וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן הורוביץ ודב חנין למפכ"ל: בחן מחדש את סגירת המועדונים

22.3.2013 / 12:25

בעמוד הפייסבוק של מועדון הבלוק פורסמו מכתבי תמיכה של שני חברי הכנסת במאבק נגד סגירת המועדונים. המכתבים ממוענים ישירות למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו

(עדכון אחרון - 16:17)

אף כי אמש נודע שמועדון הבלוק ישוב לפעול לפחות עד ה-4 באפריל, המאבק בין בעלי המועדונים והמשטרה טרם הגיע לסיומו, והבוקר מצטרפים אליו קולות חדשים: חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ודב חנין (חד"ש) ששלחו מכתבי תמיכה במועדונים שממעונים ישירות אל מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצן יוחנן דנינו, ופורסמו מעל גבי עמוד הפייסבוק של הבלוק.

"אני פונה אליך ישירות לשקול מחדש את בקשת המשטרה לסגור לצמיתות מספר מועדונים בתל אביב", כתב הורוביץ במכתבו. בהמשך הוסיף כי "כמובן שאני מגנה כל התנהלות בלתי-חוקית, מכל סוג שהוא. אך יש בידי המשטרה ובידי רשויות אחרות, דרכים וכלים לאכוף ולמגר תופעות בלתי חוקיות. תוך צמצום הפגיעה בעובדים, בבעלי העסקים ובציבור. כך למשל, בעלי העסקים הללו טוענים כי הנסיונות מצידם להגיע להידברות עם המשטרה ולמציאת פתרון מוסכם ויעיל, לשביעות רצון המשטרה, לא זכו כלל להיענות".

חנין, מצידו, כתב במכתב שהעביר למפכ"ל ש"ככל הידוע לי, בעלי הבלוק ידועים במאבקם למנוע עסקאות סמים במקום וכן בהקפדתם הרבה על חוקי העישון. ככל שמתבצעות עסקאות סמים במקומות בילוי, על המשטרה לטפל בכך. את התופעה הזו יש לבער ולעקור מן השורש. אך זאת יש לעשות בשיתוף פעולה עם בעלי המועדונים ולא על ידי סגירת המועדונים שתביא לפגיעה בציבור המבלים וכן בפרנסתם של בעלי המקום ושל תקליטנים, ברמנים, עובדי במה, שומרים ועוד עובדים רבים שיאבדו את מקור הכנסתם. אינני סבור כי את האשמה על עסקאות סמים, באם מתבצעות, יש להטיל על בעלי המקום שאין בידיהם הכלים והסמכות לאכיפת החוק".

בנוסף למכתב, חנין התייחס לנושא גם בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "זו לא הפעם הראשונה שסכנת סגירה מרחפת מעל מועדון הבלוק. לפני מספר שנים הוא נדרש לעזוב את מקומו על ידי העירייה כדי לפנות מקום לכביש שבכלל לא נבנה ולא ברור אם יבנה. מדובר בתופעה כללית, רחבה בהרבה, של התנכלות והערמת קשיים יוצאי דופן על חיי הלילה בעיר". חלק מההאשמות עופנו לעבר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, שלדברי חנין "מקדם בשנים האחרונות מדיניות של 'מתחמי הבילוי'. מועדונים ואתרי תרבות בתוך העיר נסגרים ונדחקים לנמל או למתחם יד-חרוצים. כך נקטע המרקם השכונתי ונוצרת הפרדה מלאכותית שמחייבת את תושבי העיר לנסוע מרחק רב כדי לבלות. זוהי פגיעה בעיר. כי מה שבאמת מושך לכאן אנשים ומייצר את החיים של העיר הזו - אלה גם העסקים הקטנים של חיי הלילה והתרבות של העיר. ועליהם חייבים לשמור".

אמש, כאמור, נודע כי הבלוק יישאר פתוח עד ה-4 באפריל על פי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם מועדון החתול והכלב, שנסגר גם הוא בחד פורים האחרון, יישאר סגור עד לדיון בעניינו ב-21 באפריל. עבור שני המועדונים הגישה המשטרה דרישה להוצאת צו סגירה לצמיתות, לאחר מבצע הפעלת סוכן סמוי במועדונים בעיר, במהלכו בוצעו לכאורה עסקאות לרכישת סמים. ההחלטה הולידה פעילות נגד מאסיבית ברשת, שהחלק המרכזי בה היה עצומה נגד סגירת המועדון שיזמה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) עליה חתמו עד מעל 7,000 אנשים.

תוך כדי כך, בית המשפט דחה את הערעור שהגישה הבוקר משטרת ישראל על ההחלטה לאפשר למועדון לפעול עד אשר הדיון בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully