וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "איירון מן 3" שומר על הפסגה

12.5.2013 / 14:50

גיבור העל בחליפת המתכת ממשיך לשלוט בפסגת שוברי הקופות, בעוד "גטסבי הגדול" המדובר מסתפק במקום השני - אולי סוף השבוע הבא יאיר לו פנים

גם בסוף השבוע השני שלו באקרנים, "איירון מן 3" נשאר במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות; זאת הכותרת המובנת מאליה. אבל זה היה הרבה יותר קשה מהצפוי: "גטסבי הגדול" של באז לורמן התעלה על הציפיות והיה קרוב מאוד לחולל סנסציה ולהדיח את "איירון מן" מהמקום הראשון.

”איירון מן 3”: סרט גיבורי העל הטוב של התקופה. ביקורת

בשבוע הראשון שלו, "איירון מן" השיג סכומי עתק שהעלו בזיכרון את ההצלחה ההיסטורית של "הנוקמים" בשנה שעברה. השבוע התברר שלמרות הכל, "איירון מן" הוא לא "הנוקמים". הוא אמנם ממשיך לגרוף כספים, אבל לא באותו הקצב המטורף שבו חבורת הגיבורים כולה עשתה זאת. הכנסותיו בארצות הברית בסוף השבוע השני שלו צפויות להסתכם בכ-62 מיליון דולר, ירידה של 64% מסוף השבוע הראשון (בעוד ירידת סוף השבוע השני של "הנוקמים" היתה 50% בלבד). כמובן שגם בלי להשתוות ל"הנוקמים", "איירון מן 3" הוא ללא שום תחרות הסרט המצליח של השנה - הכנסותיו הכוללות בארצות הברית בלבד הגיעו ל-275 מיליון דולר, ובעולם כולו – קרוב ל-900 מיליון. "ארץ אוז", הסרט המצליח של השנה עד כה (229 מיליון דולר בארצות הברית) נשאר הרחק מאחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שמישהו ישיג לי את האחראי על שוברי הקופות!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל הסיפור הקופתי של סוף השבוע לא היה שייך ל"איירון מן", אלא לגטסבי. "גטסבי הגדול" הוא כמובן עיבוד לרומן של פ. סקוט פיצג'רלד, שנחשב לאחד הספרים הגדולים של כל הזמנים ומהווה קריאת חובה לתלמידי תיכון רבים בארה"ב; באז לורמן ("מולין רוז'") העניק לסרט עיבוד גרנדיוזי בתלת-מימד, בכיכובו של לאונרדו דיקפריו כגטסבי, ולצידו טובי מגווייר וקארי מאליגן. הסרט היה אמור לצאת במקור לקראת סוף 2012, כדי להשתלב בעונת האוסקר, אבל נדחה אל תאריך שנראה קצת תמוה: מה עושה עיבוד לספר משנת 1925, ללא הוביטים או רובוטים, באמצע עונת שוברי הקופות של הקיץ? מתברר שההימור השתלם בגדול: למרות ביקורות מעורבות, "גטסבי הגדול" צפוי להכניס יותר מ-50 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו. "גטסבי" ישמש השבוע גם כסרט הפותח של פסטיבל קאן, ויגיע לבתי הקולנוע בארץ בסוף השבוע הקרוב.

סרט חדש נוסף, "Peeples" – קומדיה רומנטית שמגיעה עם קידום של טיילר פרי, אבל ללא השתתפותו הפעילה כבמאי, תסריטאי או שחקן – התגלתה ככשלון קופתי מחפיר ותסיים את סוף השבוע עם כ-3 מיליון דולר בסוף השבוע בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully