וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו נסחפנו אחרי ג'וני דפ": ראיון עם במאי ומפיק "הפרש הבודד"

אחרי "שודדי הקאריביים", מפיק העל ג'רי ברוקהיימר, שאחראי על להיטים כמו "אהבה בשחקים", "פרל הארבור", "השוטר מבברלי הילס" ועוד, חוזר לעבוד עם ג'וני דפ ב"הפרש הבודד"

יח"צ - חד פעמי

הרכב מנצח לא מחליפים, בטח שלא כזה שנחשב לתרנגולת מטילת ביצי זהב הוליוודית בדוגמת שוברי קופות אחד אחרי השני בקצב מסחרר. בעוד הכוכב המיידי הוותיק שמופיע בכרזת "הפרש הבודד" הוא ג'וני דפ, שקורץ ישר לקהל הצופים, הפורמולה החדשה של סרט ההרפתקאות השאפתני, שעולה בסוף השבוע בבתי הקולנוע, היא למעשה פרי שיתוף הפעולה של כוכב "שודדי הקאריביים" עם אותו במאי, גור ורבינסקי, ואותו מפיק ראשי, ג'רי ברוקהיימר. השילוש הקדוש היקר ביותר של אולפני דיסני.

מיוחד: ראיון עם ג'וני דפ לרגל "הפרש הבודד"

ברוקהיימר (67), בנם של מהגרים יהודים מגרמניה, הוא אחד המפיקים המצליחים בהיסטוריה, עם הון מוערך של 850 מיליון דולרים, מהכנסות מצטברות של כארבעה עשורים. בין עשרות ההצלחות הקופתיות שלו, עוד לפני קפטן ג'ק ספארו ושות', ניתן למצוא את סרטי "אוצר לאומי" עם ניקולס קייג', "השוטר מבברלי הילס" עם אדי מרפי, "בחורים רעים", "פלאשדאנס" ו"ארמגדון". גם בטלוויזיה לא קטל קנים עם תאגיד סדרות "CSI" ו"המירוץ למיליון", עם רקורד מרשים של 13 זכיות בפרס האמי לתוכנית הריאליטי התחרותית הטוב ביותר. ברוקהיימר הוא המפיק בעל מגע הזהב שגם מופיע דרך קבע ברשימת אנשי התעשייה העשירים ביותר בהוליווד של מגזין "פורבס".

ג'רי ברוקהיימר. GettyImages
ג'רי ברוקהיימר/GettyImages

בראיון עמו, ג'וני דפ סיפר שהוא בעצמו החליט לעטות את המראה של דמות האינדיאני טונטו מסדרת המערבונים בהמשכים הוותיקה "הפרש הבודד". בסיוע המאפר בסרט "אליס בארץ הפלאות" אליו הצטלם באותו זמן, לקח איתו דפ צלם והביא לברוקהיימר את התמונות במהלך ארוחת ערב כדי שיתרשם. ברוקהיימר התלהב מהרעיון (הגם שבתחילה לא זיהה את חברו דפ), מה שדירבן אותו להראות את התמונה גם לקברניטי אולפני דיסני, כדי לשכנע אותם להפיק את הסרט. "מרגע שהיתה לנו את התמונה של ג'וני באיפור האינדיאני המסורתי, כולם היו בעניין, לרבות דיסני", מספר ברוקהיימר בראיון לרגל יציאת הסרט שמתקיים בעיירה סנטה פה, "כולנו מיידית נסחפנו באותה השראה שהיתה מאחורי אותו צילום שג'וני נתן לי".

-לא היה חשש ללכת על סדרה אמריקאית אייקונית שזרה לקהלים ברחבי העולם?

"זה לא שונה ממה שאמרו בהתחלה על "שודדי הקאריביים" שהיה זר לחלוטין, ובמרכז העלילה כאן ישנם עולמות שמתנגשים זה בזה על רקע סלילת פסי הרכבת היבשתית הראשונה בארה"ב באמצע המאה ה-19. יש לך דמות של שומר חוק לבן לצד לוחם אינדיאני ולא משנה מהם פרטי הנרטיב, בין אם מדובר במערבון או בסרט על סמוראים, אתה חייב בסיס של סיפור טוב. זה שם המשחק".

-זה היה פרויקט קרוב לליבך?

"סדרת תסכיתי הרדיו החלה ב-1933 בדטרויט, העיר בה נולדתי וגדלתי ואני גם זוכר את עצמי בתור ילד צופה בעיבוד הטלוויזיוני בשנות ה-50 וכבר אז מצאתי את עצמי מעריץ את דמות הגיבור. וכזה היה הפרש הבודד, הוא לוחם צדק ללא חת. במשך 4-5 שנים היינו במשא ומתן על הזכויות לסיפור ומרגע שהוא היה בידינו הבטחנו לאולפני דיסני שזה בסיס לסרט מצוין".

-איך עלה הרעיון של השחקן ארמי האמר לתפקיד הראשי?

"אני צפיתי בו בסרט 'הרשת החברתית' בו הוא גילם התאומים וינקלווס והרגשתי שהוא הפרש הבודד המושלם. הוא הולך להיות כוכב ענק בעקבות הסרט החדש. כולם התלהבו ממנו במהלך הצילומים ועוד קודם לכן כשהבמאי גור ורבינסקי הסכים עם הדעה הראשונית שלי לגביו. גור הוא מאסטר בבימוי, הוא אחד הבודדים שמצליחים לייצר סצנות אקשן בצורה פנטסטית, להביא יופי של ממש אל המסך בחוויה קולנועית עצומה, מבלי לחסוך באלמנט הדרמטי והקומי של הסיפור. הוא המציא מחדש את עולם הפיראטים וכעת הוא עושה מהלך דומה עם ז'אנר המערבונים ואי אפשר להשוות את זה לכל מה שהקהל הכיר לפניי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה כמו לשחק בייסבול עם חבר. מתוך "הפרש הבודד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצלע השלישית מאותו הרכב מנצח של סדרת "שודדי הקאריביים" הוא הבמאי גור ורבינסקי, שאחראי לשלושת הסרטים הראשונים בסדרה. הוא גם הפיק וביים את הסרט המצויר "רנגו", בו דיבב ג'וני דפ, אשר גם זיכה אותו בפרס האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר בשנה שעברה. הוא החל את הקריירה כבמאי פרסומות ו-וידאו קליפים ובין היתר אחראי לפרסומת המפורסמת לבירה "באדווייזר" עם הצפרדעים, עליה זכה בשלל פרסים. לקראת סוף שנות ה-90 עבר לקולנוע והרזומה שלו כולל את "המקסיקני" בכיכובם של בראד פיט, ג'וליה רוברטס וג'יימס גנדולפיני המנוח וסרט האימה "הצלצול".

ממושבו על כס הבמאי הוא מספר שבתחילת הגיית הרעיון לסרט, עם רכישת הזכויות לעיבוד הקולנועי העתידי, התסריטאים הקבועים שלו אינסטינקטיבית שיערו שההתקשרות הצפויה עם דפ משמעותה שהוא יהיה הפרש והוא מיהר לתקן אותם, דווקא כי הוא כבר ראה בדמיונו כיצד דפ בתפקיד טונטו יהיה המספר בתסריט עליו החלו לעבוד. "הסיפור המוכר של "הפרש הבודד" ברדיו ובטלוויזיה תמיד היה מהפרספקטיבה של הפרש, ולעולם לא מזה שלצדו", מסביר ורבינסקי בראיון נפרד, "התובנה הגיעה אליי מכורח אינטואיציה שקשה להסביר, זה כמו לשחק בייסבול עם חבר, אתה לא חושב יותר מידי כי ברור לך עם מי אתה יוצא למגרש".

-היה לך ברור מההתחלה כיצד ג'וני בתור טונטו יכוון את העלילה?

"לא יכולתי לחשוב על שחקן טוב ממנו. כשהשגנו את הזכויות ב-2006, בעיצומי צילומי הסרט השני בסדרת "שודדי הקאריביים", שוחחתי עם ג'וני על כך שלא הסתדר לו לשחק את סנשו פנצ'ו (שמו של דפ נקשר בשנים האחרונות לפרויקט קולנועי של עיבוד מודרני ל"דון קישוט" בבימויו של טרי גיליאם; ד.כ.) ואז טונטו עלה בהקשר של דמות דומה. לא היה ספק כי מרגע שעלה הרעיון של "הפרש הבודד" שג'וני יהיה טונטו ושהדינמיקה בין שני הגיבורים תיבנה כך שיהיה איזון בין שתי הדמויות ושהעלילה כולה תהיה מנקודת המבט של טונטו".

ג'רי ברוקהיימר וגור ורבינסקי. GettyImages
ג'רי ברוקהיימר וגור ורבנינסקי/GettyImages

"מעולם לא הגשתי הצעה כספית לסרט שהאולפנים לא דחו בפעם הראשונה", צוחק ברוקהיימר כאשר הוא מתייחס לברטי הענק שהוא נוהג להפיק, "תמיד אתה צריך לדעת איפה לקצץ ועל מה עלייך להילחם ובסרט הזה הלוקיישן למעשה הקל על הפרוצדורה הזו. קח למשל את ההפקה של "שודדי הקאריביים" שהופסקה מספר פעמים היות והאולפנים לא תמיד נתנו אור ירוק לצלם סצנה כזו או אחרת".

-אז האלמנט התקציבי הוא הקריטי ביותר לבניית סצנת אקשן?

"לצלם סצנת כזו זה פאזל אדיר שמתפרש על פני ימים שלמים, כל קטע של ארבע שעות צילום בפועל הן במקרה הטוב שתי שניות מהתרחיש כולו. זה לא איזה דיאלוג פשוט בו שורפים טקסט במהירות, זו עבודה שמצריכה הרבה סבלנות ודייקנות, כדי שהחלק הקטן שצילמנו באריזונה לפני ארבעה חודשים ישתלב בלי בעיה עם חלק אחר שצולם בניו מקסיקו או משהו על סט צילומים בלוס אנג'לס. התיכנון הראשוני הוא חסר פשרות, כי אז עוד הכל ברמת השירטוט, אבל כשנכנסים לעבודה מבינים לוגיסטית איך מתנהלים בפועל וזה טירוף אחד גדול".

-אתה מרגיש שהצלחת לייצר עיבוד מודרני לקלאסיקה?

"יצא לי להכיר אינדיאנים במהלך הצילום והיתה להם אימרה קבועה 'דע מה אתה מחפש'. מדובר בקהילה המתגוררת במדבר, מתקיימת מהטבע ושאנשיה חיים בשלווה מוחלטת. והם פשוט היו מביטים באנשי הצוות מתרוצצים במעגלים כמו תרנגולים כרותי ראש וזה בעיניי האלמנט המודרני שנוגע לסרט; כמה החומרנות ותאוות הבצע מכלים אותנו. אנחנו ממהרים להתאבזר בגאדג'טים, וזה רק מסבך אותנו עם עוד ועוד דברים חומריים. האתגר של הסרט הוא לפצח מהו בעצם צדק כאמירה לזמננו אנו".

מסוקרנים לצפות ב"הפרש הבודד"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully