וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחה מזעזעת: מעריצות חותכות את עצמן בגלל ג'סטין ביבר

עידו קינן

8.1.2013 / 12:24

תמונות של מעריצות מדממות שקראו לזמר "להפסיק להשתמש בסמים" הפכו לטרנד בטוויטר. הפעילות התגלתה כמתיחה, אך טרם ברור אם ישנן מעריצות שלקחו אותה ברצינות ופגעו בעצמן

טרפת חדשה פושה בקרב ה"בליבריות", הלו הן מעריצות ג'סטין ביבר: חיתוך עצמי והעלאת תמונות מדממות לרשת, במחאה על כך שהזמר הפופולרי נתפס מעשן סמים. אך הטרנד המטורף הזה התחיל בצורה כלל לא אותנטית, אלא כמתיחה: בדחן מכנופיית הטרולים ששורצים באתר 4צ'אן פשוט מצא לעצמו קורבנות קלים.

ב-2 בינואר, יום אחרי שצלם פפרצי נהרג מפגיעת מכונית כשניסה לצלם את ביבר, תועד הזמר הקנדי במסיבה כשהוא אוחז בג'וינט. הממצאים זעזעו רבים, כולל את מעריצותיו של אליל הנערות. "השימוש שלך במריחואנה גורם לי לחתוך", צייצה אתמול לביבר משתמשת טוויטר בשם בריטאני סקראפמן, וצירפה תמונה של זרוע מדממת ליד סכין גילוח על כיור. בציוצים נוספים פרסמה את אותה התמונה עם התגיות #cuttingforbieber ו-#cutforbieber, שטיפסו תוך שעות לראש רשימת הטרנדים החמים (trending topics) בטוויטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השימוש שלך במריחואנה גורם לי לחתוך". בריטני סקראפמן המזויפת בטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל סקראפמן כלל אינה מעריצת ביבר עם תאוות חיתוך, אלא אחד מכמה חשבונות פיקטיביים שנוצרו על ידי המתחנים מ-4צ'אן. מגזין קומפלקס חשף את ההודעה שהתחילה את המתיחה המרושעת: "בואו נתחיל קמפיין 'חתכו את עצמכם בשביל ביבר'. צייצו ערימה של תמונות של אנשים חותכים את עצמם ותטענו שעשינו את זה כי ביבר עישן גראס. בואו נראה אם אנחנו יכולים לגרום לכמה ילדות קטנות לחתוך את עצמן", נכתב בה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו לא הפעם הראשונה בה הבליבריות הן קורבן למתיחה מרושעת. לפני מספר חודשים טרולים מ-4צ'אן הפיצו שמועה שביבר חלה בסרטן, ושכנעו אותן לגלח את שיער ראשן לאות הזדהות. המתיחה ההיא כללה פתיחת חשבונות טוויטר, עריכת ערך בוויקיפדיה, זיוף דיווחים חדשותיים על המחלה והצפת חדרי צ'ט בשמועה המפוברקת.

השרשור הנוכחי, לו השלכות חמורות עוד יותר מקרחת, כבר נמחק מ-4צ'אן, אבל הטרנד נמשך (זהירות, תמונות קשות). טרולים מפרסמים תמונות מפוברקות לצד בליבריות אמיתיות שחתכו את עצמן, צילמו והעלו לרשת. לצדם יש גם אנשים שנוזפים במעריצות על ההתנהגות חסרת האחריות, ואחרים שצוחקים על העניין. גולש אחד כתב, "תראה מה גרמת לי לעשות ביבר אני לא אפסיק לחתוך עד שתפסיק עם הגראס", וצירף תמונה של אישה חותכת סלרי; אחר כתב "תראה מה גרמת לי לעשות ג'סטין :(" עם תמונה של יד קטועה; וגולש נוסף הציע: "אם אתם משתתפים ב-#cuttingforbieber, בבקשה תשספו את הגרון במקום את מפרק כף היד". סיכם יפה הציין פרדי סיטייר כשפרסם תמונה שלו בה כביכול חרט על זרועו את המסר "תתבגרו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully