וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון החתול והכלב יישאר סגור

20.3.2013 / 16:32

המועדון יישאר סגור למשך כחודש לפחות, זאת לאחר שבית המשפט דחה את מועד קבלת ההחלטה האם להוציא למועדון צו סגירה לצמיתות בשל האשמות המשטרה לפיהן נמכרו סמים במקום

מכה לחיי הלילה בתל אביב: המשטרה הוציאה צו סגירה למועדון החתול והכלב לאחר שכנגד בעלי המועדון הוגש כתב אישום שמייחס להם עבירה של אי עמידה בתנאי היתר. כתב האישום הוגש לאחר שסוכן סמוי של המשטרה שפעל במועדון רכש מספר פעמים מנות סם מאנשים במקום. עם זאת, בכתב האישום לא מייחסים לבעלים עבירות הנוגעות לסמים.

היום (רביעי) התנהל דיון של למעלה מארבע שעות בפני השופטת מי-טל מי-עד קרביס, במהלכו טענו עורכי הדין שמייצגים את המועדון, דוד ליבאי וקנת מן, כי החלטה לסגור את המועדון היא צעד קיצוני שאינו מוצדק גם לפי הראיות שנאספו על ידי המשטרה,מכיוון שאף היא אינה מייחסת לבעלים קשר או ידע לגבי למכירת הסמים במקום.

השופטת קבעה כי ההחלטה בנוגע לבקשת המשטרה להוציא צו סגירה תינתן רק לאחר דיון נוסף, שנקבע ל-21 באפריל. עד אז, מכיוון שהמועדון לא קיבל היתר לפעול בשל התנגדות המשטרה, הוא יישאר סגור.

"חוזר מבית המשפט עכשיו, מאוכזב מאוד. מאוכזב מהמשטרה, מאוכזב ממערכת המשפט, ובעיקר מאוכזב מעצמי", כתב בעמוד הפייסבוק שלו רונן מיילי, מבעלי המועדון. "מאוכזב שהאמנתי שאני באמת יכול לשנות את הסטיגמה של הרשויות על חיי הלילה. חשבתי שרואים בנו ערך תרבותי, חשבתי שמתגאים בחיי הלילה בתל אביב ואני חלק מהגאווה הזאת; אבל התבדיתי - כבעל מועדון, כיו"ר איגוד הברים בישראל וכתושב תל אביב אני מרגיש נבגד. נבגד על ידי אלו שמבקשים לסגור את הבייבי שלי, החתול והכלב, לצמיתות".

"מאות עובדים ואלפי בליינים בסכנה לאבד את ביתם"

בקשת המשטרה להוצאת צו סגירה לצמיתות למועדונים החתול והכלב והבלוק הוגשה השבוע, זמן קצר לפני שפג תוקפו של צו קודם שאישר את סגירת המועדונים למשך חודש, זאת לאחר מבצע הפעלת סוכן סמוי בקרב מועדונים בעיר.

למרות שגורם בכיר במשטרה תקף והגדיר את המועדונים המדוברים כ"מאורות סמים", בעליהם הכחישו כי במקום נעשו עבירות בבתי העסק שלהם. ירון טראקס, הבעלים של הבלוק, אמר אתמול: "לא היה ולא נברא. לא רק שמועדון הבלוק לא מעודד פעילות פלילית בתחומו, הוא גם לא מעלים ממנה עין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כרזה שהופצה נגד סגירת מועדון הבלוק/מערכת וואלה, צילום מסך

תוך כדי כך, גם גורמים פוליטיים, מוניציפליים וארציים, קראו למשטרה שלא לפעול באופן קיצוני כנגד המועדונים המשמשים כשגרירי תרבות. אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל-אביב יפו כתב בחשבון הפייסבוק שלו ש"זה נשמע קיצוני, לא מידתי ולא סביר ויותר מכל מהווה פגיעה קשה בחיי הלילה והתרבות התל אביבים. מאות עובדים ואלפי בליינים בסכנה לאבד את ביתם ואסור לתת לזה לקרות. עוד לא מאוחר, אני מקווה שנצליח למנוע את רוע הגזירה ולהוריד את המשטרה מהעץ".

בנוסף, חברת הכנסת תמר זנדברג ממפלגת מרצ יזמה עצומה, עליה חתמו עד כה אלפי אנשים, בה היא קוראת לניצב יוחנן דנינו, מפכ"ל משטרת ישראל, שלא לסגור את מועדון הבלוק. "אבקש לבטל את הבקשה לסגירה לצמיתות את המועדון ולפעול יחד עם בעלי מועדון הבלוק למען המשך פעילותו של המועדון בשיתוף פעולה עם המשטרה" נכתב בעצומה. "עוד אוסיף כי בעלי המועדון מביעים נכונות לשיתוף המשטרה בכל שיידרשו ובאופן מלא. לכולנו אינטרס בשמירת החוק והתנהלות בטוחה, תקינה ואחראית בצד שמירה על חיי הלילה והתרבות. אני בטוחה שניתן להגיע לפתרון שישמור על כל אלו".

דעה: למה אסור לסגור את מועדון הבלוק
מה דעתכם על סגירת המועדונים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully