וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות הקומיקס: תיפרדו מספיידרמן

חברת DC מוציאה לפרישה את הספיידרמן שהכרתם ומביאה לו מחליף אפל, הכירו את הנמסיס הבא של איירון מן ואולי גם תעזרו לסופרמן למצוא עבודה חדשה להתפרנס ממנה. טור קומיקס

ימים מעניינים עוברים על עולם הקומיקס. חברת DC נכנסת לשנה השנייה של ההשקה המחודשת ליקום שלה, עם 52 סדרות שהתחילו מההתחלה (ולא כולן שרדו את השנה הראשונה). חברת מארוול, מצידה, החלה בחודש שעבר את Marvel NOW! - השקה מחודשת לכמה מהסדרות הפופולריות ביותר שלה, עם הוספת סדרות חדשות לגמרי, זאת כהמשך לקו העלילה "הנוקמים נגד אקס-מן" שנגמר לפני כחודש ושינה את מאזן הכוח ביקום מארוול הראשי.

אחת הידיעות המעניינות ביותר שמגיעות בעקבות ההשקה המחודשת היא דווקא על ביטול סדרה. ולא סתם סדרה, כי אם Amazing Spider-Man, שתגיע בדצמבר לגליון 700 שלה ותיפסק. לא לתמיד, כנראה - לחברות הקומיקס יש נטיה לשים סדרות על מדף מדי כמה שנים כדי לרענן קצת את השורות. וכך, בתחילת 2013 תושק סדרת איש עכביש חדשה, בשם Superior Spider-Man, שאמורה להיות אפלה יותר. וכן, אם להאמין לכותבים, מתחת למסכה הזו לא יהיה פיטר פרקר. השאלה, עכשיו, היא אם הוא ישרוד את אירועי פרק 700 בעלילותיו, או שמא יילך בדרכו של פרקר מיקום Ultimate, ויפנה את מקומו בצורה אלימה למדי.

ואם כבר בסופי תקופות עסקינן, לפני מעט יותר משבוע אחד מהעיתונאים המפורסמים בעולם התפטר, לאחר שנדרש לעשות עבודות עיתונאיות לא הולמות. קלארק קנט, האלטר-אגו של סופרמן, עזב את העיתון Daily Planet בו עבד מאז שנות ה-40. כמובן שבגרסה הזו של היקום לא מדובר בעיתונאי עם ותק של 70 שנים, הקלארק הנוכחי עבד בפלאנט חמש שנים, אך אלה הספיקו כדי להראות לו שהעיתונות גוססת ושהאינטרסים המסחריים משתלטים.

אך מאחורי התפטרותו של קנט, עומד הרצון של כותב הקומיקס סקוט לובדל להתרכז יותר בחייו של קנט כסופרמן - חיים שבאופן פרדוקסלי היו לאורך תקופות ארוכות החלק המשני לחייו כעיתונאי. וההתפטרות עצמה? מאוד ג'רי מגוויאר, כשגם הפעם בחורה בלונדינית מתפטרת יחד איתו. לא, לא לואיס ליין.

אם ראיתם את הטריילר הראשון של "איירון מן 3", נחשפתם לאויב הגדול ביותר של איש הברזל - מנדרין. הדמות, בגילומו של בן קינגסלי, לא מאוד מוכרת מחוץ לקומיקס של איירון מן, אך ההיסטוריה שלו עם טוני סטארק היא ארוכת שנים ומלאת איבה. ואגב, בואו המתקרב נחשף כבר בסרט ה"איירון מן" הראשון, בו חוטפיו של טוני סטארק אשר בעצם גרמו להפיכתו לגיבור על, משתייכים לארגון "עשר הטבעות".

אלה לא טבעות שיש להביא למורדור ולזרוק אל לועו של הר געש, אך גם להן יש כוחות על, שמקורו בטכנולוגיה חוצנית. והן נמצאות על אצבעותיו של המנדרין, שיודע לשלוט בהן היטב, ועושה זאת כדי לקדם את מטרתו. המטרה הזו היא, בערך, השתלטות על העולם, עם כמה סייגים. בתחילת דרכה של הדמות, היה המנדרין קריקטורה גזענית למדי של סיני, אך לאורך השנים מוצאו הפך לחלק פחות דומיננטי באפיונו, ולבו השחור משחור הפך למרכז העניין.

עוד אחד מהגיבורים של "ווצ'מן" זוכה לפריקוול משלו, והפעם זהו Dollar Bill. אם אתם לא זוכרים אותו מהספר המקורי, הסיבה לכך היא שמדובר בדמות מינורית למדי. כל מה שאנחנו יודעים עליו זה שהוא עבד עבור בנק, ונורה למוות כשהגלימה שלו הסתבכה בדלת המסתובבת של הבנק עת ניסה לעצור שוד. בניגוד לדמויות אחרות שהופיעו בסדרת ה"לפני ווצ'מן", דולר ביל יקבל רק גליון אחד.

למרות שהביקורות על המיני-סדרות של "לפני ווצ'מן" היו חיוביות ברובן, יוצר הקומיקס המקורי אלן מור ביקר אותן בחריפות, כשקרא למיזם כולו "חסר בושה", וגרס כי ב-DC מנסים לרכב על הייחודיות של "ווצ'מן" ולהפוך אותה לבלתי-ייחודית באמצעות אינסוף סדרות נלוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully