וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול" העדיפה עיקרון מוסרי על פני רייטינג

לילך וולך

21.5.2013 / 0:15

”האח הגדול” היתה חייבת להדיח את רוני מיילי על ההתבטאויות ההומופוביות המכוערות שלו. אבל האופן שבו היא עשתה זאת, קנה לה נקודות אנושיות עוד לפני הרייטיינג

אחת לכמה זמן, נדרשים נציגי התרבות להגדיר את הדי.אנ.איי שלהם – לחשוף ואפילו בעקיפין, ממה הם באמת עשויים; לתת דין וחשבון למי שהמליך אותם. אף אחד לא רוצה לעשות את זה, אף אחד לא רוצה להתחייב בפני הציבור, רק תראו מה קורה לפוליטיקאים כשחוזר אליהם הצ'ק מלוכלך ומקומט. כולם רוצים לשלוט, אבל אף אחד לא באמת רוצה לאחוז בהגה – מסוכן ליד ההגה; כשיש תאונות באים אליך בטענות. וזה בעצם מה שקרה לקשת ולהפקת "האח הגדול": רכבת ההרים שהיא "האח הגדול", שניזונה מהשפלים שלה לא פחות ואפילו יותר מאשר מהפסגות שלה, ירדה מהפסים.

דעת נגד: איך שוב נפלנו במלכודת של קשת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעם אי אפשר היה להתעלם מהבריונות הדוחה. רוני מיילי המודח על ידי הפקת התוכנית "האח הגדול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי התקרית הבריונית, ומעוררת שאט הנפש בה רוני מיילי תקף באלימות מילולית את לבנה "זוהרים" גוגמן על רקע האוריינטציה המינית שלה, החליטה הפקת "האח הגדול" להדיח את מיילי. כבר מרגע ששודרה המריבה המכוערת בה שני בני משפחת מיילי הריחו דם והזילו ריר על האפשרות לגרור את מי שסימנו כאיילה החלשה אל מחוץ לעדר שלה, ברור היה שאי אפשר יהיה להתעלם. הפעם אי אפשר יהיה לטאטא את הסחלה אל החדר התת קרקעי הטיפשי מתחת לבריכה. והפקת "האח הגדול", מן הסתם מצאה עצמה בבעיה.

מצד אחד – רומן העצלתיים המג'עג'ע בין לאון לפאולינה הוא לא מה שידביק את הצופים למסך, לפחות לא כל זמן שהמשתתפים הדוגמניים כל כך סטואים לגבי העניין. ורוני מיילי ודינמיקת ה"היי, רוצה לשמוע בדיחה? אז אמא שלך זונה, יש לך בעיה עם זה?" הדו קוטבית שלו, הוא בדיוק העובש שמדביק את התאים של "האח הגדול" זה לזה. הפורמט של "האח הגדול" עובד בדיוק אבל בדיוק ההיפך מהפורמטים של רוב התוכניות; כאן, להבדיל מפתגם תעשיית הטלוויזיה - "שמח באולפן – עצוב בבית", שולט ה"זוועה בבית 'האח הגדול' – חגיגה בבית!". לוותר על מכרה זהב סנסציוני, טלוויזיוני ורייטינגי כמו רוני מיילי זה מחיר לשלם.

"האח הגדול" לא צדיקה גדולה, רחוק מזה. אבל הפעם לפחות נעשו הדברים בסדר ובצורה הנכונים, והפרטים הקטנים הם שמשנים פה. עוד לפני שנשלח המכתב הרשמי של אגודת הלהט"ב המוחה על האופן שבו התבטא רוני מיילי כנגד לבנה זוהרים, נקבעה הישיבה להחלטה בדבר עתידו של מיילי בבית "האח הגדול". בפריצה בשידור חי (שתוכננה עוד מראש, כמובן, לשם הודעה על הדייר המוגן מהדחה), מסרו ארז טל ואסי עזר את הודעת הגינוי את התנהגותו של מיילי, והודיעו כי הוא עזב כבר את הבית. בלי לסחוט את הלימון; בלי צדקנות פומפוזית; בכמה משפטים אותנטיים וכנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחר הם כבר יחזרו לחייך. אסי עזר וארז טל/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם צריך לתת מדליה על שהפקת "האח הגדול" בחרה להעיף משתתף תוכנית ריאליטי שהתבטא בביטויי שנאה? לא, ממש לא. זו חובתה, וגם אם לא היתה רוצה לעשות זאת, סביר שהיתה נדרשת לכך על ידי הרשות השנייה. אבל, וזה משמעותי – שימו לב גם למה שלא ראינו – "האח הגדול" היתה יכולה לעשות גם מההדחה של מיילי קרקס רייטינג ללקק את האצבעות. הבחירה הנכונה והמאופקת שלא להודיע על ההדחה בשידור החי, ושלא לתת את הבמה למיילי שואו, או לשחק את משחק ה"רוני, יש לך משהו לומר לצופים שנעלבו ממך? רוצה לנצל את ההזדמנות להתנצל?" – כל אלו לא מובנים מאליהם. להזכיר לכם את המסך המפוצל בין פיגוע לכדורגל? שום דבר לא מובן מאליו, והגבולות בין הסביר למותר תמיד ייבחנו.

הפקת תוכנית דגל, ואפילו זכיינית טלוויזיה חזקה וגדולה – הן לא נבחרות ציבור, לא רצות לפוליטיקה והן לא מרוויחות מנדטים על עקרונות ומוסריות. מחר נחזור כבר להתפלש במשחק המקסים והמגעיל הרגיל. הSMSים יזרמו, הפרסומות ירפדו, זחיחות המנצחים תחזור לנצנץ בגומות המחייכות של אסי וארז. אבל לפחות היום "האח הגדול" עשו את הדבר המוסרי מעט יותר, והעדיפו עיקרון על פני רייטינג. ביום עם כל כך מעט חדשות טובות, גם זו נחמה קטנטונת.

משפחת מיילי מבקשת: הוציאו את רוני מ"האח הגדול"


מה אתם חשבתם על משדר ההדחה של "האח הגדול"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully