וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ג'יימס בונד כבש גם את אמריקה

11.11.2012 / 12:03

אחרי ששבר שיאים בכל רחבי העולם, "סקייפול" העפיל בקלות לראש רשימת שוברי הקופות בארצות הברית. בינתיים, ספילברג ודניאל דיי לואיס מתחילים את המרוץ לאוסקר

ברוב המקרים, המעקב אחרי תוצאות הקופות בארצות הברית מעניין משום שהתוצאות מבשרות את מה שיתרחש בשאר התבל. סרטים הוליוודיים יוצאים באמריקה לפני שהם מגיעים לשאר העולם, כולל ישראל, ומידת ההצלחה שלהם שם חורצת במקרים רבים את גורלם, כולל בשאלה האם בכלל נזכה לראות אותם אצלנו. אבל בשנים האחרונות לכלל הזה יש יוצאים מהכלל, ואחד הבולטים שבהם התרחש השבוע, כש"סקייפול", הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, הגיע לארצות הברית. במקרה הזה, ארצות הברית ממלאת את מקומה של פלורידה בבחירות לנשיאות: עד שהתוצאות משם ‏הגיעו, כבר ידענו מי ניצח.‏

הסרט היה להיט ענק: הוא הכניס במהלך סוף השבוע מעל 80 מיליון דולר, הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט בסדרת בונד. זאת עליה משמעותית גם מהפתיחה של הסרט הקודם בסדרה, "קוואנטום של נחמה", שפתח עם 38 מיליון דולר והגיע להכנסות כוללות של 168 מיליון דולר בצפון אמריקה. ההפרש, והאהדה הרבה שבה הסרט מתקבל, מבשרים כנראה על כך ש"סקייפול" יהיה סרט בונד הראשון שיגיע שם להכנסות של מעל 200 מיליון דולר.

אבל מה חדש בזה? את העובדה ש"סקייפול" הוא להיט ענק אנחנו יודעים כבר שבועיים: הסרט ממוקם ראשון בטבלת שוברי הקופות כמעט בכל מדינה בעולם, כשבחלקן הוא גם שובר שיאים. בבריטניה הוא עקף את "עלייתו של האביר האפל" והפך לסרט המצליח של השנה, וגם בארץ הוא מכר למעלה מ-150 אלף כרטיסים. בקיצור, ג'יימס בונד הגיע לשיאו בגיל 50.

סטיבן ספילברג חיכה עד אחרי הבחירות כדי להוציא את סרטו "לינקולן", כדי שלא יאשימו אותו בהיותו חלק מקמפיין לטובת מועמד כזה או אחר. הסרט יצא השבוע בהפצה מוגבלת ביותר, 11 בתי קולנוע בלבד, אבל אותן הקרנות בודדות היו, כצפוי, עמוסות עד הגבול האפשרי. הסרט לא נכנס אל טבלת שוברי הקופות, בגלל ההפצה המצומצמת, אבל תגובות המבקרים מבהירות שהפעם ספילברג לקח את עצמו ברצינות: בניגוד ל"סוס מלחמה", סרטו הקודם, "לינקולן" יהיה מתחרה רציני וכבד בעונת האוסקרים המתקרבת, ובמיוחד יש לשים עין על דניאל דיי לואיס בתפקיד הראשי. חלק מהמבקרים אף הכתירו את ההופעה של דיי לואיס, שכבר זכה בעבר בשני פרסי אוסקר, כטובה ביותר בקריירה שלו.

מה חשבתם על "סקייפול"? ספרו לנו בפייסבוק

סיקור מיוחד: ג'יימס בונד חוגג 50
גם בישראל: פתיחה מסחררת לבונד בקופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully