וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל שני שילם את חובותיו ולא יישלח לכלא

גלעד גרוסמן

10.12.2012 / 9:08

שני, שקיבל אתמול ארכה מבית המשפט העליון להחזיר את חובו עד היום בשעה 9:00 בבוקר, הצליח לגייס את הסכום הנדרש ממנו, העומד על 189 אלף שקלים, והפקיד אותו בקופת הנושים

השף והשופט בתוכנית "מאסטר שף" אייל שני לא יישלח היום לכלא, לאחר שהצליח לגייס ולהפקיד בזמן את סכום הפיגורים שנקבע כי עליו לשלם בקופת הנושים. אתמול (ראשון) העניק לו בית המשפט העליון ארכה של יממה, ואיפשר לו להחזיר את הסכום, על סך 189 אלף שקלים, עד הבוקר בשעה 9:00, לאחר שעל פי החלטת בית המשפט המחוזי אמור היה להחזיר אותו כבר אתמול. אין משמעות הדבר ששני סגר את חובותיו, הנאמדים בכ-3.5 מיליון שקלים, אך לעת עתה צו המאסר שעמד נגדו ירד מן הפרק.

למרות תשלום הסכום שהיה בפיגור, השופטת ורדה אלשייך סירבה לקבל 40 אלף שקלים מתוכו, זאת מכיוון שאלה הגיעו מחברת גיל הפקות, המפיקה את "מאסטר שף", ומדובר בכספים אותם קיבל כביכול מהמדיה ולא מעסקיו האחרים, כפי שקובע הסדר חלוקת התשלומים. בהמשך, כיסה שני את הסכום דרך גורם אחר.

"אני נרגש מהתמיכה של כל חבריי שהיו נכונים להושיט סיוע", אמר שני בתום הפקת הסכום. "אני מודה מקרב לב לגיל הפקות ולעשרות החברים אשר נחלצו לעזרתי ובזכותם גויס הסכום הנדרש המאפשר לי להמשיך ולעבוד על מנת להחזיר את כל חובותיי. כפי שהתחייבתי ופעלתי לאורך כל הדרך אמשיך לעבוד ולהעביר 50 אלף שקלים מידי חודש לטובת קופת הנושים".

אתמול דווח כי שני נעזר בקולגות וחברים מעולם המסעדנות והמדיה על מנת לגייס את הסכום הנדרש – בין היתר בחברו לכס השיפוט ב"מאסטר שף", חיים כהן. "הסכום שמגוייס, 189 אלף שקלים, נועד בכדי שאייל לא ייכנס לכלא", אמר כהן לוואלה! תרבות. "עם זאת, הגיוס הזה הוא לא מה שיסגור את כל הסיפור הזה. זה פתרון זמני כדי להרוויח זמן. בסופו של דבר זה צריך להיגמר בסגירת החוב, גם ברמה המוסרית וגם ברמה הכספית. אף אחד לא יוכל לעשות את זה מלבדו. אני מקווה שהוא יגיע להסדר טוב שהוא יוכל לעמוד בו מצד אחד ומצד שני שבעלי החוב ייקבלו את כספם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזר לגייס כסף. חיים כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא הייתי מתחלף עם הנושים", אמר כהן. "את חלקם אני גם מכיר אישית. אנשים שחייבים להם כל כך הרבה זמן מגיעים למצב של רצון לנקמה. זה כבר פחות הכסף. אני חושב ומקווה שבית המשפט ואייל יעשו מאמץ ויגיעו להסדר, ובית המשפט יצטרך לפסוק הסדר שאייל יוכל לעמוד בו. אין טעם למשהו אחר - אחרת זה מעניש את שני הצדדים, גם הוא לא יוכל לעמוד בזה וגם הנושים לא יקבלו את כספם. המטרה צריכה להיות אחת: בעלי החוב יקבלו את הכסף שלהם, ושאייל יחזיר את הכסף אותו הוא חייב. אחרי זה יהיה לכולם שקט, למרות שעבר זמן ולמרות שאנשים נפגעו אולי מעבר למה שפיצוי יכול לעזור. בתור מי שעובד עם אייל ב'מאסטר שף' וגם מכיר חלק מבעלי החוב באופן אישי, אני יכול לומר שהמצב לא נעים בכלל, ומאוד עדין. אבל בסך הכל, העזרה שאייל מבקש היא כדי לעבור את המחר".

ביום רביעי קבעה השופטת אלשייך כי על שני לשלם סכום פיגורים על חובותיו. השופטת קבעה כי במידה ושני לא ישלם את הכסף הוא יישלח למאסר של 45 ימים או עד שישלם את החוב.

תיק פשיטת הרגל של שני נפתח בשנת 2003 לאחר שנקלע לחובות כבדים. לפני כשנה וחצי ביקשו הנושים לבטל את הסדר הנושים שנחתם עם שני, ובית המשפט קבע שעליו לשלם בכל חודש 25 אלף שקלים. זאת, בנוסף לרווחיו מתוכניות הטלוויזיה בהן הוא משתתף, המועברים לידי הנושים.

מיוחד לוואלה! תרבות: אייל שני מדבר על צו המאסר. צפו

  • עוד באותו נושא:
  • אייל שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully