחד האנשים המשפיעים והכוחניים ביותר בחצר המלוכה של המלך הנרי השמיני. הספר השלישי בטרילוגיה עתיד להיקרא "The Mirror and the Light" .

על זכייתה קיבלה מנטל מענק כספי על סך 50 אלף פאונד. בפעם הקודמת שזכתה מנטל הצהירה כי תבזבז את כספי הזכייה על סקס, סמים ורוקנ'רול, אך הפעם ציינה כי "השנה התשובה שלי הולכת להיות הרבה יותר משעממת - ככל הנראה אוציא את הכסף על גמילה; או על קרן הפנסיה שלי".

"אפשר לראות כל כך הרבה מתוך ההוויה של דון קורליאונה בתוך הספר הזה", אמר פיטר סטות'ארד, עורך מדור הספרות על עיתון הטיימס הבריטי אשר משמש כחלק מצוות השופטים של ועדת הפרס. "זהו סיפור עקוב מדם, אבל מנטל היא סופרת אשר חושבת מעבר לדם. היא משתמשת באמנות שלה ובכוח הפרוזה בכדי סאגה מוסרית בעלת השלכות רבות משמעות".

זכייה מוצדקת? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully