וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימאד בורנט על התקרית בלוס אנג'לס: "כל הפלסטינים מקבלים יחס כזה"

21.2.2013 / 16:12

צפו: יוצר "חמש מצלמות שבורות" שעוכב בשדה התעופה בלוס אנג'לס בדרכו אל האוסקר העניק ראיון לאתר האינטרנט האפינגטון פוסט. "אני מבקש שלום וחירות לילדיי", אמר

עימאד בורנט, יוצר הסרט המועמד לאוסקר "חמש מצלמות שבורות" (ביחד עם גיא דוידי) שעוכב בשדה התעופה בלוס אנג'לס אתמול (רביעי, שעון ישראל), כשהיה בדרכו אל הטקס, מגיב על התקרית: בראיון מצולם שהעניק לאתר האינטרנט האפינגטון פוסט, תיאר בורנט את השתלשלות האירועים.


"היה לי משונה אתמול כשהגעתי לשדה התעופה", אמר בורנט בראיון, "כיוון שכבר הייתי בארצות הברית שש פעמים השנה וזו הפעם הראשונה בה זה קרה לי. התחילו לשאול אותי שאלות ולצלם תמונות, ביקשו מסמכים והזמנות. אמרתי שיש לי מקום במלון, אני מועמד לאוסקר ובאתי מהסיבה הזאת. היו לי כל המסמכים וגם הזמנה באייפון. אמרו לי, 'לא איכפת לנו, אנחנו צריכים עוד מסמכים, אנחנו צריכים ניירת, ואם לא תיתן לנו מסמכים נשלח אותך בחזרה הביתה'". בורנט הוסיף כי הוא רגיל ליחס מסוג זה, אך זה לא מצדיק אותו.

"כל הפלסטינים מקבלים יחס כזה, גם במדינה שלנו, בבית שלנו, ובמדינות אחרות", אמר בורנט. "לא הגיוני שבן אנוש יזכה ליחס כזה לאורך כל חייו, ולא ראוי גם לילדינו שיתנהגו אליהם ככה. אני מבקש שלום וחירות לילדיי, ואני רוצה שיתייחסו אליהם כבני אדם".

5 מצלמות שבורות.
"לא הגיוני שבן אנוש יזכה ליחס כזה". עימאד בורנט, מתוך "חמש מצלמות שבורות"

בורנט עוכב בשדה התעופה עם נחיתתו, כשהוא עם אשתו ובנו בן ה-8. את דבר העיכוב צייץ בחשבון הטוויטר שלו הבמאי הדוקומנטרי המוערך מייקל מור, שכתב ש"עימאד סימס לי לעזרה. מסתבר שפקידי ההגירה והמכס לא מבינים איך פלסטיני יכול להיות מועמד לאוסקר – למרות שהוא הציג את ההזמנה שקיבל מהאקדמיה, אמרו לו שזה לא מספיק טוב ואיימו לשלוח אותו חזרה לפלסטין". בהמשך כתב מור כי "לאחר שעה וחצי הוחלט לשחרר אותו ואת משפחתו, נאמר לו שהם יכולים להישאר בלוס אנג'לס במשך שבוע וללכת לטקס. ברוכים הבאים לאמריקה".

"חמש מצלמות שבורות" מתעד את המאבק כנגד גדר ההפרדה בבילעין. הצילומים בו הם של בורנט, תושב הכפר, ושם הסרט ניתן לו בעקבות חמשת המצלמות בהם צולם, שנהרסו לאורך הצילומים במהלך עימותים עם מתנחלים וחיילי צה"ל.

מה דעתכם על הפרשייה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully