וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דה וויס": הגיע הזמן להמר על הגמר

21.2.2013 / 7:57

אפילו ההצעה המגונה של אביב גפן לא הצליחה להעיר את "דה וויס" מהתרדמת ששקעה בה בשלב זה של העונה, אבל לפחות אפשר להתחיל לסמן ארבעה פייבוריטים לגמר. טור "דה וויס"

1. דה וויס נכנסת לשלב הדמדומים: מעט מתמודדים, פערים משמעותיים, ביצועים מתישים, והחומר - עייף מאוד. אחרי עוד ערב משירי המנטורים, נדמה שקצת מבזבזים כאן את הזמן - בכל אחת מהנבחרות יש שניים דומיננטיים מובהקים, כך שלא באמת הייתה דרמה בשלב הזה, כמו שלא תהיה דרמה גדולה בשלב הבא. אחרי הכל, המנטורים רוצים בסוף לנצח - ועם כל החיבה והקסם של המתמודדים האחרים, היה ברור שאופיר בן שטרית או רודי ביינסין למשל לא ילכו הביתה, בלי קשר לביצוע שהן נתנו (ועל כך בהמשך). גם העימותים בין המנטורים נרגעו כליל, בשידור רב מחמאות והתחנפויות בין כל הניצים משכבר. סך הכל, לא מספיק טוב. ציפינו ליותר.

אם כן, במקום דרמה בתחרות, קיבלנו שתי דרמות "מאחורי הקלעים". הראשונה שבהן היא אשפוזו של שלומי שבת, שהשפעת שלו הכניסה אותו למצב של נבצרות, כך מסתבר. אדרבא, במקום שלומי שבת הגיע מוש בן-ארי - היועץ הסימפטי מימי הדו-קרב הרחוקים, שחזר בשביל להיות עציץ בין מנטורים, נטול נוכחות למרות כל הרצון הטוב. שמועות רבות מתרוצצות על כך שבן-ארי - איש מעניין ומוזיקאי מעניין - יתפוס בעצמו את אחד הכיסאות המסתובבים בעונה הבאה של התוכנית, אבל על סמך הערב בלבד, נראה שייקח לו קצת זמן לצאת מההלם. מצד שני, טובי המומחים עדיין מנסים להבין איך קרה שבתוכניות האחרונות אחד המנטורים שדיברו הכי הרבה היה דווקא שלומי ברכה, כך שהכל אפשרי. לדרמה השנייה קצת מטופש להתייחס - כי היא נגמרה מהר מאוד: גפן הציע למתמודדים שלו להדיח את עצמם בתמורה להצטרפות לסיבוב ההופעות שלו, מה שנתקל כמובן בסירוב של אנשי ההפקה. אחרי הפרסומות כבר שכחנו מזה. לא מעניין.

2. על מה בכל זאת אפשר לדבר? אפשר לדבר רגע על שרית חדד, ששלושה שירים מאוד יפים שלה בוצעו אמש על הבמה על ידי המתמודדים בנבחרות של משינה ואביב גפן: "תחזרי" בביצוע דניאלה מילוא, "שירה של לילה" בביצוע רודי ביינסין, ו"כשהלב בוכה (שמע ישראל)" בביצוע של אופיר בן שטרית. אלה שלושה שירים מלאי עצב, בגרות, התכוונות. דווקא משום ששרית היא לכאורה רחוקה יותר מהרוקרים מאשר שבת, הביצועים האלה מאפשרים הצצה מעניינת מאוד לאופן שבו הם מדמיינים אותה. וכמה שהביצועים האלה יפים, עצוב לומר שמדובר במבט שהוא בסופו של דבר שטחי. מהם השירים של שרית חדד בעיני בנאי, ברכה, גפן והמתמודדים שלהם? "שירה של לילה" הפך מקינה פרטית למחול מאוד לא אישי, ו"תחזרי" הפך משיר פרידה כואב לשיר נקמה קברטי ומיני נוסח אפרת גוש – יפה, אבל חסר כיסוי ועומק. לא זו ולא זו הצליחו להפנים ולהביע את הרגשות שעולים מהשירים המקוריים והחליפו אותם בביצועים ראוותניים ולא ממש בוגרים. אצל בן שטרית, הזמרת הטובה בתחרות בעיני, הביצוע היה מתסכל מסיבות אחרות. זה היה אקט אכזרי מצד גפן, להחליט לעבד דווקא את "כשהלב בוכה" כקטע רוק, ודווקא עבור בת טיפוחיו שומרת-המצוות. לא צריך להיות אדם מאמין בשביל להתרגש מהשיר הזה, אבל דווקא בן-שטרית היא זו שנכנסה למלכודת המוות הזאת, שיצרה ביצוע שאין בו ולו רמז לאמונה, קטע רוק אפרי שמתעלם לחלוטין מתוכן השיר, שלא מחמיא לזמרת ולא למקור. שלושת הביצועים האלה לא מעידים רק על היעדר ההתייחסות לטקסטים המקוריים, אלא גם על שלוש זמרות עם קול נפלא ופרפורמנס נהדר לצד יכולת הבעה שהיא עדיין בוסרית, רחוקה שנות אור ממנעד הרגשות של זמרת מנוסה כמו שרית חדד. והיעדר העומק הזה הוא אולי, על רגל אחת, כל הסיפור של תוכניות ריאליטי מוזיקליות.

3. והיו גם ביצועים אחרים, בראשם "הכוכבים דולקים על אש קטנה" של משינה בביצוע של רוני פרי, בעיבוד מבריק דווקא, איטי וג'אזי ומעניין. גם מאי כהן - המודחת בנבחרת של גפן - נתנה ביצוע מעניין ומוזר כאחד ל"ברחובות שלנו", גם הוא של משינה (ברור שגפן היטיב להסתדר עם השירים שלהם מאשר עם החומרים של שבת וחדד), ששולב משום מה עם נעימת ג'יימס בונד. כהן, אחת המתמודדות היותר מוכשרות העונה, היא בעיני קצת מוחמצת מכל הצדדים. היא הייתה יכולה לבחור ולקבל שירים טובים יותר, ולהדגיש יותר את היכולות שלה. במקום זה היא תמיד הרשימה אבל לא הבריקה, וחבל. סהר שרב, שזוכה עדיין לגיבוי מלא מהמנטור שלו, פספס גם הוא ב"לכל אחד יש". ספק אם זה יספיק לו בשלב הבא, מול הפייבוריטיות הברורות. אצל משינה, עם כל הביקורת, הביצועים של מילוא וביינסין עדיין עלו ללא תחרות על שני הבנים - דן סלומון ואסף גד חנון. האחרון, בביצוע לא טוב ל"סופרסטאר" של גפן (שיר מחאה על תרבות הכוכבים בכאילו הפוך על הפוך בתוכנית ריאליטי מוזיקלית! איזה חתרנות! ואפילו שלומי ברכה אמר "בן זונה" בטלוויזיה! איזה בעיטה! רוקנ'רול!), היה גם זה שהלך הביתה.

4. לפחות אפשר להתנחם בכך שהתמונה הולכת ומתבהרת לקראת סוף העונה: נשארו 12 מתמודדים בסך הכל, שלושה בכל נבחרת. אחרי שמימרן הודח השבוע יחסית במפתיע (בניגוד להימור הקודם שלנו), ולאור הביצועים בשלבים האחרונים, הנה הימור מעודכן לרביעיית הגמר, די צמוד לקודם: לינה מחול (שתגבר על ולנזי בדו-קרב), אופיר בן שטרית (שתתעלה ברגע האמת מעל רוני פרי), עתליה פירס (שלמרות הכל תועדף על פני מישה סוחינין), ורודי ביינסין (למרות נטיית המשינות לעבר סלומון).

מה חשבתם על התרגיל של גפן אתמול? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully