וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסלמה: עולם התרבות מתגייס למען תושבי הדרום

15.11.2012 / 12:21

לצד הביטולים הרבים, משרד התרבות מתכנן אירועים מיוחדים לשוהים במקלטים, yes ו-HOT פותחות את ערוצי הפרימיום ומוסדות תרבות במרכז מזמינים את התושבים להופעות בחינם

(עדכון אחרון - 20:00)

על רקע האירועים בדרום וההסלמה במצב הבטחוני, משרד התרבות והספורט נערך לקיים מופעים והפעלות לילדים בישובים שבהם לא יתקיימו הלימודים. על פי הנחייה של שרת התרבות והספורט לימור לבנות, ייזום המשרד יחד עם "תרבות ישראל" וההסתדרות הציונית העולמית פעילויות תרבות לילדים במרחבים המוגנים, זאת לצד פניות לאמנים מתחומים שונים על מנת לגייסם למען תושבי הדרום, כאשר הגעתם של האמנים לאזור תהיה מותנית בהנחיות פיקוד העורף.

לצד ההתארגנות הממלכתית, ישנם אמנים שהתנדבו להגיע לאזור באופן עצמאי. כך למשל המוזיקאי עמית ארז, שפרסם הודעה בעמוד הפייסבוק של להקתו. "כמחוות חיזוק צנועה ממני, אגיע הערב בשמונה לתת הופעת מקלט חינמית בעשן הזמן בבאר שבע. אגיע לבד עם גיטרה". עוד הוסיף ארז ש"אם יש כאן עוד אנשים באיזור הדרום שרוצים שאגיע לנגן להם אפשר לשלוח הודעה לאינבוקס של עמוד האמן. מותר להפיץ את הנושא הלאה כמובן".

נוסף לאלה, מפעל הפיס הודיע שמיום ראשון הקרוב יופיעו מטעמו כמה מהאמנים הבולטים בישראל במאות מקלטים ציבוריים בדרום. בין האמנים אשר נרתמו בהתנדבות לקחת חלק בפרויקט: שרית חדד, מוש בן ארי, רמי קליינשטיין, קובי אפללו, אברהם טל, דודו טסה, עידן עמדי, דוד דאור, אראל מויאל, איציק קלה, גלעד שגב, הפרויקט של רביבו, ליאור נרקיס, ג'וש, פאר טסי, אתי ביטון ועוד.

שרית חדד. אביב חופי
באה אליכם. שרית חדד/אביב חופי

מופעים חינם לתושבי הדרום

גם חברות הכבלים והלווין, yes ו-HOT נרתמות למען תושבי הדרום: HOT הודיעה כי פתחה לצפייה ללא תשלום את כל ערוציה והכריזה כי המהלך נעשה אוטומטית ואין צורך לפנות למוקדי השירות. גם ב-yes נקטו בצעד דומה ופתחו לתושבי הדרום, מאשדוד ועד אילת, את ערוצי הפרימיום לילדים, ערוצי הלייף סטייל וערוצי השפות.

ערוץ הילדים יפתח אולפן שידורים מיוחד בהובלתם של טל מוסרי ועודד פז ובמסגרתו ינסו השניים להעביר לצופים הצעירים את המתרחש בשפה הנכונה והמוכרת להם. במסגרת השידור ישוחחו עם ילדים השוהים במרחבים המוגנים, ישוחחו עם מומחים וייתנו עצות וטיפים כיצד לפעול בזמן אזעקה ובשעות המתוחות במטרה להפיג מעט את המתח ולהעביר
בצורה הטובה ביותר את השהות במרחבים המוגנים ובבתים.

יוצרי הסרט "2 בלילה", רועי ורנר וירון ברובינסקי, הודיעו שתתאפשר צפייה חינם בסרטם לאורך סוף השבוע הקרוב דרך אתר האינטרנט 2night.tv.

לצד אלה, מרכזי תרבות במרכז פותחים את שעריהם לתושבי הדרום ומציעים להם כניסה חינם לאירועים ומופעים שונים. בין היתר, להקתות הפלמנקו הישראלית והיכל התרבות בפתח תקווה מזמינים את התושבים למופע "דון קישוט" שיעלה הערב (חמישי) בשעה 20:30. זאת בהצגת תעודת זהות או תעודת תושב והרשמה בטלפון 054-2322884.

גם המדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, מזמין את תושבי הדרום לביקור חינם במוזיאון בהצגת תעודה מזהה. בתיאטרון תמונע התל אביבי מציעים לתושבים הדרום כרטיסים בעלות 10 שקלים לכל מופעי התיאטרון, המחול והמוזיקה.

ומה בוטל?

בין אירועי התרבות שבוטלו ניתן למנות את שני מופעיו של עידן רייכל שתוכננו להתקיים ביום שבת במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע, וכן הצגות של תיאטרון בית ליסין באזור הדרום, בהן "קיר זכוכית" שהייתה אמורה להתקיים באשקלון היום ובמוצ"ש ו"סוסים על כביש גהה" שתוכננה למוצ"ש באשדוד.

הקרנת הסרט "לא בתל אביב" שתוכננה להתקיים ביום שני במכללת ספיר לצד הופעה של עוזי רמירז בוטלה גם היא. "אנחנו יותר מרוצים לבוא ולשמח את ליבכם, אך לצערנו אחרי בדיקה אל מול גורמי הבטחון הם אינם מאשרים התקהלות של קהל ואנו לא רוצים לקחת סיכון מיותר על ביטחונכם".

נוסף על כך, הפקת פסטיבל העוד הבינלאומי בירושלים הודיעה שמופע הנעילה של רוס דאלי האירי-יווני במוצ"ש לא יתקיים לאחר שהאמן ביטל את הגעתו לארץ בשל המצב הבטחוני. "אני יכול להבין את דאלי ואת הפחדים שלו" מסר אפי בניה, המנהל האמנותי של פסטיבל העוד". "אמנם עדיין לא הוכרזה מלחמה, אך הוא ולהקתו ניזונים מהתקשורת ולצערי הם חוששים להגיע לאזור".

אמש, עם צאתו לדרך של מבצע עמוד ענן, הודיעו סינמטק שדרות ותיאטרון באר שבע על הפסקת פעילותם בימים הקרובים. כל המופעים וההצגות שתוכננו להתקיים בוטלו, ולפי שעה לא ידוע מתי יחזרו מוסדות התרבות לפעילות מלאה.

  • עוד באותו נושא:
  • עמוד ענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully