וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תואר דוקטור של כבוד לאמן משה גרשוני

10.6.2013 / 12:54

האוניברסיטה העברית תעניק את התואר לצייר הוותיק על פועלו בתחום האמנות, לצד תארים דומים שיוענקו לסידני אלטמן, חתן פרס נובל ארנסטו סדיליו, חניתה רודני וברברה סטרייסנד

טקס הענקת תארי דוקטור לשם כבוד מטעם האוניברסיטה העברית יתקיים השנה ב-16 ביוני במסגרת המושב ה-76 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה. בין מקבלי התארים ימנה השנה הצייר משה גרשוני, לו יוענק התואר בביתו.

"משה גרשוני, מעמודי התווך של האמנות הישראלית, הוא אמן מוערך, נועז ומקורי שתרם תרומה של ממש לצלמה המוסרי והאסתטי של התרבות בישראל", מסר נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור מנחם בן ששון. "עבודתו היא ביטוי לרגישות יוצאת דופן למכאובי החברה ולהבנה אינטלקטואלית מעמיקה בדרכו של אמן במהלכי החיים".

גרשוני נולד בתל אביב בשנת 1936 להורים יוצאי פולין, אגרונום ושחקנית תאטרון. ילדותו עברה בצל השואה ולבקשת סבו קיבל חינוך דתי, אף שאורח חייה של משפחתו היה חילוני. לאחר מותו הפתאומי של אביו, פנה לעסוק באמנות. בשנת 1972 החל ללמד באקדמיה לאמנות בצלאל ולימים היה בה למורה בעל השפעה ועודד שיח אמנותי פוליטי בין תלמידיו. משנת 1978 עד 1986 לימד במדרשה למורים לאמנות. בשנים 1978-1986 לימד במדרשה למורים לאמנות בית ברל.

לצד גרשוני, בין מקבלי התארים בטקס של האוניברסיטה ניתן למנות את הזמרת והשחקנית האמריקאית ברברה סטרייסנד, סידני אלטמן, חתן פרס נובל ד"ר ארנסטו סדיליו, חניתה רודני

מה דעתכם על העבודות של גרשוני? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully