וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פרץ מתחיל לפשל? טור מוזיקה מזרחית

חגי אוזן

22.10.2012 / 0:27

אחרי ששימש שופט בתוכניות ריאליטי מוזיקליות, משה פרץ שכח את הקהל שלו ושיחרר את "אולי הלילה", סינגל שהקשר בינו לבין המוזיקה המזרחית מקרי בהחלט

מה נסגר עם משה פרץ?

אחד משני דברים קרה בזמן שמשה פרץ החליט להוציא את השיר "אולי הלילה". או שהוא נרדם בשמירה או שהחליט להיפרד סופית מהמוזיקה המזרחית. מכיוון שפרץ הוא אחד המוזיקאים היותר שקולים ואינטליגנטיים בתעשייה, סביר להניח שהוא עושה את זה בכוונה.

לאחר שבמשך כמה שנים וכמה אלבומים הועלו חשדות לגבי האסליות המוזיקלית של פרץ, הוציא הפעם הזמר שיר שכל קשר בינו לבין הז'אנר בו הוא פועל מקרי בהחלט. "אולי הלילה" הוא המשך אבולוציוני ישיר של הקו אותו התחיל באלבום "זיקוקים". נראה שההשתתפות בשתי תוכניות הטלוויזיה, "בית ספר למוזיקה" ו"כוכב נולד", השאירה את פרץ קצת מחוץ לעניינים. הזמר שקבע את הטון והצליל, הפך ממעדכן ללא מעודכן. "אולי הלילה" לא סוחב במקומות הנכונים. השאלה היא, מהם המקומות הנכונים היום בשביל פרץ?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה עסוק. משה פרץ ב"בית ספר למוזיקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש מצב שפרץ מנסה לעשות מהלך שרבים ולא פחות טובים ממנו ניסו לעשות בעבר – לרקוד על שתי החתונות ולא להיחשד בביגמיה. פעם, על מהלך כזה, היו מכנים אותו משתכנז. זמרים גדולים ניסו לעשות זאת ויצאו חבולים. הרבה לפני משה פרץ זה היה משה אחר, חיים משה. שנים ארוכות לקח לו עד שהחזיר אליו את אמון הקהל. גם אם מדד ההשמעות ברדיו מראה שמצבו של פרץ בסדר גמור, זה לא אומר שהוא צריך להאמין לו. כמעט כל הזמרים שעשו זאת בעבר, מחיים משה, דרך מרגלית צנעני ועד עופר לוי, זכו בהתחלה לחיבוק תקשורתי אוהב. הקהל לעומת זאת, הגיב בכתף קרה. למרות שעדיין מוקדם להספיד את פרץ, עכשיו זה הזמן הנכון לאותת לעברו ש"אולי הלילה" מסתמן כצומת מרכזי בקריירה שלו וכדאי לו לנהוג בזהירות.

עופר לוי מתחיל לשתף פעולה

סימנים של אופטימיות מגיעים מכיוונו של הזמר עופר לוי. הגבר שהלך לאיבוד דרך הפה הגדול שלו חבר למפיק והיוצר יוסי בן דוד. השניים עובדים על אלבום מאוד מסקרן שבו לוי ישתף פעולה עם כמה אמנים שבעבר לא היה סיכוי שישיר איתם (כמו אייל גולן שאיתו כבר ביצע דואט ומשה פרץ שנמצא על הכוונת).

נראה שלוי, שנהג ללעוג בבוז לזמרים הללו, התמתן. הפה הגדול שלו נרגע ועכשיו הוא משנה פאזה. כל מה שהיה צריך לקרות כדי שלוי יירגע, זה שהוא יעבוד עם מנהל אמנותי דומיננטי מהסוג שהיה לו בעבר - ניסים בן חיים, גברי מזור או יעקב למאי. השלושה עבדו עם לוי כשהוא עוד היה קשוב וניתן לחינוך. לאחר מכן הוא הפך לסוס פרא והפה שלו התחיל להשתולל. הנזק שהוא גרם לעצמו היה עצום והשפיע ישירות על המוצר המוזיקלי שלו. העבודה עם יוסי בן דוד תעשה לו רק טוב, לאו דווקא מבחינה אמנותית. בן דוד, אחד מגיבורי פרשת מרגול, הוא שועל קרבות ותיק שיודע את העבודה. יש לו פה לא פחות גדול משל לוי ונביחה אחת שלו מספיקה כדי להרגיע את הכוכב המופרע. יש סיכוי יותר מסביר שהוא יפיק ללוי להיטים אפקטיביים, שגם אם לא ישברו שיאים אמנותיים, לפחות יחזירו אותו לרחבת הענטוזים.

רעש וסלסולים - כל הטורים

מה אתם חושבים על "אולי הלילה" של משה פרץ? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully