וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: להקת קרח תשע חוזרת

12.12.2012 / 9:00

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, הלהקה האהובה שהביאה בשורה חדשה למוזיקה הישראלית חוזרת להופיע ותוציא בקרוב סינגל חדש

13 שנים עברו מאז הפעם האחרונה שחברי להקת קרח תשע פעלו יחד, וכנראה שהגיע הזמן לקאמבק. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, ההרכב האהוב שהביא ניחוח של בריטפופ לרוק הישראלי של שנות ה-90, חזר לאחרונה לאולפן ההקלטות במטרה להוציא סינגל חדש. כמו כן, הלהקה תקיים הופעה חגיגית ב-6 בפברואר במועדון הבארבי בתל אביב.

קרח תשע, שחבריה הם נעם רותם, רועי הדס, אוהד קוסקי ואורי מייזלמן, פעלה בין השנים 1993-1999 ונחשבה למעין תשובה ישראלית לז'אנר הבריטפופ וללהקות כמו פאלפ, בלר וסווייד, שסחפו אחריהן את עולם המוזיקה באותן שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרח תשע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החזרה שלנו היתה מהלך שכמו קרה מעצמו. קוסקי הצטרף אליי בהופעות שלי ומצאנו את עצמנו מבצעים שירים של קרח תשע, תגובות הקהל עוררו אצלנו חשק לעוד", אמר נעם רותם על חזרת ההרכב לפעילות. "למרבה השמחה כולם היו בעניין וככל שחלפו החזרות התשוקה גדלה, כאילו לא הפסקנו מעולם".

בשנת 1997 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה, "תחילתם של החיים הנכונים", בהפקתם המוזיקלית של משה לוי ואסף תלמודי. האלבום הניב כמה להיטים, ביניהם "אמהות צעירות", "סרטים" ו"איתו לנצח",שנחשב לשיר הפופ ההומוסקסואלי המפורש הראשון שנכתב בעברית. בשנת 1999 הוציאה הלהקה את אלבומה השני, "קרח תשע", ובשנת 2000 שחררה לרדיו את להיטה האחרון, "אסף אמדורסקי" - שירשאמדורסקי עצמו נהג לשלב בהופעותיו לאחר מכן. חודשים ספורים לאחר מכן התפרקה הלהקה. יותר מעשור לאחר הפסקת הפעילות הרשמית של קרח תשע, שיריה עדיין נשמעים מצוין ומאוד מעניין לשמוע איך הם יישמעו על הבמה בגרסתם החדשה.

לאחר פירוק ההרכב, המשיכו חברי הלהקה בקריירות עצמאיות - סולן הלהקה, נעם רותם, הוציא שלושה אלבומים, והפך לאחד היוצרים המוערכים ברוק הישראלי. שאר חברי הלהקה המשיכו לפעול תחת השם"קוסקים". בימים אלה מופיע אוהד קוסקי עם להקתו קוף סנאי, ואלבום חדש שלהם עומד לצאת בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • קרח תשע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully