וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "כוננות עם שחר" במקום הראשון

13.1.2013 / 14:15

סרטה מעורר המחלוקת של קתרין ביגלו כבש את המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות בארצות הברית. ‏"יחידת גנגסטרים" עתיר הכוכבים מסתפק במקום השני

המועמדויות לאוסקר הוכרזו ביום חמישי האחרון, פרסי גלובוס הזהב יחולקו היום, ובכלל, עונת הפרסים נמצאת בשיאה – ואפילו בקופות כבר מרגישים את זה. השבוע ובשבועות הקרובים, הסרטים שמקבלים את מרבית היוקרה, המועמדויות והפרסים מנסים לנצל את הפרסום שהם זוכים לו כדי להביא לקולנוע עוד צופים.

אוסקר 2013: המנצחים והמפסידים הגדולים של הכרזת המועמדויות

"כוננות עם שחר", סרטה של קתרין ביגלו על המצוד אחר אוסמה בין לאדן, אמנם יצא מאוכזב מהמועמדויות ואיבד את סטטוס הסרט המוביל במירוץ לאוסקר, אבל הסרט לא ירד מהכותרות לאחרונה – בהקשרים חיוביים (הוא נמצא ביותר רשימות "עשרת הטובים ביותר" מכל סרט אחר השנה) ושליליים (השאלה האם האופן שבו הסרט מציג חקירה בעינויים תומך בשיטה זו). עד סוף השבוע הזה הסרט הוקרן באופן מצומצם, אבל בסוף השבוע הנוכחי הוא הגיע לקהל הרחב שנהר כדי לראות על מה המהומה. על פי הכנסותיו ביום שישי, הסרט צפוי להכניס בסוף השבוע כ-25 מיליון דולר, והוא נמצא במקום הראשון בטבלה השבועית.

במקומות השני והשלישי, צמודים זה לזה, שני סרטים חדשים: ‏"יחידת גנגסטרים" הוא סרט אקשן תקופתי בבימוי רובן פליישר ("זומבילנד"), ובהשתתפות רשימה מכובדת ביותר של כוכבים – שון פן, ריאן גוסלינג, אמה סטון וג'וש ברולין. הסרט היה אמור לצאת במקור בספטמבר האחרון, אבל נדחה בעקבות אירוע הירי בהקרנת "עלייתו של האביר האפל", שהפך סצינה אחת בסרט, שכוללת טבח יריות בבית קולנוע, לחיטוט בפצע טרי מדי. הסרט הכניס בסוף השבוע כ-18 מיליון דולר, סכום סביר לעונה, אבל בהתחשב במספר השחקנים הידועים שמקשטים אותו – לא משהו להתפאר בו.

קרוב מאחוריו נמצא "A Haunted House", פארודיה על סרטי אימה בנוסח "מת לצעוק", שמתמקדת הפעם בסרטים בסגנון "פעילות על טבעית". מלבד השם, אין ככל הנראה הרבה הבדל בין סדרת הפארודיות הותיקה לבין הסרט הזה; בסרט אפילו משתתף מרלון ווייאנס, שהיה אחד מיוצרי "מת לצעוק" המקורי, לפני שהסדרה החליפה ידיים וכוכבים. ובדיוק כמו כל סרטי "מת לצעוק", המבקרים שונאים את הסרט, אבל הקהל עדיין מגיע (17 מיליון דולר).

המרוויח הגדול מהמועמדויות לאוסקר היה בלי ספק "לינקולן", שקיבל 12 מועמדויות שונות והוא המועמד המוביל לפרס בשלב זה. הזמזום המחודש סביב הסרט העלה שוב את הכנסותיו והביא לו 6 מיליון דולר נוספים. בסך הכל, סרטו של סטיבן שפילברג הכניס כבר מעל 150 מיליון דולר, סכום לא ייאמן כשמדובר בסרט היסטורי המורכב ברובו המוחלט מאנשים בחליפות שמדברים בתוך חדרים חשוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully