וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים כהן וחברים נוספים מגייסים כסף לאייל שני

10.12.2012 / 0:51

חבריו של השף נחלצו לעזרתו ומנסים לגייס עד היום בבוקר את סכום החובות שבית המשפט העליון פסק כי עליו לשלם כדי לא להיכנס לכלא, עד לשעה 9:00 בבוקר

בדיון בבית המשפט העליון שנערך אתמול (ראשון), הוחלט כי אייל שני, השף והשופט בתוכנית הטלוויזיה "מאסטר שף" לא ייכנס לכלא, לאחר שקיבל את החלטת בית המשפט הפוסקת כי עליו להחזיר חוב העומד על סך של כ-200 אלף שקלים עד היום בשעה 9:00 בבוקר. לפי עורך דינו של שני, עו"ד ארנון שגב, התשלום יתבצע על ידי צד שלישי, ואילו כעת מתברר, לפחות באופן חלקי, מיהו אותו צד שלישי שיהיה אמון על איסוף הכסף הדרוש בכדי למנוע את כניסתו של שני לכלא למשך 45 יום: שני פנה אל חבריו מעולם המדיה והמסעדנות וביקש את עזרתם בגיוס הסכום הנדרש - 189 אלף שקלים, שכאמור חייבים להיאסף בתוך שעות ספורות.

בין היתר, שני פנה לשף והקולגה שלו לתוכנית "מאסטר שף", חיים כהן. "אייל פנה לכל מיני חברים בבקשת עזרה עם גיוס הכספים ואני נעניתי לו. אני לא יודע למי עוד הוא פנה", מספר כהן לוואלה! תרבות. "הסכום שמגוייס, 189 אלף שקלים, נועד בכדי שאייל לא ייכנס לכלא. עם זאת, הגיוס הזה הוא לא מה שיסגור את כל הסיפור הזה. זה פתרון זמני כדי להרוויח זמן. בסופו של דבר זה צריך להיגמר בסגירת החוב, גם ברמה המוסרית וגם ברמה הכספית. אף אחד לא יוכל לעשות את זה מלבדו. אני מקווה שהוא יגיע להסדר טוב שהוא יוכל לעמוד בו מצד אחד ומצד שני שבעלי החוב ייקבלו את כספם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיים כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא הייתי מתחלף עם הנושים", אומר כהן. "את חלקם אני גם מכיר אישית. אנשים שחייבים להם כל כך הרבה זמן מגיעים למצב של רצון לנקמה. זה כבר פחות הכסף. אני חושב ומקווה שבית המשפט ואייל יעשו מאמץ ויגיעו להסדר, ובית המשפט יצטרך לפסוק הסדר שאייל יוכל לעמוד בו. אין טעם למשהו אחר - אחרת זה מעניש את שני הצדדים, גם הוא לא יוכל לעמוד בזה וגם הנושים לא יקבלו את כספם. המטרה צריכה להיות אחת: בעלי החוב יקבלו את הכסף שלהם, ושאייל יחזיר את הכסף אותו הוא חייב. אחרי זה יהיה לכולם שקט, למרות שעבר זמן ולמרות שאנשים נפגעו אולי מעבר למה שפיצוי יכול לעזור. בתור מי שעובד עם אייל ב'מאסטר שף' וגם מכיר חלק מבעלי החוב באופן אישי, אני יכול לומר שהמצב לא נעים בכלל, ומאוד עדין. אבל בסך הכל, העזרה שאייל מבקש היא כדי לעבור את המחר".

ביום רביעי קבעה השופטת ורדה אלשייך כי על שני לשלם סכום פיגורים על חובותיו הנאמדים כיום בלמעלה מ-3.5 מיליון שקלים. השופטת קבעה כי במידה ושני לא ישלם את הכסף הוא יישלח למאסר של 45 ימים או עד שישלם את החוב.

תיק פשיטת הרגל של שני נפתח בשנת 2003 לאחר שנקלע לחובות כבדים. לפני כשנה וחצי ביקשו הנאמנים לבטל את הסדר הנושים שנחתם עם שני, ובית המשפט קבע שעליו לשלם בכל חודש 25 אלף שקלים. זאת, בנוסף לרווחיו מתוכניות הטלוויזיה בהן הוא משתתף, המועברים לידי הנאמנים.

מיוחד לוואלה! תרבות: אייל שני מדבר על צו המאסר. צפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully