וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוואי והייתי יכול לראות 'מעושרות'": יוצר "עקרות בית אמיתיות" מסביר את סוד הצלחת הפורמט

גיי, יהודי ואוהב נשים עם הרבה כסף – אנדי כהן, שיצר את פורמט "עקרות בית אמיתיות" שעובד ל"מעושרות" ומגיש את אחת מתכניות הלייט נייט הפופלריות בארה"ב, מסביר את ההצלחה

רבות נכתב על מאבקי הלייט נייט בארה"ב; דרך פיטוריו של קונאן אובריאן, החילוף של השנה הבאה בגזרת ג'יי לנו, ג'ימי פאלון וסת' מאיירס, הקדמת התכנית של ג'ימי קימל והשערות מתי דייויד לטרמן יתלה את הנעליים. בכל בליל תכניות האירוח בשנים האחרונות, העלתה רשת הכבלים Bravo תוכנית לייט נייט משל עצמה, אותה מנחה אנדי כהן. כהן - סמנכ"ל תוכן ופיתוח בערוץ הפופולרי, נחשב לאחת האושיות הגאות החשובות בתעשיית הבידור האמריקאית, מה שגם בפועל הופך אותו לגיי המוצהר הראשון בלייט נייט אמריקאי.

המקביל הלילי לאלן דג'נרס, מעמדו של כהן כמוביל דעת קהל וחובב תרבות פופ מושבע, הוא זה שמינף אותו במעבר לפרונט. תכנית האירוח שלו "Watch What Happen Live" החלה כבלוג, שודרגה לתכנית אינטרנטית, שודרה כרצועה שבועית בערוץ ומאז 2012 עברה למתכונת לילית. בטבלאות הצפייה הוא לא אחת נותן פייט לרייטינג של צ'לסי הנדלר ואפילו לקונאן אובריאן. הוא גם היחידי שמשדר לייב מידי ערב (תכניות הלייט נייט האמריקאיות באופן מסורתי מוקלטות מספר שעות קודם לכן) ומשלב אלמנטים אינטראקטיביים כמו טוויטר, סקרים בזמן אמת ואפילו משחקי שתייה עם הצופים.

כהן החל כמפיק בתכניות הבוקר של רשת CBS, עבר לתפקידי תוכן ניהוליים בכבלים ומאז 2005 הוא ב-Bravo, שם בין היתר היה אחראי לפיתוח תכניות ריאליטי מובילות כגון "פרויקט מסלול", "טופ שף" (עליה זכה בפרס האמי בשנת 2010) ותאגיד "עקרות הבית האמיתיות" המצליח, שמוכר לצופים הישראלים בעיבוד המקומי "מעושרות" של ערוץ 10.

"ישראל היא בעלת זהות מאוד ייחודית, כך שלא הפתיע אותי שהפורמט נרכש אצלכם", הוא מספר בראיון מיוחד, "הלוואי והייתי יכול לעקוב באופן שוטף אחר הפרקים, אבל אני צריך ללמוד עברית".

"מכרנו לישראל למעשה סוג של תנ"ך להפקת הפורמט והסבר על נהלי העבודה של הסדרות שלנו בארה"ב, אבל סוד ההצלחה של כל גירסה הוא בעיבוד הנכון למדינה בה היא מופקת. ניתן למצוא בכל גירסה פרשנות תרבותית עמוקה בהקשר למקום בו היא משודרת ולכן מפיקים מקומיים אמורים להבין טוב יותר מאיתנו מה יהיה הכי אפקטיבי בהתחשב בקהל היעד הנתון".

אנדי כהן. GettyImages
הגיי המוצהר הראשון בלייט נייט האמריקאי. אנדי כהן/GettyImages

בראיון לוואלה! תרבות אמרה במאית "מעושרות" אורנה בן דור שהיא מתעבת את המקור האמריקאי, שם הנשים חושפות הכל. אתה מסכים?

"זו הדעה שלה וזה בסדר גמור. כמובן, אם לא היה פורמט אמריקאי לא היתה קיימת גירסה ישראלית. כשצופים בנשים הללו לכל אחד יש דעה לכאן ולכאן. אספקטים מסוימים של אורח חייהן הוא אכן רדוד, אבל ככל שמכירים אותן לעומק מבינים שמדובר בנשים חזקות, כל אחת עם אישיות עצמאית, והרבה יותר קל להתחבר אליהן. אנחנו לא מלהקים ביישניות לסדרה, כך שהייתי ממליץ לה לצפות בעוד פרקים, אז היא בטוח תשנה את דעתה".

ומה דעתך על הכוונה של הפורמט הישראלי לשלב גברים בעונה הבאה?

"עבורנו זו תמיד היתה תכנית על נשים, אם משלבים גם גברים זאת הופכת לתכנית אחרת לחלוטין. אצלנו העיקרון המנחה הוא למצוא קבוצות מקומיות של נשים שמיודדות ביניהן, יותר מאשר לשדך ביניהן הפקתית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז אורנה בן דור מתעבת את "עקרות בית אמיתיות", אז מה? מתוך "מעושרות" 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנדי כהן, שרק השבוע ציין את יום הולדתו ה-45, הוא גם אושיית חברה מובילה במנהטן. בין חבריו הקרוביםניתן למצוא בין היתר את שרה ג'סיקה פרקר, שאפילו שילבה אותו בתפקיד קטן בעונה האחרונה של "סקס והעיר הגדולה", אנדרסון קופר, עמו נפש בגאווה בקרנבל בברזיל לפני מספר חודשים וגם בני הזוג סיינפלד. ג'רי התארח אצלו בלייט נייט מספר פעמים והקניט אותו על עקרות הבית האמיתיות, בעוד שעם קופר הוא שוחח בשתי תכניות האירוח שלהם על היציאה המתוקשרת של שדר החדשות בקיץ שעבר.

הוא גדל במיזורי למשפחה יהודית אמריקאית, סיים תואר ראשון בעיתונות טלוויזיונית באוניברסיטת בוסטון וכיום דרך קבע מככב בראש רשימות הגייז המובילים בתעשייה, המתפרסמים לעתים במגזינים של הקהילה כמו Out ו-Advoacte. ב-2010 נבחר לאחד מ-25 האנשים המשפיעים בטלוויזיה על ידי מגזין TV Guide. הוא פעיל לשיוויון זכויות לקהילה הלהט"בית, משתתף בפאנלים ברחבי ארה"ב בנושא וב-2011 השתתף בסרט תיעודי של רשת PBS סביב יציאה מהארון. באשר לרשת בה הוא משדר, הוא נוהג להגדיר אותה כ"בי-סקסואלית" - כזו המספקת תכנים אשר מושכים את הקהילה הגאה, אבל ממש לא רק.

בלייט נייט שלו הוא נוהג לשלב באלגנטיות שובבית את האג'נדה הפוליטית שלו לעידוד נישואין חד מיניים וזורק מידי פעם עקיצות לבכירי ממשל שמרניים שמצוטטים בהצהרות הומופוביות. מנגד, הוא גם נותן צל"ש לאדם כלשהו, בפינה שנקראת "המזל היומי" וזו הקריצה האישית ליהדותו. "אני יהודי ששומר מסורות מסוימות, אני חבר בבית כנסת באזור מגוריי בניו יורק", הוא משתף, "עצם זה שאני מקבע את המונח 'מזל' מידי תכנית זה כיף גדול".

אנדי כהן. GettyImages
אולי עוד תראו אותו במצעד הגאווה הבא בתל אביב. אנדי כהן/GettyImages

ביקרת פעם בארץ?

"לצערי עדיין לא. אני מת להגיע לישראל, זו ללא ספק מטרה לי לעתיד הקרוב. חברים שלי שביקרו בישראל שלחו לי תמונות מהטלוויזיה, מפרקי האיחוד של 'טופ שף' שהנחיתי, כשבתחתית המסך יש את התרגום בעברית. אין לך מושג כמה זה משעשע אותי לראות".

אתה מתכנן מסע שורשים?

"למען האמת, אם יש משהו שמאוד מסקרן אותי זה מצעד הגאווה בתל אביב. אני יודע שזה תמיד בחודש יוני, הגיע הזמן שאבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully