וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיטים הגדולים של קיץ 2013

מתן שרון

4.7.2013 / 16:00

מדאפט פאנק, קנייה ווסט ורובין ת’יק, עד דיסקלוז’ר - וואלה! תרבות מגישה את הלהיטים הגדולים של הקיץ, אלה שכבר נחרשים ואלה שעוד יבואו לכם בהפתעה

"White Noise" של דיסקלוז'ר

בפועל, כמעט כל שיר של צמד המפיקים הבריטי דיסקלוז'ר ראוי להיכלל ברשימה הזו. "Settle", אלבום הבכורה שלהם, מנפק להיטים ברמה מסחררת ומצליח לחבר בין קצוות השוליים שאפשר לשמוע מכל ביט שלהם, לבין סאונד מיינסטרימי וקומוניקטיבי שהפך אותם להצלחה מסחרית. "White Noise" עם אלונה ג'ורג' הוא רק טעימה קטנה ממה שצריך וראוי לצרוך כארוחה שלמה.

"Get Lucky" של דאפט פאנק

מגניב בטירוף ומדבק כמו מגיפה, שיר הקאמבק של דאפט פאנק (בליווי פארל וויליאמס ונייל רוג'רס), שהחזיר את צמד האלקטרו הצרפתי למרכז אחרי שמונה שנים של היעדרות (לא כולל פארסת הפסקול לסרט "טרון: המורשת") כאילו נולד כדי להתפוצץ אל תוך יולי-אוגוסט. הבעיה היא שעוד לפני כן הוא הספיק להיטחן כל כך חזק, ולקבל שפע של רימיקסים וגרסאות כיסוי (עוד לפני שיצא בגרסה מלאה), עד כי סביר להניח שעד סוף השנה מדובר יהיה בצליל השנוא בתבל. עד אז, לא נותר אלא להרים לצליליו – כי אם יש תו איכות לסימון של פופ כובש, הוא כנראה מודבק לשיר הזה על המצח.

"Random Access Memories" של דאפט פאנק עושה כבוד למסורת. ביקורת

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"Bound 2" של קנייה ווסט

בעוד שדאפט פאנק עשו כבוד לעבר אבל נמנעו באופן כמעט מוחלט מסימפולים, קנייה ווסט חוגג איתם ועליהם. ב"Bound 2", מהשירים היותר קונבנציונליים באלבום "Yeezus" וללא ספק היפה שבהם, הוא לוקח את "Bound" של חמישיית Ponderosa Twins Plus One ומעניק לו טיפול מפנק שמחזיר את הכמעט-להיט הנשכח הזה לתודעה אחרי 30 שנה, וזה שווה כל רגע.

"Yeezus" של קנייה ווסט: אלבום מגעיל ומעולה. ביקורת

A$AP Rocky feat. Skrillex - Wild For The Night

זה היה רק עניין של זמן עד שמישהו ימצא את הדרך להעביר את הסגנון המעושן של אסאפ רוקי למיינסטרים. למרבה השמחה, היה זה רוקי עצמו ששיבץ באלבום הבכורה שלו שיר חוצה ז'אנרים שצפוי לגנוב את ההצגה במגוון רחב של מסיבות. הסינגל אמנם יצא לפני כשלושה חודשים, אבל הרגע הנכון להתפרע בלילה מבשיל בקיץ. החבירה של אסאפ לסקרילקס, בחור שכבר יודע איך לנטב ז'אנרים מחתרתיים ללב הקהל הרחב (לרוב בצורה דביקה וגועלית), הובילה לשיר שמערבב בין קטעי הראפ הצ'ופד-אנד-סקרוד וקטעי הראפ המהירים של אסאפ ומכניס את הכל למסגרת דאבסטפ שמכניסה את הדרופ להיפ הופ.

Janelle Monae, featuring Erykah Badu - Q.U.E.E.N

עזבו אתכם מכל החובבניות שמושכות טיפה את התו וחושבות שהן אריתה פרנקלין - ג'אנל מונה היא הדבר האמיתי. בחורה קטנה עם קול ענק שגם יודעת למצוא את ההפקה הנכונה, המקורית והמזיזה ביותר. לכן החיבור שלה עם אריקה באדו לא מפתיע יותר מדי, אבל בהחלט משמח. ההפקה המטריפה, סוג של גרוב מפוצץ שהיינו רוצים לשמוע באלבום של ג'סטין טימברלייק, משאירה את שתי הזמרות הנהדרות במסגרת של להיט סקסי ליום חם; כי ה-Booty לא משקר.

"Blurred Lines" של רובין ת'יק

אם שמים בצד את הקליפ עם הדוגמניות הערומות (שדי מהר התחלף בגרסה לבושה שנערכה מבעוד מועד) והטענות כל כך ש"Blurred Lines" אפוף בעשן של המרכז לאמנות הפיתוי (משפטים מעצבנים כמו "I Know You Want It"), נראה שרובין ת'יק עשה את זה שוב. ב"שוב", הכוונה היא לשמונה שנים די משמימות שעברו על הקריירה שלו מאז "Wanna Love You Girl" המחרמן שעשה עם פארל וויליאמס. גם כאן לפארל יש תפקיד משמעותי, כשאליו מצטרף גם הראפר והאסיר המשוחרר T.I, לשיר שנשמע כמו תרכיז שכולל מרווין גיי, מייקל ג'קסון, ג'סטין טימברלייק ומלא זיעה.

"I Love It" של Icona Pop

לשירים שאינם מארה"ב או בריטניה, מדינות שבהן היחס למצעדים הוא רציני עד כמה שיחס למצעדים יכולים להיות רציני, לוקח זמן לצמוח מעבר לגבולות המדינה שבה הן נוצרו. כך היה למשל עם "Call Me Maybe" של קרלי ריי ג'פסן הקנדית, שיצא בספטמבר 2011 אבל פרץ לתודעת ההמונים רק לקראת קיץ 2012. מקרה דומה קורה עכשיו עם "I Love It" של הצמד השבדי Icona Pop – השיר בחוץ כבר יותר משנה אבל חברות התקליטים מתנהגות כאילו אין אינטרנט בעולם – בארה"ב הוא יצא בפברואר ובבריטניה רק מוקדם יותר השבוע, אחרי שכבר לפני כמה חודשים היה הפסקול לסצנות אייקוניות ב"גירלז" (פרק הקוקאין המעולה) ו"יומני הערפד" (למי אכפת?).

אז למרות שעל האריזה רשום 2012, "I Love It" הוא שיר לקיץ 2013, פשוט כי בקיץ הקודם הוא עוד לא היה שם מספיק – הוא קליט, סקסי ונותן אווירה של אהבת החיים. זה הזמן לחבק אותו לפני שיפומפם עוד יותר בפרומואים ופרסומות שיוציאו לכם את החשק.

"Watch Out For This" של מייג'ור לייזר

אם יש משהו שעובד בישראל באופן כמעט אוטומטי, אלו להיטי קיץ עם טעם לטיני חזק, רצוי גם אלקטרוני ומזיז תחת. אפשר להניח שדיפלו ושותפיו ליצירת השיר לא ממש חשבו על מועדונים בישראל כשיצרו את השיר הזה, אבל הוא קולע כל כך במדויק שנדמה שנולד עם סביח, פלאפל ואיזה טוויסט של אייל שני. בדומה לאותם מאכלים, גם המקורות של השיר הזה מפוזרים ברחבי העולם - ערבוב בין ג'מייקנים, הולנדים ומגוון סימפולים דרום-אמריקאים הופכים אותו ללהיט מסיבות חכם עם סימפול חצוצרות משגע וביט מקפיץ.

"A Little Party Never Killed Nobody" של פרגי, קיו-טיפ ו-Goonrock

הכשלון של "גטסבי הגדול" עוד מהדהד ברכותיו של ליאונרדו דיקפריו, אבל הוא לא הדבר היחיד ששרד מהסרט. הפסקול המצופה, בעריכתו של ג'יי-זי, עמוס בניצוץ כמעט כמו היצירה שממנה נלקח. לנה דלה ריי כבר נחרשת ברדיו והחידוש של ביונסה ואנדרה 3000 לאיימי ווינהאוס משך תשומת לב, אבל הלהיט האמיתי מהאלבום שמור לשיר שמחבר את 1922 ל-2013 בעזרת פרגי, שלשם שינוי לא מעצבנת, וקיו-טיפ שחוזר לעשות מה שעשה בניינטיז – טעימה קטנה מהקול המיוחד שלו שמוגשת בתוך להיט ריקודים קליט.

"Safe And Sound" של קפיטל סיטיז

השיר האופטימי הזה של קפיטל סיטיז יצא לפני יותר משנתיים. צמד האינדי-פופ החמדמד, שהחל בכתיבת ג'ינגלים להולמרק, הום דיפו והונדה, כבר חשב שהוא פספס את הרכבת עם השיר המדבק ביותר שיצרו שלא זכה ליותר מדי תפוצה בסיבוב הראשון. רק שאז הוא שוחרר מחדש בגרמניה והגיע למקום הראשון במצעדים, זכה לקליפ מושקע ועורר מחדש את הבאזז גם בארץ המוצא. יחד עם החזרה של דאפט פאנק והאלקטרו-דיסקו פצצת הצד המזיזה הזו כבר נדבקת לראשים ברחבי העולם ובקרוב גם לאוזניים של מאזיני גלגלצ.

השתתף בהכנת הכתבה: אלכס פולונסקי

מה להיט הקיץ שלכם? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דאפט פאנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully