וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האשפוז: דורון נשר לוקח את מד"א לבית המשפט

גלעד גרוסמן

7.11.2012 / 16:46

השחקן, שאושפז לפני כחודשיים בעקבות אירוע מוחי שעבר, עתר לבית המשפט בדרישה לחייב את מד"א להעביר לידיו מסמכים שיבהירו מדוע סירבו לפנותו לבית החולים

השחקן דורון נשר עתר היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד בדרישה שבית המשפט יחייב את מד"א להעביר לידיו את כל המסמכים והמידע הקשורים לאי פינויו מביתו בעקבות האירוע המוחי שעבר לפני כחודשיים. כמו כן, הוא דורש ממשרד הבריאות להעביר לידיו את כל המידע בנוגע לוועדה שהוקמה כדי לחקור את האירוע.

בתחילת ספטמבר עבר נשר בן ה-58 אירוע מוחי קשה בביתו. אשתו נילי הזעיקה את מגן דוד אדום למקום, אולם הצוות לא פינה את נשר לבית החולים, לאחר שלטענתם הוא התנגד לכך בתוקף ולא הסכים להתפנות. במד"א הדגישו אז כי על פי החוק חל איסור על צוותי מד"א לפנות חולה לבית חולים כאשר הוא מתנגד לכך בתוקף. לבסוף הוא פונה על ידי בני המשפחה לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהוא מגולגל בשטיח כדי למנוע פגיעות פיזיות.

על פי העתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין דניאל סרור, זמן קצר לאחר האירוע פנה נשר למד"א בדרישה לקבל לידיו את כל המידע המצוי בידי מד"א בנוגע לאותו ערב, כולל דוחות שונים, הקלטות ותמלולי שיחות, רישומים, פרטים של המעורבים וכן דו"ח בדיקה של האירוע. המידע עשוי לסייע לנשר, במידה ויחליט בעתיד לתבוע את מד"א. אולם לטענתו, כל מה שהועבר לידיו הוא דו"ח בלתי קריא, מסמך בנוגע לנהלי העבודה של מד"א, תמלילי שיחות ללא ההקלטות ודו"ח אירוע בלי שמות המעורבים.

לטענת נשר, צנזור מסמכים רפואיים כאשר נבדקת התנהלותה של מד"א הינה התנהגות חסרת תום לב ולא ראויה. "לא יעלה על הדעת להסתיר מהמבקש דיווח בענין הטיפול הרפואי בו, או נכון יותר היעדר הטיפול בו", נכתב בעתירה. "אין לקבל מצב בו הצהרותיה של מד"א בענין בדיקת התנהלותה שלה תהיינה בגדר 'יחסי ציבור' בלבד כלפי חוץ, ואילו כלפי החולה עצמו - הסתרת מידע".

דובר מד"א, זכי הלר, מסר בתגובה כי "מד"א התייחסה במלוא הרצינות הראויה לפניה של עו"ד דניאל סרור, בא-כוחו של דורון נשר מיד כשזו נתקבלה. עו"ד סרור קיבל מענה לפנייתו הראשונה, ולאחר מכן הוא ביקש ממד"א מידע נוסף, שדרש עיבוד (תמלול שיחות מוקלטות וכיו"ב). מצער הדבר שעוד לפני שתם המועד הקבוע בחוק למסירת המידע, בחר עו"ד סרור לפנות לבית המשפט (בהליך שגוי), וזאת בשעה שמד"א עמלה על הכנת החומר שניתן למסור אותו. את תגובתה המלאה תמסור מד"א בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully