וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל שני פנה לבית המשפט העליון

גלעד גרוסמן

7.12.2012 / 11:10

לאחר שבקשה נוספת לדחיית חובותיו נדחתה פנה השף המפורסם לבית המשפט העליון, שהורה לנאמנים להגיש את תגובתם לפנייתו עד יום ראשון, בו עשוי להיערך דיון בבקשה

השף והשופט בתוכנית הטלוויזיה "מאסטר שף" אייל שני, שצפוי להיכנס לכלא ביום ראשון הקרוב אם לא יחזיר באופן מיידי חובות על סך כ-200 אלף שקלים, הגיש ערעור על ההחלטה שלא לדחות את מועד תשלום החובות לבית המשפט העליון. בית המשפט העליון הורה לנאמנים בתיק פשיטת הרגל להשיב עד יום ראשון לבקשה שלו לדחות את מועד תשלום החוב, והורה לשני הצדדים להיערך לאפשרות שיתקיים דיון בבקשה ביום ראשון בשעות הבוקר.

אתמול הגיש עורך דינו של שני, עו"ד ארנון שגב, בקשה בהולה לעכב את ביצוע צו המאסר. "סירוב לעכב את ביצוע החלטת בית המשפט יביא להרס המוניטין שלו והוא יוכתם בציבור כעבריין פלילי. יהרס כושר השתכרותו הגבוה של שני ממנו נהנים נושיו ובאמצעותו הוא אמור לצאת לדרך חדשה", נכתב בבקשה. בתצהיר שצורף לבקשה כתב שני כי "אין לי יכולת כלכלית, ולו קרובה לכך, לעמוד בצו תשלומים בסך 25 אלף שקל בחודש מבלי להסתייע בהכנסותיי מתחום המדיה. הכנסתי למאסר, בין 45 ימים ובין יותר, לא תשנה עובדה זו. מאידך, היא תשנה עובדה אחת באופן בוודאי. לא אוכל יותר להמשיך להכניס סכומי עתק מתחום המדיה לטובת נושי. הרצון להעניש אותי ולשלול את חירותי (על לא עוול בכפי) יגבר על סכומי העתק שאני מכניס לקופה מהכנסות המדיה לטובת נושי". מוקדם יותר היום דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשתו של שני, תוך שהשופטת ורדה אלשייך מותחת ביקורת על כך שה"בקשה הבהולה" (כפי שכתב עורך דינו של שני) נשלחה לאחר שעות העבודה, באמצעות מערכת המחשב של בתי המשפט ומבלי שהוא הודיע על כך לאף גורם אחר, ועל כן, לא היה ניתן לבקש את תגובתם של הנאמנים.

אלשייך הוסיפה שאין בבקשה כל טענה חדשה, ושני רק העלה טענות שהיא כבר דחתה. "החייב ממשיך ממשיך כפי שהוא נוקט לערב בין העובדות ולפרש את החלטתי בדרך שתהא נוחה לעניינו, הגם שאין בין פרשנותו לבין תוכן החלטתי לא כלום", כתבה השופטת בהחלטתה. היא הוסיפה ש"כל המטרה של שני היא להגיע למצב שהוא ישלם תשלום חודשי נמוך יותר", והציעה לשני פעם נוספת להגיע להסדר נושים ולהפסיק לתעתע בנושיו ובבית המשפט.

ביום רביעי קבעה השופטת אלשייך כי על שני לשלם עד יום ראשון כ-200 אלף שקלים, סכום פיגורים על חובותיו הנאמדים כיום בלמעלה מ-3.5 מיליון שקלים. השופטת קבעה כי במידה ושני לא ישלם את הכסף הוא יישלח למאסר של 45 ימים או עד שישלם את החוב.

תיק פשיטת הרגל של שני נפתח בשנת 2003 לאחר שנקלע לחובות כבדים. לפני כשנה וחצי ביקשו הנאמנים לבטל את הסדר הנושים שנחתם עם שני, ובית המשפט קבע שעליו לשלם בכל חודש 25 אלף שקלים. זאת, בנוסף לרווחיו מתוכניות הטלוויזיה בהן הוא משתתף, המועברים לידי הנאמנים.

מיוחד לוואלה! תרבות: אייל שני מדבר על צו המאסר. צפו

  • עוד באותו נושא:
  • אייל שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully