וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי קירשנבאום יקבל פרס מפעל חיים

26.12.2012 / 13:07

היוצר ואיש הטלוויזיה הוותיק יקבל את הפרס בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע שייערך בחודש הבא זו הפעם העשירית

טקס הענקת פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2012 יחגוג השנה עשור לקיומו ויתקיים ב-11 בינואר בתל אביב. נוסף על הפרסים שיוענקו במסגרת הטקס לסדרות המצטיינות של השנה במגוון ז'אנרים, היום (רביעי) פרסמה האקדמיה כי מי שיקבל את פרס מפעל החיים הוא מוטי קירשנבאום.

"עד היום הוא ממשיך להציע את נקודת מבטו המרתקת על הטבע והאדם הסובבים אותנו מקרוב ומרחוק בשורה של כתבות וסרטים תעודיים, אותם הוא מצלם בכל פינות העולם", נמסר בהודעה הרשמית מטעם האקדמיה. "הראיה החדה, החיפוש התמידי אחרי סיפור, ההומור, הציניות והחוכמה הפכו אותו לאחד היוצרים החשובים בתחום האקטואליה, הסאטירה והדוקומנטציה שקמו לעשייה הטלויזיונית הישראלית. גם היום הוא ממשיך לעשות בתחומים אלה בתכנית אקטואליה יומית בטלוויזיה ובמדיה אחרות – תיאטרון וקולנוע, ותמיד במבט ייחודי, מפוכח, חד ומשעשע. לשמחתנו, עינו חדה ורגישה כתמיד וידו המיומנת עוד נטויה לשנים רבות של יצירה פורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוטי קירשנבאום/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעלה מארבעה עשורים משאיר קירשנבאום את חותמו הייחודי על עולם הטלוויזיה הישראלית: הוא לקח חלק בייסוד הערוץ הראשון ושימש בו ככתב, עורך, מנהל חדשות, מנהל תכניות ומנכ"ל של רשות השידור. בין אחד ההישגים המרכזיים שלו במסגרת זו ניתן למנות את הפקת ועריכת תכנית הטלוויזיה הסאטירית, "ניקוי ראש".

בהמשך הוא ביים סרטים דוקומנטריים רבים, ביניהם "רימון בעזה" ו"סדק בקרח" על מלחמת יום כיפור, הסדרה התיעודית "בורות המים" וכן כתבות למגזין יומן השבוע של הערוץ הראשון, בהן הרבה לעסוק בסכסוך עם הפלשתינים, בחברה הישראלית ובטבע הישראלי.

במהלך שנות השמונים עבד קירשנבאום כעצמאי בתחום ההפקה ובימוי סרטים וכן ביים הצגות תיאטרון סאטיריות ("ערוץ 2", "תולדות עם ישראל – השלמות ותיקונים", "יורדים על השבוע") וכן ביים תכניות בידור שהידועה שבהן הייתה התוכנית התשיעית של להקת הגשש החיוור, "בעבור חוקן דולרים" (1985). בשנת 1993 מונה למנכ"ל רשות השידור על ידי שרת התקשורת שולמית אלוני. הוא סיים את תפקידו כעבור חמש שנים. כיום קירשנבאום מגיש מזה עשר שנים בערוץ 10 את תוכנית האקטואליה, "לונדון את קירשנבאום" יחד עם ירון לונדון, והפיק סרטי טבע שצולמו באפריקה.

באוקטובר 2009, העניקה אגודת העיתונאים פרס מפעל חיים קירשנבאום, יחד עם ירון לונדון וסבר פלוצקר, על תרומתם לתקשורת הישראלית. בשנת 2010 גילם קירשנבאום את אברהם בסרט "זוהי סדום" יחד עם כוכבי תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully